|
کدخبر: 309983

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

سریال‌های اجتماعی پربیننده ایرانی

در این گزارش به معرفی بهترین سریال‌های اجتماعی ایران در چند سال اخیر پرداخته‌ایم.

فرهنگ سریال‌های اجتماعی پربیننده ایرانی

همیشه در پلتفرم‌ها سریال‌های زیادی منتشر می‌شود، در کنار سریال‌های کمدی و مسابقات، سریال‌های اجتماعی نیز مخاطبان خاص خودشان را داشته‌اند، ما اینجا به چند سریال اجتماعی که در زمان پخششان با استقبال‌های خیلی زیادی مواجه شدند اشاره می‌کنیم.

پوست شیر

پوست-شیر

پوست شیر یک درام جنایی بود که از پلتفرم فیلم نت منتشر می‌شد، در همان ابتدا به خاطر بازیگران بسیار مطرحش مورد استقبال قرار گرفت، اما تنها بازیگران در اینجا مسئله نبودند، برادران محمودی بازهم پرقدرت با یک سناریوی تازه آمدند، سناریویی که مخاطب را برای قسمت‌های بعد تشنه نگه می‌داشت.

بازیگرانی مثل شهاب حسینی، هادی حجازی فر، پانته‌آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه، بابک کریمی، ژیلا شاهی، آناهیتا افشار، علی اوسیوند، بهزاد خلج، سعید دشتی و کامران تفتی در این سریال ایفای نقش کردند.

نوید و جمشید محمودی نیز تهیه‌کنندگی و کارگردانی این سریال را بر عهده داشتند.

هرچند که این سریال نیز مانند خیلی‌های دیگر  پایان‌بندی که موردعلاقه مخاطب باشدرا نداشت!

هم گناه

همگناه

سریال هم گناه نیز یک سریال معمایی و راز آلود آمیخته با یک درام جذاب بود که بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، یکی از دلایلی که خیلی از مردم این سریال را تحسین کردند و بعدها از فصل دوم آن یعنی «بی‌گناه» استقبال کردند ظرافت همیشگی مصطفی کیایی در کارگردانی است، یک سریال کوتاه که در آخر به یک سرانجام شسته‌ورفته رسید.

بازیگرانی مثل  پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، پدرام شریفی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، حبیب رضایی، شاهرخ فروتنیان، افسانه ناصری، احسان کرمی، روشنک گرامی، افسانه چهره آزاد و ... در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

می‌خواهم زنده بمانم

بهداد

سریال می‌خواهم زنده بمانم یک سریال درام است که شهرام شاه‌حسینی آن را کارگرانی کرده است، پایان این سریال بسیار باز بود و طرفدران حدس می‌زدند که قرار است فصل دومی نیز در کار باشد، اما تاکنون خبری از فیلم‌برداری فصل دوم منتشرنشده است!

این سریال در کنار نقدهای مثبت، نقدهای منفی بسیار زیادی را به دنبال داشت، اولین نقد مثبت که برای این سریال سرازیر شد بازی خاص و متفاوت علی شادمان بود، اما یکی از نقدهای منفی که از همان ابتدا به این سریال وارد بود، شباهت نسبی آن به شهرزاد بود.

در این سریال بازیگرانی مثل حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، آناهیتا درگاهی، مهران احمدی، آزاده صمدی، امیر نوروزی، مهدی حسینی نیا و... ایفای نقش کرده‌اند.

شهرزاد

شهرزاد

کمتر کسی است که در زمان پخش این سریال را ندیده باشد، سریال شهرزاد در همان زمان پخش به یکی از پربیننده‌ترین سریال عاشقانه در ایران تبدیل شد، البته باید گفت که آن‌قدر هم دوام نداشت، بعد از پخش فصل دوم و سوم این سریال ورق برگشت، فیلم‌نامه این عاشقانه در حد همان یک‌فصل کافی بود، و داستان در فصل‌های بعدی بسیار روتین و تکراری شد و همین باعث شد که به پایان‌بندی خوبی نیز منجر نشود.

البته در این مورد استثنا تنها مخاطبین نبودند که نقدهای منفی خود را بازگو می‌کردند، بازیگرانی مانند شهاب حسینی نیز به‌هیچ‌عنوان از فصل دوم و سوم این سریال رضایت نداشتند و گفته بودند که به‌اجبار در آن بازی کردند.

در این سریال ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، غزل شاکری، محمدمهدی سلطانی سروستانی، هومن برق نورد، پرویز فلاحی پور، رویا نونهالی، رضا کیانیان، امیر جعفری، آتنه فقیه نصیری، گلاره عباسی، پانته آ پناهی ها، سهیلا رضوی و علی نصیریان به هنرمندی پرداخته‌اند.

زخم کاری

زخم-کاری

زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان با استقبال بی‌نظیری همراه بود، مهدویان در اولین تجربه سریالی خود توانست بسیار موفق عمل کند، فصل اول این سریال در قسمت‌های کمی به پایان رسید،پرونده این سریال کاملاً بسته‌شده بود که مهدویان تصمیم گرفت از تراژدی زنده ماندن شخصیت اصلی برای ساخت فصل دوم استفاده کند، اما تاکنون به‌هیچ‌عنوان موفق نبوده است.

در این سریال بازیگرانی مثل جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، سیاوش طهمورث، عباس جمشیدی فر، مهدی زمین پرداز، امیرحسین هاشمی، کاظم هژیرآزاد، منوچهر علیپور، مه لقا باقری، مائده طهماسبی، مرتضی امینی تبار و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها