|
کدخبر: 309653

پشیمانی تلویزیون از توقیف یک سریال!

پس از عقب نشینی مسولان تلویزیون برای پخش «سرزمین مادری» از آنتن شبکه سه و انتقال بستر پخش آن به پلتفرم تلوبیون ، استقبال غیر منتظره مخاطبان از این مجموعه موجب شد تا مسولان تلویزیون باردیگر مواضع خود را نسبت به نحوه پخش این مجموعه تغییر دهند و تصمیم بگیرند تا ساخته رفع توقیف شده کمال تبریزی را روی آنتن شبکه سه بفرستند.

فرهنگ پشیمانی تلویزیون از توقیف یک سریال!

شامگاه سه‌شنبه چهارم مهرماه در حالیکه گفته شده بود سریال «سرزمین مادری» به شکل هفتگی روی آنتن شبکه سه خواهد رفت، روابط عمومی پلتفرم «تلوبییون» در خبری رسمی اعلام کرد که قرار است این سریال چهارشنبه‌ها بر بستر این پلتفرم به شکل اختصاصی و رایگان پخش شود. در ادامه این خبر آمده بود که هر چهارشنبه دو قسمت از این سریال منتشر می‌شود.

شامگاه چهارشنبه پنجم مهرماه سرانجام سریال «سرزمین مادری» به شکل رسمی از محاق توقیف در آمد و قسمت اول و دوم آن روی پلتفرم «تلوبیون» بارگذاری شد. انتشار این دوقسمت با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد، استقبالی که هفته بعد با انتشار قسمت‌های سوم و چهارم اوج گرفت.

درپی استقبال بی نظیر مخاطبان از این سریال و بازتابی که پخش آن در رسانه‌ها داشت، مسولان تلویزیون باردیگر مواضع خود را نسبت به پخش این سریال تغییر دادند و تصمیم گرفتند تا «سرزمین مادری» را همزمان با پخش از پلتفرم «تلوبیون» از آنتن شبکه سه هم پخش کنند.

براساس تصمیم جدید مسولان تلویزیون پخش سرزمین مادری از پنجشنبه بیست و یکم مهرماه از شبکه سه آغاز شد. طبق کنداکتور جدید قرار است پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها این سریال ساعت ۲۰.۳۰ روی آنتن شبکه سه برود.

پیامد همین تصمیم هم چهارشنبه بیستم مهرماه ، پلتفرم تلوبیون به جای دو قسمت فقط قسمت پنجم سریال را منتشر کرد و قرار است هفته آینده هم فقط قسمت ششم منتشر شود ، هفته آینده هم قسمت سوم و چهارم سریال از شبکه سه پخش می‌شود تا به این ترتیب تلویزیون فقط دو قسمت نسبت به تلوبیون از پخش سریال عقب باشد.

مجموعه «سرزمین مادری» با نام قبلی «سرزمین کهن» ساخته کمال تبریزی است که در سال ۱۳۹۲ بعد از پخش قسمت چهارم به دلیل اعتراض بختیاری‌ها پخش آن متوقف و به مدت ده سال به محاق توقیف رفت. این سریال براساس فیلمنامه‌ای از علیرضا طالب زاده در سه فصل ۲۰ قسمتی ساخته شده است. داستان سریال درباره پسری به نام رهی است که قصه زندگی او در حد فاصل سال‌های ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ روایت می‌شود.

نقش کودکی «رهی» را علی شادمان بازی کرده و شهاب حسینی و آرش مجیدی دوران جوانی و میانسالی این کاراکتر را بازی کرده‌اند.

منبع: فیلم نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها