|
کدخبر: 308366 عطیه فتحی

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

با این گزارش به موزه‌های دنیا سفر کنید+ لینک بازدید

اخیراً در بستر اینترنت پدیده بازدید مجازی از موزه‌ها فراگیر شده است، شما می‌توانید با تلفن همراه به تمام موزه‌های کشور خودتان و سراسر دنیا بروید و از آن‌ها بازدید کنید.

فرهنگ با این گزارش به موزه‌های دنیا سفر کنید+ لینک بازدید

سفر در زمان همیشه با کلی تجربه و حس خوب همراه است، اینکه به قرن‌ها پیش می‌روید و زندگی انسان‌های نسل قدیم را می‌بینید و با خودت مقایسه می‌کنید هیجان‌انگیز است.

اگر این موزه برای لباس‌ها باشد خودتان را با آن لباس‌ها تصور می‌کنید، اگر برای ظروف باشد احتمالاً خودتان را در حال غذا خوردن با آن‌ها می‌بینید، این‌همه حس خوب باعث می‌شود که مردم به سمت دیدن موزه‌ها بروند.

با زیادشدن مشغله و کمبود وقت کمی این موضوع با دشواری‌هایی مواجه شده است، از طرف دیگر مگر چقدر پیش می‌آید که شما بتوانید همه موزه‌های جهان را ببینید، از پس هزینه آن چطور برمی‌آیید؟ همه این مسائل باعث به وجود آمدن پدیده بازدید مجازی از موزه‌ها شده است، شما با تلفن همراه خود نه‌تنها می‌توانید از موزه‌های کشور خود بازدید کنید بلکه می‌توانید به قاره‌های اطراف هم سری بزنید و ببینید که در موزه‌ها و اماکن دیدنی دنیا چه خبر است.

در این گزارش همراه ما باشید تا به موزه‌های معروف جهان سفر کنیم.

تور مجازی بازدید از موزه به این معنا است که مجموعه‌ای از تصاویر ضبط‌شده دیجیتال، فایل‌های صوتی، اسناد متنی و سایر داده‌های تاریخی، علمی یا فرهنگی که از طریق رسانه‌های الکترونیکی قابل‌دسترسی هستند.

هدف از تور مجازی برانگیختن تجربه‌ای از حرکت در مکان واقعی است. بدون اینکه این سفر واقعی باشد. مهم‌ترین هدف آن نیز این است که این اتفاق به‌صورت رایگان اتفاق می‌افتد.

اگه این سوال برای شما مطرح است که چگونه باید از موزه‌ها بازدید کنید، یکی از راه‌های بسیار معروف و معمول برای بازدید مجازی استفاده از گوگل ارث است، اگر می‌خواهید در تاریخ کاوش کنید، Google Earth بیش از ۲۴ میلیون عکس ماهواره‌ای از ۳۷ سال گذشته دارد.

Google Earth یک برنامه کامپیوتری است که نمای سه‌بعدی از جهان را ارائه می‌دهد. از ماهواره‌ها و تصاویر هوایی برای ایجاد یک کره مجازی استفاده می‌کند که می‌تواند از طریق رایانه کاوش شود. این شامل تصاویر سه‌بعدی دقیق است که با استفاده از یک دوربین خاص برای گرفتن عکس از زوایای مختلف ایجاد می‌شود.

در رابطه با رایگان بودن گوگل ارث نیز باید گفت که استفاده از این اپلیکیشن کاملاً رایگان است و نکته قابل‌توجه نیز این است که از Google Earth می‌توان به‌صورت آفلاین هم استفاده کرد، شما می‌توانید این نرم‌افزار را به‌صورت آفلاین اجرا کنید، اما داده‌های آن را نمی‌توان به‌صورت آفلاین دانلود کرد. اگر می‌خواهید نقشه‌های یک منطقه را ببینید، از Google Maps استفاده کنید که به شما امکان استفاده آفلاین از نقشه‌ها را می‌دهد، اما نقشه‌های گوگل در مقایسه با Google Earth محدودیت‌هایی دارد.

البته باید گفت که با این اپلیکیشن میتوانید همه جای دنیا را ببینید و به موزه ها و اماکن دیدنی محدود نمیشود.

به‌غیراز Google Earth از چه اپلیکیشن های دیگری می‌توان استفاده کرد؟ Zoom Earth نیز در این زمینه به‌عنوان  یکی از بهترین برنامه‌ها شناخته‌شده است و اکنون یکی از جایگزین‌های برنامه Google Earth است، Zoom Earth مبتنی بر وب است و اطلاعات لحظه‌ای از آب‌وهوا، طوفان، آتش‌سوزی و ... را نشان می‌دهد، اما برای استفاده از آن حتماً باید به اینترنت متصل باشید.

آیا امکان بازدید از اماکن دیدنی در ایران نیز وجود دارد؟ در خیلی از سایت‌های ایرانی این امکان برای شما فراهم است، البته نسبت به اپلیکیشن های خارجی کمی ضعیف‌تر است، اما می‌توان آن را بهبود داد.

در ادامه باهم چند تا از موزه‌های معروف جهان را به‌صورت مجازی می‌بینیم.

بازدید مجازی از موزه ون‌ گوگ

بازدید مجازی از موزه ملی آمستردام

بازدید مجازی از کاخ سعدآباد

سخن پایانی

این تورهای مجازی اگر بتوانند گسترش بیابند بسیار مفید هستند، تاکنون این‌گونه بازدیدهای مجازی از تورها بیشتر برای موزه‌ها بوده است، ولی برای موارد دیگر هم می‌توان از آن استفاده کرد؛ برای مثال تورهای مجازی می‌تواند به‌ویژه برای دانشگاه‌ها و اپراتورهای املاک که می‌خواهند دانشجویان، مستأجران و خریداران را جذب کنند، مفید باشند، این امکان هزینه مادی و غیرمادی سفر به این مکان‌ها و بازدید از آن‌ها را حذف می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها