|
کدخبر: 308142 عطیه فتحی

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

فروش هارد با آرشیو فیلم، پدیده‌ای جدید / خرید سریال چقدر برایتان آب می‌خورد؟

اخیراً در پلتفرم‌های مختلف هاردهایی با آرشیو فیلم به فروش می‌رسد که قیمتشان بسیار بالا و نجومی است، در این گزارش قیمت آن‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

فرهنگ فروش هارد با آرشیو فیلم، پدیده‌ای جدید / خرید سریال چقدر برایتان آب می‌خورد؟

یکی از دغدغه‌های فیلم بازها همیشه دانلود فیلم و سریال بوده است، شما باید ساعت‌ها وقت بگذارید تا فیلم را دانلود کنید و همین هم دلیلی است که خیلی‌ها به علت داشتن مشغله‌های زیاد سمت آن نروند، دیدن فیلم‌های آنلاین هم با سرعت‌پایین اینترنت بسیار سخت و دشوار است، بالا رفتن قیمت بسته های اینترنتی نیز خودش به یک معضل جدید تبدیل شده است؛  اما اخیراً در دیوار، دیگر پلتفرم‌ها و کلوپ‌های فیلم ما با پدیده فروش هاردهایی پر از فیلم مواجه شده‌ایم که این مشکل را حل کرده است، ولی از طرفی قیمت بالای این هاردها مسئله‌ساز است، در ادامه این گزارش  نرخ آن‌ها  را باهم بررسی می‌کنیم.

هارد-1

اولین هاردی که با فیلم به فروش می‌رسد ۵ میلیون تومان است، این هارد طبق گفته‌های فروشنده  پر از فیلم و سریال و انیمیشن و مستند است که حدوداً ۹۵ درصد از فضای این هارد ۴ ترا را پرکرده است.

این هارد شامل فیلم‌های ۱تا ۲۵۰ IMDB ، کلاسیک‌های سینمای هالیوود،  Marevl,DC،اکثر سریال‌های ۱ تا ۱۰۰IMDB ، مستندهای Planet the earth , Blue Planet 4K است که اکثر آن‌ها باکیفیت ۴k یا FullHD دانلود شده است.

اما سؤال اینجاست که دانلود این فیلم‌ها برای خریدار چقدر آب‌خورده است؟ ما برای اینکه این موضوع را بفهمیم سری به قیمت اصلی این هاردها زدیم و متوجه شدیم که قیمت این هارد حدوداً ۴ میلیون تومان است و به‌طور تقریبی می‌توان گفت که حدوداً ۱ ‌میلیون تومان برای هزینه دانلود فیلم‌ها در نظر گرفته‌شده است.

هارد-2

هارد-3

این هارد ۲  ترا باقیمت حدوداً ۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما طبق توضیحات فروشنده درصورتی‌که هارد را خالی بخواهید برایتان ۲ میلیون تومان می‌شود، اما قیمت آن با آرشیو فیلم چقدر است؟

قیمت هارد با آرشیو فیلم ۲ میلیون تومان و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، این فیلم‌ها برای شما ۷۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

نکته دیگر نیز این است که فروش آرشیو فیلم و سریال به‌طور سفارشی هم انجام می‌شد که البته این پدیده چندان جدید نیست و خیلی وقت است که فروش فیلم و سریال بازارهای خودش را دارد.

هارد-4

هارد بعدی ۸ ترابایت است که مانند موارد قبلی با آرشیوی از فیلم و سریال به فروش می‌رسد، قیمت این هارد ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، قیمت این هارد با یک حافظه خالی تنها ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و آرشیو فیلم‌های دانلود شده برای شما ۴ میلیون تومان است، فکر می‌کنم کمتر کسی برای فیلم این میزان هزینه کند و طبیعتاً دانلود آن‌ها برای شما ازنظر مالی کمتر درمی‌آید.

در ادامه باهم قیمت فیلم و سریال را بدون هارد بررسی می‌کنیم.

هارد-5

در این مورد هاردی فروخته نمی‌شود، بلکه تنها فیلم و سریال‌ها را به‌طور جداگانه می‌فروشند، همان‌طور که در آگهی مشاهده می‌کنید قیمت ۲۵۰ هزار تومان در نظر گرفته‌شده است که درواقع این قیمت به ازای یک ترابایت است، و شما برای ۶ ترابایت باید ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بپردازید که رقم کمی نیست!

هارد-6

در این مورد فیلم‌های کلاسیک از سال ۱۸۹۶ تا ۲۰۱۵ به فروش می‌رسد که قیمت آن ۲ میلیون تومان است! البته اگر قصد فروش تمامی فیلم‌های کلاسیک در این بازه زمانی را داشته باشند تعدادشان بالای ۱۰ ترابایت است و مشخص نیست که این هزینه برای چه تعداد فیلم در نظر گرفته‌شده است.

سخن پایانی

مسئله فروش فیلم و سریال به‌هیچ‌عنوان یک نکته منفی تلقی نمی‌شود، البته تا زمانی که فروش این فیلم‌ها به‌طور قاچاقی صورت نگیرد، خیل از افراد فیلم‌های ایرانی را از این پلتفرم‌ها دانلود یا ضبط می‌کنند و باقیمت پایین‌تر به فروش می‌رساند، پخش این فیلم‌ها از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای ازیک‌طرف و فروش آن‌ها به‌صورت غیرقانونی نیز از طرف دیگر باعث آسیب دیدن تهیه‌کنندگان شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها