|
کدخبر: 272994

اختصاصی گسترش نیوز؛

معرفی فیلم های پرفروش سینما / انفرادی چقدر فروخت؟

سینما را شاید در دسته تفریح های نسبتا کم هزینه می توان نام برد اما با این حال باز هم برخی فیلم ها با اقبال خوبی در فروش روبرو نمی شوند. در ادامه به معرفی فیلم های پر فروش روی پرده سینما خواهیم پرداخت.

سینما و تلویزیون معرفی فیلم های پرفروش سینما / انفرادی چقدر فروخت؟

در دنیایی که توسط اینترنت و شبکه های اجتماعی احاطه شده است، سینما جایگاه خاص و منحصر به فرد خود را همچنان حفظ کرده است. تفریحی که شاید برای کلانشهرها اتفاقی عادی باشد ولی برای برخی شهرستان ها و مناطق محروم پر هزینه، زمان بر و دور از دسترس باقی مانده است. در این شرایط، یک سینما علاوه بر اینکه باید از نظر استاندارد جهانی مطابق با فضای ایده آل باشد، از طرفی هم می بایست، فیلم های در حال اکران در زمان مناسب و با کیفیت قابل قبول اکران شوند تا قدرت جذب مخاطب را داشته باشند.

فیلم-اکران

وضعیت اکران فیلم های سینمایی در ماه های اخیر

وضعیت فروش فیلم های در حال اکران در یک ماه اخیر، به دلیل توقف ۱۰ روزه اکران فیلم های کمدی در ماه محرم و افزایش روزهای تعطیل سینما روندی نزولی را به ثبت رسانده است ولی با این حال باز هم قابل قبول است. فیلم کمدی و موفق انفرادی تا امروز ۹ شهریور ماه ۱۴۰۱ با فروش ۶۰  میلیارد تومانی در ۵۲۵ سالن یعنی ۵۷۸۱۷ سانس گوی سبقت را از باقی رقبای در حال اکران ربوده است.

فیلم-انفرادی

معرفی اجمالی فیلم های پر فروش روی پرده سینما

فیلم کمدی انفرادی با بازی رضا عطاران، مهدی هاشمی، احمد مهران فر، شقایق دهقان و به کارگردانی مسعود اطیایی از اردیبهشت ماه سال جاری روی پرده رفته است. جالب است بدانید که این فیلم در سال ۱۳۹۸ تولید شده و شاید باید گفت با تاخیر به اکران رسیده است. روند نزولی کرونا تاثیر بسزایی در دیده شدن این فیلم داشته است و حتی می توان گفت انفرادی پتانسیل رسیدن به رکورد فروش ۷۰ میلیارد تومانی را هم خواهد داشت. شایان ذکر است رقم بالای فروش بر اساس مخاطب بیشتر این فیلم نبوده است بلکه در مقایسه با قیمت بلیت سینما در سال جاری نسبت به سال های گذشته به این رقم فروش رسیده است.

 فیلم کمدی سگ بند در رده بندی فیلم های پر فروش سال جاری در جایگاه دوم خود نمایی می کند. این فیلم فروش ۴۰ میلیارد تومانی را در  ۵۰۵ سالن یعنی ۴۲۷۲۶ سانس، به نگاه مخاطبان خود رسانده است. فیلم سگ بند با بازی امیر جعفری، بهرام افشاری، نازنین بیاتی، مهران احمدی و بهاره کیان افشار در سال ۱۳۹۸ تولید شده است. فیلم سگ بند در اواخر اسفند سال ۱۴۰۰ به اکران رسیده است.

سگ-بند

فیلم علف زار با بازی درخشان پژمان جمشیدی، سارا بهرامی و ستاره پسیانی در رده بندی فیلم های پر فروش جایگاه سوم را  تصاحب کرده است. این فیلم فروش ۱۸ میلیارد تومانی را در  ۴۶۹ سالن یعنی ۲۴۳۶۹ سانس به نمایش رسیده است. فیلم علف زار در سال ۱۳۹۸ تولید شده است. تاریخ اکران این فیلم در اوایل خرداد ماه سال جاری برمی گردد که همچنان نیز پخش آن ادامه دارد. فیلم علف زار بر اساس چند پرونده واقعی ساخته شده است. ترکیب نزدیک به ۱۵ پرونده در این فیلم روایت می شود. علف زار به کارگردانی بهرام رادان درباره موضوع حساس تجاوز داستان پردازی می کند.

رده سوم پر فروش ترین فیلم روی پرده به فیلم تی تی اختصاص دارد. . این فیلم فروش ۱۶ میلیارد تومانی را در  ۴۷۶ سالن یعنی ۱۹۲۵۶ سانس، به نگاه مخاطبان خود رسانده است. بازیگرانی چون الناز شاکر دوست، پارسا پیروز فر و هوتن شکیبا در این فیلم نقش آفرینی کرده اند. این فیلم در سال ۱۳۹۸ تولید شده و دقیقا از نیمه تیر ماه سال جاری به اکران عمومی رسیده است. داستان این فیلم درباره زنی به اسم تی تی است که برای امرار معاش به اجاره رحم روی آورده است. او با یک فیزیک دان آشنا می شود که از قضا مشغول تحقیق درباره فرضیه پایان جهان است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها