|
کدخبر: 306124

بالاترین دستمزد کارگردانی را در سینما می‌گیرم

منوچهر هادی مطرح کرد که برای نیسان آبی۲ تقریبا یک سوم دستمزدی که اعلام شده است را درخواست کرده است.

فرهنگ بالاترین دستمزد کارگردانی را در سینما می‌گیرم

نمایش «خانه روشنی» به نویسندگی نوشین تبریزی با کارگردانی بابک قادری و تهیه‌کنندگی منوچهر هادی از ۲۶ تیر در عمارت ارغوان روى صحنه است.

«خانه روشنی»، درامی اجتماعی است که یک معضل خانوادگی را بازنگری می‌کند و هر شب ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان است. مرضیه ‌صدرایی، فیروز حیدرزاده، پژمان ‌عبدی، آیلار ‌نوشهری، مهسا ‌ایرانیان، عقیل ‌بهرامی، بهداد ‌قادری، مهناز ‌نوروزی، شهناز ‌نوروزی، مبینا ‌هادی و مسلم ‌گلچین بازیگران این نمایش هستند.

منوچهر هادی تهیه‌کننده این تئاتر که به همراه مخاطبان به تماشای آن نشسته بود، گفت:امشب واقعا شگفت‌زده شدم. این نکته را جهت تاثیر این نمایش می‌گویم که من با نمایش «خانه روشنی»، بارها خندیدم و دو مرتبه هم اگر دخترم کنارم نبود گریه می‌کردم. با این نمایش احساسات مخاطب به خوبی و به درستی تحریک می‌شد. این تئاتر بسیار خوب روی نبض مخاطب دست می‌گذاشت. انتخاب متن بسیار خوب بود و این نوشته خانم نوشین تبریزیان چارچوب درستی داشت.

وی ادامه داد: باید اشاره کرد که انتخاب همین متن هم نیاز به درک بالا دارد که کارگردان آن را داشته است. گاهی احساس می‌کردم که دارم یک برادران لیلای دیگر در یک گونه سخت‌تر و خانواده شلوغ‌تر می‌بینم. کم پیش می‌آید که همه نقش‌ها این قدر سر جای خودش باشد و خوب دربیاید. من کار اول آقای قادری  را به واسطه چند تن از هنرجوهای خودم دعوت شدم و دیدم، که آن کار هم مانند «خانه روشنی»، شلوغ و پر بازیگر بود.

به شکلی که همواره حدود ده بازیگر روی صحنه بودند که در آن اجرا حضور کارگردان را به شدت احساس می‌کردم. زیرا برای ایجاد هماهنگی میان بازیگران نیاز به یک نگاه مستقل و تکنیکی وجود دارد که از بیرون به عنوان کارگردان نیاز است که این مورد جلب توجه می‌کرد. شاید بسیاری از افراد بیایند مزه کار را بچشند و ریتم و شلوغی نمایش را ببینند و لذت ببرند و بروند. اما متخصص کار تشخیص می‌دهد که این ریتم، هماهنگی، جذابیت و متنی که در زمان تمرین قوام پیدا کرده است به واسطه حضور یک کارگردانی بوده است که عاشقانه و همچنین با شعور و دانش، کار را هدایت کرده است.

هادی همچنین درمورد نظرات مخاطبین درمورد این تئاتر عنوان کرد: نقدهایی هم وجود دارد که بعضا درست است یا مغرضانه و غیر منصفانه. ولی اگر منصف باشیم از بین تمام آن نقدها می‌توان برداشت‌هایی داشت که به کار بعدی کمک کند. اما همه چیز مخاطب است و اصلا نمایش برای مخاطب است. چگونه می‌شود مخاطب اهمیت نداشته باشد؟ هر چه مخاطب بیشتری بیاید و کار را ببیند خستگی از تن عوامل و بازیگران بیشتر درمی‌آید. بسیاری به بنده می‌گویند چقدر کار کمدی می‌سازی؟ من توانسته‌ام با این ساخته‌ها مخاطب میلیونی و در کنار آن سرمایه به سینما بیاورم. توانستم سرمایه‌گذار به سینما دعوت کنم و سینما را زنده نگه دارم.

تئاتر هم به همین شکل در زمینه مخاطب و سرمایه نیاز به حمایت دارد. به نظرم بچه‌های سینما باید به دیدن نمایش تئاتر بیایند تا بچه‌های تئاتر دلگرم شوند و این باعث می‌شود که تئاتری‌ها انرژی بگیرند.

حضور منوچهر هادی به عنوان تهیه‌کننده در این کار به عنوان یک کارگردانی که فیلم‌ها و سریال‌هایش بیشتر رویکرد تجاری دارند قابل تامل است. هادی در این باره گفت: حضور من در تئاتر«خانه روشنی» بیشتر حمایت معنوی بوده است و هزینه‌ ها را بچه‌های گروه خودشان متقبل شدند. اساسا خودم علاقه‌مند به تئاتر هستم و تئاتر جزو تفریحات و کلاس‌های آموزشی من است. هر تئاتری که می‌بینم دستاوردی برایم دارد و نکاتی را یاد می‌گیرم. برای تئاتر و اهالی آن احترام قائلم چون این افراد دلی کار می‌کنند و قرار نیست درآمدی داشته باشند. مگر تئاترهای آزاد که از ابتدا تا انتها قصدشان درآمدزایی باشد که آن هم تعدادشان کم است. مابقی افراد اگر در تئاتر حضور دارند به دلیل عشق به این حوزه است.

وی افزود: هشت سال پیش در فرهنگسرای نیاوران یک تئاتر کارگردانی کردم و تجربه سختی‌هایش و بی‌مهری‌های آن را دارم. اکنون که در سینما و در حوزه فیلم‌های تجاری کمی موفق هستم ، احساس می‌کنم که اگر می‌توانم باید به تئاتر و اهالی آن کمک کنم.  و کسانی را که می‌دانم صادقانه تلاش می‌کنند و هدف دارند بتوانم از آن‌ها حمایت کنم. اگر این افراد حمایت نشوند نسل آینده تئاتر و سینما دچار مشکل می‌شود. به عبارتی این زکات کار ما است.این موقعیتی که با لطف خدا و تلاش خودم در هنر این کشور به دست آوردم باید زکاتش را بدهم. در تئاتر «خانه روشنی» هم بچه‌ها همه اهل این حرفه هستند. من نه پولی دادم و نه پولی می‌گیرم اما کمی برایش وقت گذاشتم که باعث دلگرمی بچه‌ها شود.اگر بخواهم فیلمی کار کنم وظیفه من است که بین این بچه‌ها انتخاب کنم.

 منوچهر هادی درباره ادامه حضور او در تئاتر عنوان کرد: اکنون بسیار سرم شلوغ است و درحال ساخت یک فیلم سینمایی و یک سریال تاریخی هستم اما در اولین فرصت دلم می‌خواهد تئاتر کار کنم.

این کارگردان همچنین درمورد شایعه دستمزد یک میلیاردی برای هر قسمت از فصل دوم سریال نیسان آبی گفت:بعد از دوسال که همه چیز چند برابر شده است و تمام عوامل دستمزدشان تغییر کرده بود، برای نیسان آبی۲ درخواست کردم که هر آنچه که در فصل اول سریال دریافت کرده‌ام با افزایش بیست درصدی برای فصل دوم دریافت کنم اما فیلیمو اصرار داشت که من با همان مبلغ دوسال پیش کار کنم.  آن بیست درصدی را که من برای هر قسمت خواسته بودم، تقریبا کمتر از یک سوم چیزی بود که اعلام شد. البته من بالاترین دستمزد کارگردانی را می‌گیرم اما یک سوم چیزی است که اعلام شد. این که برای هر قسمت یک میلیارد تومان دریافت کنیم، برای کارگردان ایرانی حالا حالاها یک شوخی است.

منبع: هنر آنلاين

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها