|
کدخبر: 304125

یک شروع قابل قبول برای هادی حجازی فر

قسمت اول از سریال «عاشورا 31 ل» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، جمعه 27 مرداد روی آنتن رفت. ماجراهای قسمت اول بیشتر حول محور زندگی خانوادگی و همچنین معرفی ویژگی‌های شخصیتی شهید باکری تمرکز دارد. حجازی‌فر در نقطه شروع کاری کرده مخاطبان هم با فضای سریال همراه شوند و هم تمایل زیادی به دنبال کردن ماجراهای زندگی این شهید داشته باشند.

پیش از تیتراژ قسمت اول، شهید باکری را تنها درحال پیش بردن یک عملیات در آبادان ۱۳۵۹ می‌بینیم و بعد این سکانس به فیلمی قدیمی درون ویدئو می‌رسد که آغازگر تیتراژ است. داستان اصلی این قسمت در مهرماه سال ۱۳۵۹ در شهرداری ارومیه، محل کار مهدی باکری شروع می‌شود.

کارگردان از همان نقطه شروع سعی کرده مخاطبان را با ویژگی‌های مهم شخصیتی این شهید آشنا کند. ابتدا او را درحالی می‌بینیم که تازگی به سمت شهردار منصوب شده و سر میز ریاست نشسته اما وقتی با مشکلات مردم روبه‌رو می‌شود میز را از اتاقش خارج می‌کند و خودش شخصا برای حل مشکلات قدم برمی‌دارد.

نکته قابل توجه اینجاست که حجازی‌فر با وجود اینکه برای معرفی این شخصیت، روی ویژگی‌های مثبت شهید باکری تکیه کرده اما نتیجه کارش به هیچ‌وجه شعاری نشده. بخشی از این مسئله به خاطر وجود موقعیت‌های کمدی بامزه‌ای است که گهگاه درون اثر گنجانده شده است.

خود حجازی‌فر در نقش مهدی باکری، شیرینی همیشگی‌اش را حفظ کرده و هم در دیالوگ‌گویی و هم شیوه نگاه کردن و رفتار، می‌توانیم رگه‌هایی از شوخ‌طبعی را در او ببینیم.

ژیلا شاهی که اخیرا به خاطر بازی در نقش مژگان سریال «پوست شیر» بسیار مورد توجه قرار گرفته بود، حالا هم در همین قسمت اول توانسته است به یکی از برگ برنده‌های سریال تبدیل شود. او در نقش نامزد شهید باکری، در قسمت اول با اینکه ایفاگر نقشی جدی است اما شیرینی خاص خودش را وارد کرده است.

ماجرای خواستگاری و خرید عروسی و مراسم ازدواج هم در قسمت اول باعث شده درام جذابی شکل بگیرد و مخاطبان علاقه‌مند به سریال‌های خانوادگی هم با آن همراه شوند.

پایان قسمت اول جایی است مهدی باکری به همراه دوستش به ماهشهر می‌روند تا هرطور شده در آن موقعیت حساس قدمی بردارند؛ موقعیتی که شرایط را برای پرداختن به بخش بعدی زندگی این شهید آماده می‌کند.

از آنجایی که بخش مهمی از ماجراهای «عاشورا ۳۱ ل» در ارومیه روایت می‌شود و شخصیت‌های اصلی همگی آذری‌زبان هستند، دیالوگ‌ها به زبان آذری است اما با زیرنویس فارسی، مشکلی در درک محتوای صحبت‌هایشان وجود ندارد.

درکل می‌توان گفت که حجازی‌فر بهترین شروع را برای قسمت اول این سریال انتخاب کرده و طبیعتا مخاطبان زیادی در این قسمت توانسته‌اند با اثر همراه شوند.

این سریال جمعه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه یک روی آنتن خواهد رفت.

منبع: فیلم نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها