|
کدخبر: 304055

دروغ بزرگ سینما کره جنوبی/ سینمای کره متقلب از آب درآمد!

سالن‌داران کره جنوبی با پخش‌کنندگان تبانی کرده‌اند.

فرهنگ دروغ بزرگ سینما کره جنوبی/ سینمای کره متقلب از آب درآمد!

پلیس کره جنوبی مدعی شده است که به شواهد و مدارکی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد در طول پنج سال گذشته، فروش بیش از ۳۲۰ فیلم به غلط گزارش شده است.

چهارشنبه این هفته پلیس سئول گزارش داد که ۶۹ نفر از سینماهای بزرگ و ۲۴ کمپانی پخش‌کننده را به دادستانان معرفی کرده‌اند اما هنوز درباره پیگرد قانونی آن‌ها تصمیم‌گیری نشده است.

نیروهای مبارزه با فساد کره در ماه ژوئن به سه کمپانی بزرگ پخش‌کننده «سی‌جی-سی‌جی‌وی»، «مگاباکس» و «لاته سینما» یورش بردند. در آن زمان گزارش شد که بازرسان در مجموع ۹۸ کمپانی پخش‌کننده و ۴۶۲ فیلم را بررسی کرده‌اند.

در گزارش آژانس «یونهاپ» آمده است که در مجموع فروش ۲.۶۷ میلیون بلیت بیشتر از میزان واقعی در طول بیش از پنج سال ثبت شده است: «مقامات متهم سالن‌های سینما در تبانی با توزیع‌کنندگان فیلم، از مارس سال ۲۰۱۸ تا ژوئن امسال برای بالا بردن رتبه باکس آفیس فیلم‌های اکران شده خود، ظاهراً اطلاعات فروش بلیت را در سامانه «شورای فیلم کره» [(Kobis)] بیش از میزان واقعی وارد کرده‌اند.»

فیلم «اوپنهایمر» این هفته در بیش از ۱۶۰۰ سالن سینمای کره جنوبی اکران شده و با ۴.۳ میلیون دلار رکورد روز افتتاحیه کارنامه «کریستفر نولان» در این کشور را شکسته است. این فیلم دومین اکران گسترده نولان پس از «تنت» (Tenet) را در کره جنوبی خواهد داشت. «اوپنهایمر» در ۲۰ سینمای آیمکس کره اکران شده و در مجموع تا پایان روز چهارشنبه به ۵.۵ میلیون دلار در بازار کره رسیده است.

تازه‌ترین ساخته نولان تا سه‌شنبه این هفته از فروش جهانی ۶۶۸ میلیون دلاری عبور کرده و علمکردی بهتر از «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) و «دانکرک» (Dunkirk) نشان داده است. «اوپنهایمر» در ۵۰ کشور از جمله آلمان، برزیل، هنلد و هند به پرفروش‌ترین فیلم کارنامه نولان تبدیل شده است.

منبع: سی نما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها