|
کدخبر: 302692

اختصاصی گسترش نیوز

معرفی برترین و معروف ترین گریم های سینما / با دیدن چهره این بازیگران شگفت زده می شوید!

گریم همیشه در فیلم ها منبع شگفتی و رمز و راز بوده است. بازیگران برای ایفای ساده ترین نقش ها هم از گریم برای بهتر نمایش دادن خود استفاده میکنند، اگر از گریم طبیعی در فیلم بهره نبریم، مخاطب ما نه بازیگر، نه فضا و به طور کل فیلم را باور نمیکند.

فرهنگ معرفی  برترین و معروف ترین گریم های سینما / با دیدن چهره این بازیگران شگفت زده می شوید!

با استفاده از گریم توانایی های یک بازگر را بیشتر میکنیم و همینطور دست او را برای انتخاب نقش باز میگذاریم، اگر برای فیلمی یک بازیگر ۷۰ ساله میخواهیم لزوما نباید دنبال بازیگری در این محدوده سنی باشیم، یک بازیگر ۳۰ ساله نیز با گریم توانایی ایفای این نقش را دارد.

حال در ادامه به ۷ گریم برتر و معروف سینمای جهان میپردازیم و آن ها را بررسی میکنیم.

ادریس البا در فیلم "فراتر از پیشتازان فضا"

ادریس-آلبا

این فیلم در ژانر علمی-تخیلی ساخته شده است، در این فیلم ادریس آلبا یک شخصیت ماورایی است و به هیچ عنوان قابل تشخیص نیست! به گفته خود او فرایند گریمش حدودا ۳ ساعت زمان برده است و هر روز از ۴ صبح در لوکیشن حضور داشته است. آلبا در این فیلم یک نقش فرعی دارد اما همین گریم خاص او باعث شد که حسابی دیده شود.

ریف فاینز در فیلم "هری پاتر"

ریف-فایز

ولدمرت معروف را دیگر همه میشناسند، اما اگر ما نمیدانستیم که ریف فاینز این نقش را ایفا کرده است چطور؟ باز هم قادر به تشخیص او بودیم؟ این گریم ترکیبی از آرایش سفید، برداشتن ابروها و دندان‌های تقلبی بود که حدود ۲ ساعت طول کشید و با برداشتن دیجیتالی بینی ظاهرش به عنوان ارباب تاریکی تکمیل شد. فاینز به قدری از این روند متنفر بود که در سال ۲۰۱۴ گفته بود اگر یک فیلم به زمان زیادی برای گریم احتیاج داشته باشد، از کنارش میگذرم!

هیث لجر در فیلم "شوالیه تاریکی"

هیث-لجر

تا کنون گریم های باور نکردنی در تاریخ مجموعه کمیک بتمن رخ داده است.

جک نیکلسون ماهیت دیوانه جوکر را در بتمن در سال ۱۹۸۹ به تصویر کشید. دنی دویتو در سال ۱۹۹۲ در فیلم بازگشت بتمن به شخصیت عجیب و غریب پنگوئن تبدیل شد. و جرد لتو در فیلم جوخه انتحار به جوکری بدل شد که البته آن قدر هم غیر قابل تشخیص نبود!

اما به یاد ماندنی‌ترین جوکر، هیث لجر در شوالیه تاریکی سال ۲۰۰۸ است. این گریم ساده اما عمیقا تاثیرگذار بود: رنگ سفید روی صورت ، سایه سیاه لکه دار دور چشم، و رژ لب قرمز که روی زخم های سیلیکونی و تقلبی پخش شده بود. روند این گریم هر روز حدود ۲ ساعت طول می کشید.این نقش که نظر منتقدان و تماشاگران را به یک اندازه جلب کرد، اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای لجر در پی داشت. البته غمگین ترین اسکار را به ارمغان آورد!

اسکار آیزاک در فیلم "مردان ایکس:آپوکالیپس"

آیزاک

اسکار آیزاک نقش یک شخصیت شرور را در فیلم بازی می‌کند، اولین جهش یافته جهان، نقشی به این مهمی قطعا یک گریم سفت و سخت نیز میخواهد! این شخصیت به غیر از یک لباس غول پیکر و چکمه های ضخیم، نیازمند یک پروتز و آرایش آبی در تمام بدن بود که هر اینچ از چهره معروف او را کاملاً دگرگون می کرد.

جانی دپ در فیلم "آلیس در سرزمین عجایب"

جانی-دپ

تقریبا میتوان تمام فیلم های جانی دپ را در این لیست قرار داد، از ادوارد دست قیچی تا چارلی و کارخانه شکلات سازی! اما ما در این گزارش به سراغ نقش او در فیلم "آلیس در سرزمین عجایب" میرویم، او برای این فیلم به شدت به تغییرات غیرقابل تشخیص علاقه داشت، صورتش را با آرایش سفید کرد، سپس با دایره های صورتی زیر چشم، مژه های سفید، یک کلاه گیس قرمز مجعد و فاصله ای عجیب بین دندان های جلویی اش، و نهایتا یک لنز سبز نگاه ها را به سمت خودش برد.

هلنا بونهام کارتر در فیلم "سیاره میمون ها"

هلنا-بونهام

هلنا کارتر با بازی در نقش شامپانزه‌ای در بازسازی سیاره میمون‌ها توسط تیم برتون، مخاطبین را تکان داد. هلنا بونهام کارتر در این باره گفته بود که فرآیند گریم به شدت سخت و طولانی بوده است، فرآیندی ۴ تا ۵ ساعته که به همه چیز نیاز داشت، از آرایش گرفته تا دندان مصنوعی و گوش مصنوعی! او گفت که این روند «دست و پا گیر و فلج کننده» بود، اما این محدودیت های فیزیکی به او آموخت که از صدایش تا «بیشترین حد ممکن» برای انتقال احساسات استفاده کند، زیرا در زیر آن گریم سنگین آنقدر هم قدرت تکان خوردن نداشت.

مایکل کیتون در فیلم "بیتل جوس"

مایکل-کیتون

هنگامی که گریم یک شخصیت در دستان یک گریمور افسانه ای یعنی وی نیل باشد، اشتباه و کم و کاستی رخ نمیدهد، نیل، برنده سه جایزه اسکار، برای چهره پردازی است. برای این فیلم ظاهری ژولیده را برای نقش ترسناکی که مایکل کیتون بازی میکرد، ایجاد کرد و آن را طوری طراحی کرد که انگار کیتون از توی غار بیرون آمده است. ظاهر نهایی دارای کیفیتی باور نکردنی بود که با رنگ سفید صورت، سایه سیاه سنگین، مجموعه ای از دندان های کثیف و یک کلاه گیس سبز پراکنده ایجاد شده بود. این فیلم اولین اسکار را برای نیل به ارمغان آورد.

  • النا ارسالی در

    فقط جانی دپ 😍

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها