|
کدخبر: 302244

اعتصابات هالیوود تمام میشود؟

در اولین نشانه پیشرفت به سوی حل و فصل اختلافات کارگری در صنعت فیلم یالات متحده، نمایندگان انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) و اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) قرار است در روز جمعه (۴ اوت) با یکدیگر دیدار کنند.

فرهنگ اعتصابات هالیوود تمام میشود؟

به نقل از نیویورکر، بعد ازظهر روز گذشته سه شنبه انجمن نویسندگان آمریکا در پیامی به تمامی اعضای خود که اکنون در اعتصاب هستند خبر از احتمال آغاز مجدد مذاکرات با انجمن تهیه‌کنندگان و مالکان استودیوهای آمریکا داد.

در این پیام آمده که کارول لومباردینی رئیس اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون آمریکا طی تماسی تلفنی با انجمن نویسندگان آمریکا از نمایندگان این انجمن تقاضای جلسه‌ای برای آغاز مجدد مذاکرات میان دو طرف کرده است.

نکته جالب توجه در تماس تلفنی به گفته سخنگوی انجمن نویسندگان آمریکا اینجاست که لومباردینی گفته برای دستیابی به اطلاعات دقیق‌تر و بیشتر می‌خواهیم با انجمن ارتباط بیشتری داشته باشیم و همانطور که قبلا اشاره شده است برای جلوگیری از انتشار هرگونه شایعه که حل مشکلات را با چالش روبروی می‌کند، بنابراین می‌خواهیم که در اولین فرصت دیداری رودرو با نمایندگان انجمن داشته باشیم و هرزمان که خبرمهمی در زمینه چالش اخیر داشته باشیم مشخصاً و رسما از سوی اتحادیه اعلام می‌شود نه از سوی فردی دیگر یا غیر مرتبط با اتحادیه .

لازم به یادآوری است که درخواستی مشابه با میانجی‌گری نمایندگان استودیوها و شرکت‌های پخش فیلم در ماه گذشته مطرح شده بود که نهایتاً بعد از تشکیل جلسه، شرکت کنندگان بدون دستیابی به موفقیت یا نتیجه‌ای جلسه را ترک کردند و به گفته برخی از اعضا این نشست با شکستی جدی روبرو شد.

به گفته برخی فعالان عرصه هنر و منتقدان سینمایی در ایالات متحده، انتشار این خبر و امید از سرگیری مذاکرات میان انجمن نویسندگان و اتحادیه تولیدکنندگان سینما و تلویزیون می‌تواند به آینده صنعت سرگرمی جانی تازه ببخشد، آنهم درحالی که این اعتصاب‌های اخیر باعث بروز مشکلاتی در صنعت سرگرمی ایالات متحده شده و سایه سنگین آن بربرخی رویدادهای هنری کاملا مشهود است.

به گفته منتقدان هنوز مشخص نیست که نشست بین کارفرمایان و نویسندگان چگونه می‌تواند بر موقعیت اتحادیه بازیگران SAG-AFTRA تأثیر بگذارد که اکنون نزدیک به سه هفته است که در اعتصاب به سر می برد. هم بازیگران و هم کارفرمایان اخیراً در مورد مواضع مربوطه خود به لفاظی های تند پرداخته‌اند.

هرچند نباید فراموش کرد آخرین اعتصاب WGA در سال ۲۰۰۷ ، ۱۰۰ روز به طول انجامید. بازیگران آخرین بار در سال ۱۹۸۰ ، بیش از سه ماه، یک توقف بزرگ را روی صحنه بردند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها