|
کدخبر: 302225

پلمپ سینما «ماندانا» ۴۵ روزه شد!

مدیر سینما «ماندانا» ضمن اشاره به گذشت بیش از ۴۵ روز از پلمب این سالن سینمایی نسبت به بلاتکلیفی این مجموعه و نبود پاسخگویی درباره وضعیت فعالیت آن، گلایه کرد.

فرهنگ پلمپ سینما «ماندانا» ۴۵ روزه شد!

محمد قاصد اشرفی درباره آخرین وضعیت این سینما توضیح داد: سینما ماندانا بعد از گذشت بیش از ۴۵ روز همچنان در وضعیت بلاتکلیف قرار داد و پلمب آن لغو نشده است.

وی ادامه داد: در این مدت پیگیری‌هایی از دادستانی منطقه خود داشته‌ایم اما هیچ کمکی به ما نکرده‌اند و همچنان این مجموعه با ۲۲ پرسنل و ۸ فیلمی که در جدول اکران خود دارد، از فعالیت محروم است. این توقف فعالیت هم تا همین امروز خسارت جبران‌ناپذیری برای ما به همراه داشته است.

این سینمادار باسابقه افزود: دادستانی که می‌گویند مسئول این پرونده است، طی ۴۵ روز گذشته حتی برای یک نوبت هم به ما وقت ملاقات و گفتگو نداده است. اصلاً فرض را بر این بگذاریم که من یک مجرم هستم، آیا نباید کسی من را به حضور بپذیرد و درباره تخلفی که کرده‌ام بازخواستم کند؟ لااقل یک نفر از من سوال کند که چه اتفاقی در این مجموعه افتاده است؟ شاید ما هم بفهمیم!

اشرفی تأکید کرد: آنچه تا امروز درباره دلایل این پلمب می‌دانیم هم همه به‌صورت شفاهی و غیررسمی به ما گفته شده که مربوط به کشف حجاب یک دختر نوجوان بوده است! غیر از این مورد هیچ توضیح دیگری به ما نداده‌اند! برفرض هم اگر چنین اتفاقی در مجموعه ما رخ داده است، متوجه این برخورد نمی‌شوم.

چرا هیچ توضیحی درباره تخلف صورت گرفته و تاوان آن به ما نمی‌دهند؟

وی افزود: فقط همان روز عده‌ای آمدند و سینما را پلمب کردند و رفتند! هر چقدر هم که پیگیری می‌کنیم هیچ پاسخی نمی‌دهند. گاهی بهانه‌های دیگری درباره مسائل ایمنی سینما را به‌صورت شفاهی پیش می‌کشند که به جرأت می‌گویم همه آن‌ها دروغ و ادعای واهی است. همه گلایه من این است که چرا هیچ‌کس پاسخگوی ما نیست؟

مدیر سینما «ماندانا» گفت: دادستانی که مسئول این پرونده است، در این مدت یا در محل کارش حضور نداشته و یا در روزهایی که حاضر بوده، وقت ملاقات به ما نداده است. مدام ما را به مراکز دیگر ارجاع می‌دهند، در حالی که هیچ مرکزی پاسخگوی ما نیست.

همه این شرایط در حالی است که سینما «ماندانا» در چرخه اکران عمومی یک سینمای سرگروه محسوب می‌شود و توقف فعالیت این سینما هم به ما خسارت وارد کرده و هم به فیلمی که با سرگروهی این سینما وارد چرخه اکران شده است.

وی گفت: سینما «ماندانا» در طول تمام چهل سال گذشته یکی از سینماهای معتبر و خانوادگی در کشور بوده است که نمی‌دانم چرا باید با چنین مشکلی مواجه شود؟ همچنان هم سردرگم هستم و حتی نمی‌دانم به کجا باید مراجعه کنم. برخی دوستان از وزارت ارشاد هم تماس گرفتند و گفتند که پیگیر این ماجرا هستند اما گویا آن‌ها هم به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

همه ما بلاتکلیف هستیم و حتی نمی‌دانیم کدام مرجع باید این مشکل را حل کند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها