|
کدخبر: 301212

یک اثر تاریخی کمیاب در فروشگاه خیریه!

گلدان کوچکی که در یک فروشگاه خیریه به فروش گذاشته شده بود، به عنوان یک اثر تاریخی کمیاب ژاپنی شناسایی شد.

فرهنگ یک اثر تاریخی کمیاب در فروشگاه خیریه!

به نقل از آرت‌نت، ‌ گلدان نقلی که یک زوج تیزبین در یکی از فروشگاه‌های خیریه بریتانیا خریداری کرده بودند، به عنوان یک اثر تاریخی کمیاب ژاپنی شناسایی شد که در حراجی به مزایده گذاشته خواهد شد و ممکن است قیمت آن به بیش از ۱۰ هزار پوند برسد.

این زوج مشغول خرید بودند که متوجه این گلدان نقلی شدند و با بررسی حکاکی‌های زیر گلدان نسبت به معمولی بودن آن تردید کردند. آن‌ها برای بررسی اصالت این گلدان با مسؤولان حراجی کنتربری «Canterbury» تماس گرفتند. کارشناسان حراجی تایید کردند که این گلدان در حقیقت یک صنایع دستی متعلق به قرن نوزدهم میلادی است که توسط هنرمندی به نام «نامیکاوا یاسویوکی» (Namikawa Yasuyuki) ساخته شده است.

کارشناسان حراجی این گلدان حدودا ۱۰ سانتی‌متری را شگفت‌آور توصیف کرده و معتقدند این اثر هنری فوق‌العاده زیبا که تصویری طبیعی از خروس‌ها و مرغ‌ها را روی پس‌زمینه‌ای سیاه به تصویر کشیده، چیزی شبیه به امضای «یاسویوکی» ‌ است.

«یاسویوکی» یک سامورایی بود که فعالیت هنری خود را در حوالی سال ۱۸۶۸ میلادی آغاز کرد. او در فاصله سال‌های ۱۸۷۱ تا ۱۸۷۴ میلادی برای یک شرکت کار می‌کرد و سپس کارگاه خودش را راه‌اندازی کرد. در سال ۱۸۹۶ میلادی، او به عنوان صنعتگر امپراتوری در دربار امپراتور میجی منصوب شد و بعداً در سال ۱۹۱۵ میلادی بازنشسته شد.

آثار «یاسویوکی» ‌به عنوان نمونه‌های بارز هنر ژاپنی در موسسات مختلف، ‌ از موزه اشمولین در آکسفورد گرفته تا موزه هنر لس‌آنجلس نگهداری می‌شوند.

یکی از گلدان‌های ساخته «یاسویوکی» ‌ در حراجی سال ۲۰۱۰ «بونامز» حدود ۱۰۵ هزار دلار فروش رفت.

خیریه2

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها