|
کدخبر: 301107

سقوط تویوتا کلید خورد

شرکت تویوتا در چین برخی از کارگران کارخانه را به دلیل کاهش فروش اخراج کرد.

اقتصاد سقوط تویوتا کلید خورد

شرکت تویوتا در چین برخی از کارگران کارخانه را به دلیل کاهش فروش اخراج کرد.

سه نفر از کارکنان این شرکت به رویترز گفتند که تویوتا موتور برخی از کارگران یکی از کارخانه‌های خود در چین را اخراج کرده است زیرا این خودروساز ژاپنی با جنگ قیمت و افت فروش در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان مقابله می‌کند.

این افراد اظهار کردند که سرمایه‌گذاری مشترک بین تویوتا و گروه خودروسازی گوانگژو چین کارگران را در آخر هفته اخراج کرد و به آنها غرامت پرداخت کرد. کارگران اخراج شده توسط شرکت‌های خدمات نیروی کار برای کار در گروه خودروسازی گوانگژو چین تویوتا در شهر جنوبی گوانگژو اعزام شدند.

کارخانه تویوتا گوانگژو چین ظرفیت تولید سالانه یک میلیون دستگاه خودرو دارد و طبق وب سایت آن، حدود ۱۹ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند و مدل‌هایی از جمله کمری، کرولا و بی‌زد۴ را تولید می‌کند.

بر اساس گزارش انجمن خودرو چین، برندهای ژاپنی در نیمه اول سال جاری بیشترین افت فروش را در میان خودروسازان چینی متحمل شدند و سهم بازار آنها از نزدیک به ۲۰ درصد در سال گذشته به ۱۴.۹ درصد کاهش یافت. در همین حال، فروش برندهای چینی ۵۳ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش رویترز، تویوتا برای احیاء فروش در چین روی مدل‌های برقی خود حساب می‌کند که در ۶ ماه اول ۹ درصد کاهش یافت. این شرکت به جنگ قیمتی که تسلا در ژانویه آغاز کرده بود پیوست و قیمت اولیه بی‌زد۴ خود را ۱۵ درصد در ماه فوریه کاهش داد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها