|
کدخبر: 301149

۳ انیمیشن ایرانی در جشنواره «گلد کوین کنستانتین» صربستان

۳ انیمیشن کانون در حالی در بخش مسابقه‌ی بزرگسال یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «گلد کوین کنستانتین» صربستان حضور یافتند که انیمیشن «ده سالگی» در میان فینالیست‌های این رویداد هنری نمایش داده شد.

فرهنگ ۳ انیمیشن ایرانی در جشنواره «گلد کوین کنستانتین» صربستان

انیمیشن «ده سالگی» به کارگردانی فاطمه جعفری از تولیدات سال ۲۰۲۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار فیلم‌های «رویارویی» از کشور روسیه و «دشمنی» از کشور ایرلند در بخش بزرگسال، فینالیست این جشنواره شدند.

انیمیشن کوتاه «ده سالگی» درباره‌ پسری ‌است که با پدرش در جنگلی دورافتاده زندگی می‌کند تا روزی که پدر برای پسرک، مرغابی وحشی را به دام می‌اندازد تا بلکه او را از تنهایی دربیاورد. حضور مرغابی دربند در کنار پسر و زندگی روزمره‌شان کنار یکدیگر رفته‌رفته موجب آشنایی بیشترشان می‌شود. تا جایی که اتفاق‌های ناخواسته در روند زندگی‌ مرغابی و پسر دگرگونی نگاه پسر به جهان پیرامونش را به دنبال دارد.

بر اساس این خبر، انیمیشن های «آسمان دوست داشتنی» به کارگردانی امیر مهران و «جایگزین» به کارگردانی عبدالله علیمراد از تولیدات کانون پرورش فکری در بخش مسابقه بزرگسال این جشنواره حضور داشتند.

این دوره از جشنواره «گلد کوین کنستانتین» با هدف ارتقای خلاقیت فرهنگی نویسندگان داخلی و خارجی در حوزه انیمیشن، آثار شرکت‌کننده را انتخاب کرد و در بخش دانشجویی و بزرگسال نمایش داد.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «گلد کوین کنستانتین» از روز ۲۶ تا ۲۹ تیر ۱۴۰۲ (۱۷ تا ۲۱ جولای ۲۰۲۳) در شهر نیس صربستان برگزار شد.

 

منبع: هنرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها