|
کدخبر: 283360

آشنایی و معرفی ریاضی ششم با همیار خاص

سال ششم ابتدایی یکی از بهترین و پرکاربرد ترین سال های این دوره از سوادآموزی است که اهمیت بالایی دارد، سایت همیار خاص کلیه ی پایه های ابتدایی به خصوص ششم را به شما آموزش می دهد.

یکی از مهم‌ترین درس‌های سال ششم، ریاضی است؛ این درس به دلیل حجم نسبتا بالای مسائل و تمرینات، جزو یکی از درس‌های بااهمیت در این دوره شناخته می‌شود. اگر کلاس ششم هستید، فرزند کلاس ششمی دارید یا معلم این پایه هستید، پیشنهاد می‌شود که تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

 

بررسی سرفصل‌های ریاضی ششم

کتاب ریاضی سال ششم دبستان از 7 فصل تشکیل شده است؛ هرکدام از این فصل‌ها، تمرینات و مسائل مربوط به خود را دارد که می‌بایست باتوجه‌به آموزش‌ها و تدریس معلم مربوطه به حل آن‌ها بپردازید.

مرور فصل که در بخش پایانی هر فصل آمده است، می‌تواند به شما در یادگیری هر چه بهتر ریاضی ششم کمک کند. ریاضی سال ششم را می‌توان جزو یکی از شیرین‌ترین دروس در دوره ابتدایی دانست.

در ریاضی این سال از بخش‌پذیری، جمع، تفریق و تقسیم کسرها، تقسیم عددهای اعشاری، مرکز تقارن، حجم، جرم، تناسب و تقریب صحبت شده است. سرفصل‌های کتاب ریاضی که برای سال ششم تألیف شده است، عبارت‌اند از:

  • عدد و الگوهای عدد
  • کسر
  • عددهای اعشاری
  • تقارن و مختصات
  • اندازه‌گیری سطح و حجم
  • نسبت، تناسب و درصد
  • تقریب

 

نحوه مطالعه ریاضی ششم دبستان به شیوه همیار خاص

نحوه مطالعه این درس با درس‌های دیگر، کمی تفاوت دارد؛ ازاین‌رو می‌بایست رعایت برخی از نکات را در زمان مطالعه ریاضی ششم در دستور کار خود قرار دهید. پرداختن به این موضوع که در چه محیطی و در چه شرایطی درس می‌خوانید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

احتمالاً قبل از اینکه درس‌خواندن را شروع کنید، برنامه‌ای را ترتیب می‌دهید. برنامه‌ریزی‌کردن به شما کمک می‌کند تا به بخش‌های مهم از درس ریاضی، بیشتر اهمیت داده و حداکثر زمان خود را به همان قسمت‌ها اختصاص دهید.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که حتماً در کنار مطالعه، استراحت کنید؛ در غیر این صورت، مغز شما توانایی تحلیل خود را از دست خواهد داد. 2 مورد از مهم‌ترین شرایط برای مطالعه درس ریاضی عبارت‌اند از:

 

شرایط و محیطی مناسب برای مطالعه فراهم کنید

از تمرین و مطالعه ریاضی سال ششم در فضاهایی که بسیار سرد، بسیار گرم یا اتاق‌ها و فضاهایی که مستعد سروصدا هستند بپرهیزید. در مجموع، باید محیط درسی خود را به نحوی برای مطالعه آماده کنید که در هنگام درس‌خواندن با کوچک‌ترین مشکلی مواجه نشوید.

 

 

مرور سرفصل‌ها را فراموش نکنید

برای درک هر چه بهتر و عمیق‌تر مسائل ریاضی، حتماً مرور سرفصل‌های ریاضی سال ششم را در برنامه‌ریزی درسی خود لحاظ کنید. به یاد داشته باشید که این کار می‌تواند به شما در یادگیری مهم‌ترین نکات ریاضی و ثبت آن‌ها در حافظه بلندمدتتان کمک کند.

 

راهکارهایی برای تقویت ریاضی سال ششم

تمرین‌کردن، بدون شک می‌تواند به فرزندتان در یادگیری مهارت‌های ریاضی کمک کند. حتی اگر جزو افرادی هستید که نیم‌کره چپ مغزتان (مربوط به یادگیری ریاضی، فلسفه و ...) نسبت به نیم‌کره راست، کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند، این روش می‌تواند برای شما کارساز باشد.

تکرار و تمرین مداوم یا حل‌کردن مسائلی فراتر از حد کتاب از جمله راه‌های تقویتی برای یادگیری هرچه‌ بهتر ریاضی محسوب می‌شود. همچنین اگر به دنبال تقویت مهارت‌های ریاضی خود یا فرزندتان هستید از کتاب‌هایی که پاسخ تمرینات ریاضی در آن‌ها نوشته شده، پرهیز کنید.

یکی دیگر از راهکارها برای افزایش تقویت هوش ریاضی فرزندتان، استفاده از کتاب‌های کار است. این کتاب‌ها به دلیل داشتن حجم زیادی از مطالب درسی و تمرینات ریاضی می‌توانند در قوی‌تر شدن دانش‌آموزان در حل مسائل ریاضی کمک کند.

 

مهم‌ترین مباحث ریاضی ششم

دراین‌بین بعضی از مباحث آموزشی در درس ریاضی از بقیه مباحث، مهم‌تر یا به‌نوعی سخت‌تر هستند. مبحث‌های مهم درس ریاضی ششم باتوجه‌به هر ترم متفاوت است؛ به‌عنوان‌مثال، فصل‌هایی که در امتحان ترم اول از آن‌ها برای شما سؤال طرح می‌کنند، فصل‌های الگوی اعداد، کسر، عددهای اعشاری و تقارن و مختصات را شامل می‌شود.

در ترم دوم، فصل‌های پنجم، ششم و هفتم که شامل محتوای اندازه‌گیری حجم و سطح، تناسب، درصد و تقریب می‌شود، جزو مباحث اصلی برای امتحان به شمار می‌روند. درس ریاضی این سال از دوره ابتدایی باتوجه‌به مباحثی که در هر ترم از جانب معلم مورد تدریس قرار می‌گیرد، بارم‌بندی می‌شود.

مهم‌ترین مباحث ریاضی در ترم اول عبارت‌اند از:

  • عدد و الگوی اعداد
  • کسر
  • عددهای اعشاری
  • تقارن و مختصات

مهم‌ترین مباحث ریاضی در ترم دوم عبارت‌اند از:

  • اندازه‌گیری حجم و سطح
  • تناسب و درصد
  • تقریب

 

ویژگی‌های مجله همیار خاص در تدریس مطالب

همیار خاص، مطالب درسی و پرسش‌وپاسخ هر 3 دوره تحصیلی دبستان، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه را پوشش می‌دهد. شما یا فرزندتان می‌توانید به کمک این ویژگی از آخرین تمرینات و مطالب آموزشی کتاب‌ درسی مطلع شوید.

همچنین اگر بنا به دلایلی در خواندن دروس مدرسه خود، تأخیر داشته‌اید، همیار خاص شما را از آخرین مطالب تدریس شده مطلع خواهد کرد. از جمله دروسی که در سایت همیار خاص در اختیار شما قرار می‌گیرد، شامل موارد زیر است:

  1. خوانش و فهم فارسی هشتم، نهم، ابتدایی و ...؛
  2. پاسخ صفحات تمرینی ریاضی و فیزیک (تمامی دوره‌ها)؛
  3. پاسخ تمرینات عربی هفتم، هشتم، نهم و ...؛
  4. پاسخ تمرینات زبان انگلیسی (اول متوسطه و دوم متوسطه)؛
  5. پاسخ تمرینات علوم پنجم، ششم و ...؛
  6. پاسخ دروس مربوط به رشته علوم‌انسانی.

 

 

کلام آخر

مجله همیار خاص با نگاهی متفاوت به آموزش دروس مختلف، مسیری کاربردی را پیش روی دانش‌آموزان مقاطع مختلف قرار می‌دهد. از همین رو پیشنهاد می‌شود جهت آشنایی هرچه بهتر با این وب‌سایت به برخی از صفحات دروس مانند ریاضی ششم، فارسی هشتم، علوم پنجم، عربی هفتم و سایر دروس مقاطع مختلف تحصیلی مراجعه کنید و از آموزش‌های آن بهره‌مند شوید.

نویسنده: رپورتاژ
  • سعیده ارسالی در

    عالیه

ارسال نظر