|
کدخبر: 182510

چطور در کنکور ۱۴۰۱ موفق شویم؟

سبک زندگی چطور در کنکور ۱۴۰۱ موفق شویم؟

اولین قدم برای موفق شدن کنکور ۱۴۰۱ صد در صد این است که شما خودرا بررسی کنید ببینید چه مطالبی را خواندید چه مطالبی نیاز به جمع بندی دارند به چه پکیج هایی نیاز دارید ایا پکیج کنکور ریاضی مناسب دارید یا باید تهیه کنید؟ منابع خودرا دقیق مشخص کنید در تابستان باید پایه دهم و یازدهم را حتما ببندید چون در سال دوازدهم به اندازه کافی مطلب برای خواندن است که وقت نکنید برگردید به پایه و فقط برای جمع بندی میتوانید برگردید.

بیشتر مشاوران این آموزش ها را با دریافت هزینه سرسام اور به شما می دهند ما در این جا به صورت کاملا رایگان آموزش و برنامه ریزی را در اختیار شما قرار می دهیم، با ما همراه باشید و تمام نکات را یادداشت کنید، در این پست برنامه ریزی برای همه تیپ دانش آموز را مشخص کرده ایم.برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان با تیم مشاور ۲۴ تماس بگیرید۰۹۱۲۰۹۵۱۳۵۲.

قدم اول برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۱

شناخت هدف از کنکور: ما به دو نوع هدف برای برنامه ریزی نیاز داریم، اولین هدف که شما باید آن را شناسایی کنید هدف شما از کنکور است، می خواهید وارد چه رشته ای در دانشگاه شوید، شناخت هدف شما کمک زیادی می کند که شما برنامه ریزی اصولی و باقائده ای داشته باشید، پس در ابتدا هدف خود را معلوم کنید، به طور مثال کسی که هدف آن قبولی رشته پزشکی یا دندانپزشکی است برنامه ای با توان بالاتر را نیاز دارد یا مثلا دانش آموزی که هدف آن داروسازی است باید به زمین اهمیت ویژه ای بدهد.

هدف کوتاه مدت: در اینجا پیشینه خود را مشخص می کنید و یک هدف برای بازه زمانی پیش رو مشخص می کنید که قرار است چه درس هایی را بخوانید و از چه سالی، به طور مثال:

هدف پیشنهادی تابستان ۱۴۰۰

انواع دانش آموز 

تشریحی سال یازدهم را جمع بندی کند و برای این سال تستی کار کند.

دانش آموزی که سال یازدهم خود را تشریحی تمام کرده است.

سال دهم را بخواند و برای سال یازدهم تست پوششی کار کند.

دانش آموزی که سال یازدهم را تستی بسته است.

برای دهم و یازدهم آزمون و تست پوششی کار کند ومطالب را جمع بندی و تست ترکیبی کار کند.

دانش آموزی که سال دهم و یازدهم را تستی بسته است.

پیش خوانی سال دوازدهم را شروع کند.

دانش آموزی که سال دهم و یازدهم را تستی و ترکیبی تمام کرده است.

کنکور-آگهی۲

هدف دانش آموز سال یازدهم در فروردین ۱۴۰۰ چه چیزی باید باشد؟

  • اگر سال یازدهم را به خوبی یاد گرفته اید، می توانید دروس را به صورت تستی ببندید و در تابستان دهم را استارت بزنید.
  • اگر سال یازدهم را به خوبی کار نکرده اید، اولویت شما امتحانات سال یازدهم و کسب نمره خوب در این امتحانات

 

 

دانش آموزی که یک سری درس های سال یازدهم را هرچه میخواند خوب یاد نمی گیرد؟

باید به سراغ پیش نیازهای سال دهم آن برود و اول آن را یاد بگیرد، و در صورتی که منبع آن کارایی مورد نظر را نداشت منبع خود را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید:

تدریس ریاضی و فیزیک در تهران

  • روز خود را محدود کنید، مثلا به جای اینکه ۵ ساعت مطالعه را تا شب بچیند در بازه کم تر و تا ۶ عصر آن را تمام کنید.
  • زمان های تلف شده خود را پیدا کنید و آن ها را به زمان مطالعه تبدیل کنید.
  • ساعت استفاده از گوشی و تلویزیون و هر عاملی که باعث حواس پرتی شما می شود را یادداشت کنید
  • حتما پست ۸ راز شروع و مطالعه پیوسته در کنکور را مطالعه کنید.

گام سوم برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۱

تنوع درسی خود را مشخص کنید

در برنامه خود تنوع درسی را داشته باشید، خصوصا در فروردین ماه که زمان بیشتری از شما آزاد است و همچنین فروردین ۱۴۰۰ با وجود کرونا و عدم دید و بازدید زمان بیشتری برای مطالعه را در اختیار خواهید داشت، و شما باید تنوع درسی خوبی داشته باشید، عدم تنوع درسی باعث خستگی زود هنگام شما و کم شدن بازدهی مطالعه شما همراه می شود.

نوع دانش آموز

تعداد تنوع درسی

اگر دانش آموز استارت با ۵ تا ۶ ساعت مطالعه هستید.

تنوع درسی مناسب ۳ درس یعنی دو تخصصی و یک عمومی است.

اگر دانش آموزی با ساعت مطالعه ۹ ساعت به بالا هستید.

تنوع درسی مناسب شما ۵ درس: ۳ تخصصی و ۲ عمومی است.

 

متقاضیان رشته انسانی: این دانش آموزان توجه داشته باشند، برای دروسی مانند ریاضی و اقتصاد و ادبیات و عربی در ۴ زیر گروه ضریب متفاوتی دارند و متناسب با نوع هدف خود باید به دروس بها بدهند.

 درس ضعیف: درسی که در آن ضعیف هستید را زمان بیشتری اختصاص دهید، مثلا دانش آموز رشته تجربی که فیزیک و ریاضی آن ها ضعیف است باید تایم بیشتری را در هفته به این دروس اختصاص دهند.

گام چهارم برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۱

نحوه چینش دروس در افزایش بازدهی و جلوگیری از خستگی زود هنگام شما نقش زیادی دارد، پی باید طوری برنامه خود را بچینید که دروس تخصصی و عمومی در کنار هم دیگر باشند، به طور مثال در بین هر درس تخصصی یک عمومی قرار دهید.

پیشنهاد ویژه:

زمان مطالعه

نحوه چینش هفتگی دروس

فروردین و تابستان که مدرسه نمی روید

روز زوج و فرد تفاوتی نمی کند فقط اصول و ضریب را رعایت کنید

دورانی که مدرسه می روید

روز قبل سعی کنید دروسی که فردا در برنامه مدرسه خود دارید را مطالعه کنید، این کار به شما کمک می کند دروس فردا را هم مطالعه کنید و در صورتی که امتحان یا پرسش داشتید هم برنامه شما به هم نریزد

 

نکته: با توجه به مجازی شدن مدارس امکان یک سری بهم ریختگی ها در برنامه آموزشی مدرسه وجود دارد مثلا ممکن است یک روز در طول سال تحصیلی کلاس نداشته باشید و یک روز در تابستان برای شما کلاس قرار دهند، شما برنامه خود را متناسب با جدول بالا تنظیم کنید.

گام پنجم برنامه ریزی

زمان های غیر از آموزش:

شما در برنامه خود علاوه بر زمان آموزش باید بازه زمانی های دیگری را مشخص کنید، به این صورت که:

بازه مرور: بعد از یادگیری اولیه، بعد از چند ساعت و چند روز بخش زیادی از مطالب را فراموش می کنید، شما باید بازه زمانی مرور زیادی را در برنامه خود مشخص کنید، این مرور در قالب تست پوششی است، که این بازه باید ۲۴ ساعت بعد از اولین مطالعه و ۶ روز و یک ماه بعد از مطالعه اولیه شما باشد.

بازه جمع بندی: باید در انتهای هر فصل سعی کنید آن فصل را به همراه فصل قبلی جمع بندی کنید، در واقع جمع بندی فقط برای پایان سال و ماه های پایانی نزدیک کنکور نیست، شما باید بتوانید تست جمع بندی کار کنید.هرچند وقت یکبار جمع بندی کنید

استفاده از پکیج های مناسب:

شما باید بررسی کنید موسسات اموزشی و اساتید را و درنهایت تصمیم بگیرید که چه پکیجی مناسب شماست و شما از کدام یک میتوانید بهره بگیرید ایا پکیج کنکور برای شما مناسب است یا پکیج های مخصوص هر پایه.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر