|
کدخبر: 248689

دغدغه فعالیت‌های صندوق اعتباری هنر چیست؟

مدیرعامل صندوق اعتباری هنری از نمایندگان استانی این صندوق به عنوان خط مقدم و پیشانی این مجموعه برای رفع مشکلات و دغدغه های اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه یاد کرد و گفت: عزم و اراده راسخ همگان در صندوق اعتباری هنر، بر تحقق شعار دولت مردمی برای نهادیه کردن عدالت فرهنگی متمرکز شده است.

سید مجید پوراحمدی در گردهمایی نمایندگان استانی صندوق اعتباری هنر با تبریک اعیاد شعبانیه و خیرمقدم به حاضران، شیوع و بروز سویه های کرونا را علت برگزار نشدن جلسات حضوری طی دو سال گذشته عنوان کرد و گفت: این گردهمایی فرصتی مغتنم برای دیدار چهره به چهره و همچنین تقدیر از زحمات و تلاش نمایندگان صندوق در اقصی نقاط کشور را مهیا کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل دولت مردمی با تاکید بر شعارهای کار و فعالیت جهادی، رفع موانع و مشکلات مردم، افزایش خدمات به مردم و تمرکززدایی روی ریل عدالت فرهنگی، اظهار داشت: ما در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید دکتر محمد مهدی اسماعیلی در صندوق اعتباری هنر این موارد را سرلوحه فعالیت های خود قرار دادیم تا حداکثر بهره به اهالی هنر و هنرمندان برسد.

وی با اشاره و تشریح اقدامات انجام شده در یک سال اخیر به ویژه در ۲۰۰ روز فعالیت صندوق اعتباری هنر در این دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی، از توزیع هنرکارت، پرداخت سهم حق بیمه تأمین اجتماعی، اعضا، واریز سه مرحله کمک هزینه معیشتی، ارائه تسهیلات و بسته های حمایتی، موضوع پالایش و تمدید عضویت به عنوان شاخص ترین فعالیت ها و عملکرد خبر داد.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اهداف و رویکرد صندوق برای سال آینده، گفت: بدون تردید با افق و مجموعه برنامه ها و اقداماتی که ترسیم شده است، حجم فعالیت ها طی سال ۱۴۰۱ بسیار گسترش پیدا خواهد کرد.

پوراحمدی درعین حال تصریح کرد: همکاران صندوق اعتباری هنر شبانه روز با توجه به گستره کاری فعالیت می کنند و کمترین انتظار و بیشترین بازدهی را از خود به جای می گذارند.

به گفته مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بطور یقین ارائه خدمات به ۴۴ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی، ۳۵ هزار بیمه شده تکمیلی، نزدیک به ۳ هزار مشمول کمک مستمری و ارائه تسهیلات به ۸۹ هزار عضو صندوق حجم کار زیادی را می طلبد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تاکید کرد: ارائه خدمات به این افراد بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که این صندوق با پیگیری و فعالیت جدی جهادی آن را عملیاتی و تقدیم اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کرده و همچنان پرداختی ها به این قشر فرهیخته ادامه دارد.

پوراحمدی با تشریح برنامه های سال آینده این مجموعه، اصلاح آیین نامه عضویت و کاهش پروسه آن از زمان درخواست تا تایید،

کاهش پروسه معرفی متقاضیان به تامین اجتماعی و توجه به توانمندسازی هنرمندان را از جمله از برنامه های اصلی این صندوق برشمرد.

وی همچنین از تدوین برنامه هایی برای زمینه سازی بهبود کسب و کارها برای رسیدن از اتکا به منابع بودجه ای به منابع پایدار برای سال ۱۴۰۱ خبر داد و تاکید کرد: مصمم هستیم با عزم و اراده راسخ جهادی همگی دست در دست هم برای مرتفع کردن مشکلات و دغدغه های اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین تمرکززدایی همراه با عدالت خواهی در مسیر نهادینه سازی عدالت فرهنگی گام برداریم.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها