|
کدخبر: 245007

هشدار نماینده مجلس در مورد معلمان حق التدریسی

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد شدید نسبت به اجرایی نشدن مصوبه مجلس در زمینه جذب نیروهای حق التدریسی، گفت: به دلیل ظرفیت پایین دانشگاه فرهنگیان، این معلمان در چندین مرحله در دانشگاه فرهنگیان دوره دیدند ولی کار جذب آنها در مرحله سوم متوقف شده و ۱۶ هزار معلم حق التدریس که از سرمایه‌های این کشور هستند بلاتکلیف شده و هر روز در برابر مجلس و سایر نهادها مجبور به برگزاری تجمع هستند.

سید محمد مولوی با اشاره به تجمعات صورت گرفته از سوی معلمان حق اتدریسی که طبق قانون باید در آموزش و پرورش جذب شوند، یادآور شد: تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس به رسمی دارای قانون است. این قانون را مجلس وضع و شورای نگهبان ابلاغ کرد، مرحله اول این استخدام با گذراندن دوره‌های پودمانی در دانشگاه فرهنگیان بود که کار استخدام و تدریس آنها به طور کامل انجام شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: به دلیل کمبود ظرفیت دانشگاه فرهنگیان این معلمان در چند مرحله در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند و مرجله دوم نیز پس از مرحله نخست انجام شد. اما درحال‌حاضر گروهی که در مرحله سوم باید تعیین تکلیف می‌شدند، هنوز وضعیت مشخصی ندارند و با وجود گذشت ۴ ماه از اتمام دوره هنوز بلاتکلیف هستند.

مولوی با بیان اینکه این افراد نزدیک به ۱۶ هزار نفر هستند، وزارت آموزش و پرورش نیاز مبرم به این نیروها دارد و این افراد بر اساس قانون مصوب مجلس، دوره هایشان را هم دیده‌اند و باید جذب شوند.

 نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: به دلیل پر شدن ظرفیت دانشگاه فرهنگیان طی دوره آموزشی آنها مقداری به تعویق افتاد ولی هم اکنون این ۱۶ هزار نفر آموزش دیده‌اند و می‌توانند در مدارس مشغول به تدریس شوند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه باید استخدام این افراد سریعا تعیین تکلیف شود، گفت: اینکه این معلمان بیایند جلوی مجلس برای رسیدن به حقشان بنشینند و آواره باشند اصلا قابل توجیه نیست، این افراد سرمایه کشور هستند.

وی افزود: باید سریعا احکام استخدامی آنها صادر شود و کد پرسنلی بگیرند و مشغول به کار شوند. این اقدام سازمان برنامه و بودجه عدم تمکین به قانون است. این عدم تمکین ترک فعل محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: هشدار می‌دهم اگر این افراد تعیین تکلیف نشوند از ماده ۲۳۴ قانون مجلس استفاده می‌کنیم و پرونده دستگاه متخلف را به قوه قضاییه ارسال می‌کنیم. لازم به ذکر است در مرحله چهارم نیز ۴ هزار نفر باید به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها