|
کدخبر: 235751

آخرین جزییات از طرح رتبه بندی معلمان

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره سرنوشت رتبه بندی معلمان در مجلس گفت: «اگرچه دولت در مجلس اعلام کرد که بار مالی برای اجرای رتبه‌بندی معلمان را پذیرش می‌کند، اما حالا آن را قبول نمی‌کند.»

آموزشی آخرین جزییات از طرح رتبه بندی معلمان

علیرضا منادی سفیدان، با بیان اینکه بودجه اجرای این لایحه ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فقط برای سال ۱۴۰۰ است، می‌گوید: «دولت مدعی است که برای اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد. ما هم محاسبات دیوان محاسبات کشور را به آن‌ها دادیم که اینطور نیست.»

منادی سفیدان ادامه می‌دهد: «حدود ۲۰ روز شورای نگهبان این لایحه را نگه داشته است که دولت نامه مربوط به پذیرش بار مالی برای اجرای لایحه رتبه‌بندی را تحویل نداده است. قبول این بودجه را دولت در مجلس به صورت شفاهی اعلام کرده بود، در جلسه سران سه قوه هم مطرح شده بود و رئیس جمهور هم قبول کرده بود. حالا نامه را آماده کرده‌اند، اما ظاهرا معاون اول رئیس جمهور امضا نکرده است که بار مالی آن را قبول کنند.»

یکشنبه ایرادات لایحه بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: «واقعیت این است که برخی در این میان کار را سخت می‌کنند و آنچه بین دولت و مجلس شده توافق شده بود را برهم می‌زنند. ابهاماتی که به این لایحه وارد شده، همه آن‌ها قابل رفع است. فقط متاسفانه هنوز دولت برای بار مالی آن نامه نداده و مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی شده است. روز یکشنبه در صحن کمیسیون آموزش مجلس بررسی می‌کنیم و ابهامات و ایرادات را با حضور نماینده شورای نگهبان و دولت رفع می‌کنیم.»

قرار است با اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان افزایش حقوق برای آن‌ها از آذرماه لحاظ شود. یعنی ۶ ماه دوم سال. از سوی دیگر منادی سفیدان پیش از این گفته بود ۷۳۰ هزار معلم مشمول ان لایحه می‌شوند. با احتساب حداقل افزایش حقوق یعنی چهار میلیون تومان برای این تعداد معلم و برای ۶ ماه به حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است. به عبارتی حدود ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه!

حالا باید دید دولت و مجلس چگونه قرار است این کسری بودجه را با اصل ۷۵ قانون اساسی جبران کنند؟ (اصل ۷۵ قانون اساسی: طرح‌های قانونی، پیشنهاد‌ها و اصلاحاتی که نمایندگان درباره لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه‌های عمومی می‌رسد و در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن طریق جبران کاهش درآمد یا تامین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد.)

منبع: جامعه24
  • فرهنگی ارسالی در

    بابا شرافتا برید خجالت بکشید با این کارتون اصلا معلمان را بیشتر از این مورد تمسخر عام مردم قرار ندهید پول برای تعرفه پرستاری برای کارکنان قوه قضایه
    هست ولی برای معلم شده کمبود فقط ما معلمان تنها
    چیزی که از دست مون میاد این است که می گیم خدا ازتون نگذرد یک مشت دروغ گو هستید

  • ناشناس ارسالی در

    معلم فقط خودش میداند خودش

    برخلاف باور عمو م

    معلم جایگاهی در ایران ندارد

  • علیرضا احمدیان ارسالی در

    والله از این شغل مقدس کناره گیری کنید پپ لی براش درنظر نخواهند گرفت دقت کردین هر شغلی که داخلش پول نیست از واژه مقدس براش استفاده می کنند، خدمت مقدس سربازی
    شغل مقدس دبیری چرا هرگز نگفته اند شغل م قدس نفت و گاز

ارسال نظر