|
کدخبر: 159960

فراخوان دومین دوره‌ ازکتاب‌های شعر ‌بامداد

فراخوان دومین دوره از کتاب‌های شعر بامداد انتشارات سرزمین اهورایی با استفاده از نظر کارشناسان و داوران جدید اعلام شد.

فرهنگ فراخوان دومین دوره‌ ازکتاب‌های شعر ‌بامداد

پس از اجرای موفقیت‌آمیز نخستین فراخوان طرح «کتاب‌های شعر بامداد» هم‌زمان با زادروز اسطوره‌ی شعر معاصر فارسی احمد شاملو، نیز اجرای موفق پروژه‌ی شاعران امروز در دو دوره و نشر آثار منتخب با استفاده از خردجمعی و رای گروهی داوران برای چاپ آنتولوژی و مجموعه شعر که برای نخستین بار به همت انتشارات سرزمین اهورایی طرح و اجرا گردید، اینک فراخوان دومین دوره از کتاب‌های شعر بامداد با استفاده از نظر کارشناسان و داوران جدید اعلام می‌گردد:

انتشارات سرزمین اهورایی در نظر دارد به منظور حمایت از شاعران مستقل و شناسایی جریان‌های شعری پویا و قابل اعتنا و خلاق در شعر امروز ایران، مجموعه‌ کتاب‌هایی از شاعران فعال در عرصه‌ی شعر امروز فارسی را با بررسی گروه کارشناسان شعر خود از طریق دومین فراخوان «کتاب‌های شعر بامداد» جمع آوری کرده و آثار تایید شده را در قالب کتاب چاپی منتشر کند.

گروه کارشناسان:

نرگس باقری «شاعر، پژوهشگر، دکترای ادبیات فارسی و استاد دانشگاه»

هیوا مسیح «شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبی»

شمس آقاجانی « شاعر، نویسنده، منتقد و مدرس ادبی »

• مدیر طرح: مجید ضرغامی

• معیار انتخاب اشعار دریافت حداقل ۲ رای از مجموع ۳ آراء کارشناسان است.

• زمان ارسال اشعار: از تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

• مدت زمان کارشناسی: از پایان مدت تاریخ دریافت اشعار این فراخوان ۴۰ روز کاری است.

• ارسال اشعار و اطلاع رسانی: کلیه‌ی شاعران گرامی باید فایل اشعار خود را مطابق با مشخصات درخواستی در شرایط فراخوان به آدرس ایمیل فراخوان: ahoorapress@gmail.com ارسال نمایند. هر گونه ارتباط و خبر در باره‎ی این فراخوان از طریق صفحه نشر در اینستاگرام و کانال تلگرام ناشر @ahoorapress و سایت انتشارات سرزمین اهورایی به نشانی ‌www.ahoorapress.com اعلام خواهد شد.

از شاعران عزیز تقاضا می‌شود که تنها به ایمیل اعلام شده شعر خود را ارسال کنند. اشعار از طریق ایمیل‌های دیگر انتشارات، ارسال پستی و تحویل حضوری دریافت نخواهند شد. هر گونه پرسش در باره‌ی این فراخوان و ارسال شعر تنها از طریق ایمیل ذکر شده امکان‌پذیر خواهد بود: ahoorapress@gmail.com

• شرایط شرکت در فراخوان:

۱-فرم اشعار ارسالی فقط سپید و آزاد باشد.

۲- این دوره از فراخوان شرایط سنی ندارد اما در صورت تایید آثار شاعران، برای تنظیم قرارداد با ناشر ارسال کپی کارت ملی شاعران به دفتر نشر الزامی است.

۳- اشعار ارسالی در هیچ کتاب و یا مجموعه شعری منتشر نشده باشند

۴-حداکثر اشعار ارسالی ۸۰ صفحه‌ی A۴ با فونت میترا ۱۴ و حداکثر ۲۴ سطر در هر صفحه باشد.

توجه داشته باشید در صورتی که آثار ارسالی تعداد صفحاتی بیشتر از مشخصات بند ۴ این فراخوان داشته باشد، از روند کارشناسی کنار گذاشته خواهدشد.

۵- اشعار ارسالی باید در دو فایلWORDو PDF با خط میترا و سایز ۱۴ باشد. قبل از شروع اشعار و نام کتاب، درج نام و نام خانوادگی شاعر به همراه نشانی پستی محل سکونت و تلفن همراه و ثابت و آدرس ایمیل شاعر الزامی است.

۶-با توجه به این که آثار منتخب به صورت کتاب چاپی و از طریق قانونی منتشر شده و وارد شبکه فروش و پخش کتاب می‌شود، اشعار ارسالی باید متناسب با قوانین کشوری باشند تا در روند دریافت مجوز و نشر آثار خللی وارد نگردد. در غیر این صورت گروه کارشناسان مجاز است کتاب ارسالی را از روند اجرایی خارج کند.

۷- در صورت تایید چاپ کتاب توسط ۲رای از مجموع ۳ رای کارشناسان، عنوان کتاب با توافق بین ناشر و مولف انتخاب خواهد شد و طرح جلد طبق نظر بخش فنی انتشارات طراحی و انتخاب می‌شود.

۸-هر گونه فعالیت فرهنگی مانند چاپ اشعار در مجلات و روزنامه‌ها، سایت‌های ادبی و آنتولوژی با ذکر مشخصات در ابتدای فایل اشعار، (بعد از مشخصات فردی و قبل از شروع اشعار) قیدشود

۹-چنانچه تا به حال کتابی از مولف منتشر شده باشد نام کتاب یا کتاب ها، تاریخ نشر و نام ناشر نیز در ابتدای فایل ارسالی اشعار قید شود

 ۱۰-ناشر هیچ محدودیتی در نشر و چاپ تعداد کتب این طرح نداشته و هر تعداد کتابی که با رای گروه محترم کارشناسان انتخاب شود درصورت دریافت مجوز، توسط انتشارات سرزمین اهورایی (https: //t.me/ahoorapress) منتشر خواهدشد

۱۱- شرکت در این فراخوان و ارسال اثر به مفهوم پذیرش تمام شرایط و مفاد این فراخوان است

طرح کتاب‌های شعر بامداد مانند پروژه‌ی آنتولوژی شاعران امروز از طرح و برنامه‌های خلاقانه و حمایتی انتشارات سرزمین اهورایی است. تمامی هزینه‌های اجرا و نشر با سرمایه‌ی ناشر بوده و هیچ کمک مالی از هیچ ارگان، نهاد و شخصی شامل حال این طرح نیست.

 

ارسال نظر