|
کدخبر: 146018

اعلام زمان شروع ترم دوم دانشگاه‌ ها

رئیس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زمان آغاز ترم دوم سال تحصیلی جاری دانشگاه‌ها در اختیار معاونان آموزشی مراکز آموزش عالی است که باید برنامه‌ریزی کنند.

علی اکبر صفوی درباره شروع ترم دوم سال تحصیلی جاری، اظهارکرد: ترم آینده دانشگاه‌ها به احتمال زیاد با شرایط ترم اول و به صورت الکترونیکی آغاز شود.

وی افزود: بر اساس مذاکره با معاون آموزشی وزیر علوم، هیچ اتفاقی که فضا را برای برگزاری کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها تغییر دهد، رخ نداده است و به نظر نمی‌آید گشایش خاصی در ۲ تا ۳ ماه آینده ایجاد شود؛ هر چند آرزو می‌کنیم شرایط به حالت عادی بازگردد.

رئیس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم با بیان این که پیش‌بینی می‌کنیم ترم آینده هم به احتمال زیاد با شرایط ترم حاضر ادامه پیدا کند، گفت: اگر شرایط مهیا شد برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها به حالت عادی باز می‌گردد و وزارت علوم و کارگروه آموزش‌های الکترونیکی هم دخالتی در برنامه‌ریزی‌های دانشگاه‌ها نمی‌کنند.

صفوی تاکید کرد: نیازی به نظر کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم نیازی نیست و دانشگاه‌ها به اندازه کافی توانمند هستند.

وی زمان برگزاری امتحانات پایان ترم اول را هم در اختیار دانشگاه‌ها دانست و تاکید کرد: مهم‌ترین نکته در شروع و پایان ترم تحصیلی، رعایت طول ترم و قواعد کلاس‌ها است. دانشگاه‌ها امسال کلاس‌ها را اول مهر آغاز نکردند و دانشجویان ورودی جدید با تاخیر زیاد وارد دانشگاه شدند که در ترم جاری تحصیلی اختلال ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها این اختلال را مدیریت کردند و کلاس‌ها هر چند دیرتر برگزار شد اما با تلاش دانشگاه ها، این دانشجویان به سایر ورودی‌ها رسیدند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز ادامه داد: بنابراین، ترم تحصیلی و امتحانات پایان ترم با ۲ هفته تاخیر برای جبران عقب ماندگی‌ها مواجه می‌شود. از سوی دیگر استادان برای جبران ترم، تعداد کلاس‌ها را در هفته افزایش دادند و با مدیریت‌های صورت گرفته داخل دانشگاه‌ها در چارچوب سیاست‌های کلان وزارت علوم همچنین حفظ استاندارندها، این ترم به پایان می‌رسد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امتحانات پایان ترم تحصیلی جاری به صورت مجازی در همه دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. ترم اول تحصیلی دانشگاه‌ها برای دانشجویان ورودی قدیم از ۱۵ شهریورماه و برای دانشجویان ورودی جدید از اواخر مهر و اوایل آبان ماه آغاز شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها