|
کدخبر: 144715

غلامی: هیچ واحد دانشگاهی تعطیل نخواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اجرای «سند آمایش آموزش عالی» مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است، تصریح کرد: در اجرای این طرح ساماندهی هیچ واحد دانشگاهی تعطیل نخواهد شد.

منصور غلامی درباره اجرای سند آمایش آموزش عالی و نگرانی نمایندگان از تعطیلی واحد‌های دانشگاهی در استان‌های مختلف، عنوان کرد: این طرح که مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است به منظور ساماندهی آموزش عالی بوده و با هدف حذف موازی‌کاری و امور پراکنده و تقویت نقاط قوت، اجرا خواهد شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در این اجرای این سند، هیچ واحد آموزش عالی تعطیل نخواهد شد و این یکی از مواردی است که باید از نمایندگان مجلس و مردم رفع نگرانی شود.

وی اضافه کرد: در این طرح مؤسسات کوچک به مؤسسات توانمند به صورت شبکه‎ای وصل خواهند شد تا از امکانات مؤسسات بزرگ به ۲ منظور «کیفی‌سازی فعالیت‌های خود» و «تعریف یک مأموریت خاص در حوزه پژوهش» متصل ‎‌شوندو این پیوند تا زمانی که این مؤسسات کوچک خود بتوانند در حد یک مؤسسه قوی روی پای خود به صورت مستقل بایستند، ادامه خواهد داشت.

غلامی یادآور شد: به ویژه این اشتراک‌گذاری امکانات در داخل استان‌‎ها محقق خواهد شد و برای اینکه تجمع صورت نگیرد، دو یا سه مرکزیت در هر استان تعریف شده تا همکاری‎‌های مشترک با هم صورت گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: آیین نامه‌های اجرایی این سند در حال تنظیم است و امیدواریم با شفافیت شدن مأموریت گرایی و کیفی‌سازی مؤسسات کوچک و جوان نگرانی‌ها در این خصوص به‌تدریج برطرف شود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها