|
کدخبر: 142594

پیشنهاد بازگشایی مدارس ابتدایی در دو هفته آینده

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی میزان بستری کرونایی گفت: پیشنهادی مبنی بر بازگشایی پایه‌های اول و دوم ابتدایی مدارس شهرهای نارنجی و زرد مطرح شد که مخالفین و موافقانی داشت و دوباره در جلسه قرارگاه اعلام و بررسی خواهد شد.

فرهنگ پیشنهاد بازگشایی مدارس ابتدایی در دو هفته آینده

علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: گزارشی از روند بیماری در سطح جهان و ایران ارائه کردیم، در اروپا و امریکا موج سهمگینی شروع شده و مرگ و میر در این کشورها با سرد شدن هوا افزایش یافته است و سرد شدن هوا می‌تواند عاملی برای افزایش شیوع کرونا و پیک جدید بیماری باشد.

وی با بیان این‌‌که خبرهای خوبی در کشور خود از کرونا داریم، تصریح کرد: در ۳۰ استان کشور روند کرونا نزولی شده و فقط درمازنداران روند نزولی هنوز شروع نشده است.

وی با تأکید بر لزوم پرهیز از عادی‌انگاری، گفت: مهم‌ترین عامل بیماری کرونا در این فصل دورهمی‌های خانوادگی است بنابراین از دورهمی به ویژه در شب یلدا باید پرهیز شود و اگر این دورهمی انجام شود دو هفته دیگر دوباره شاهد خیز بیماری خواهیم بود‌.

رئیسی با اشاره به بهبود وضعیت کرونا در کشور خاطرنشان کرد: میزان مرگ و میر نسبت به یک ماه گذشته کاهش حدود ۵۰ درصدی داشته است، میزان بستری نیز بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته در بیشتر استان‌ها شاهد روند نزولی آن هستیم.

وی هشدار داد: البته عدم رعایت پروتکل‌ها بیماری را افزایش خواهد داد، در شب‌های پیش‌رو به خصوص شب یلدا باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم، نباید بگوییم شب یلدا دورهمی را با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری برگزار می‌‌کنیم، در حالی که به هیچ وجه نباید مهمانی و دورهمی برگزار شود و این‌‌که برخی می‌‌گویند دورهمی می‌‌گیریم اما با رعایت پروتکل و فاصله‌‌گذاری در خانه می‌‌نشینیم در کنترل بیماری اصلاً تأثیرگذار نخواهد بود.

بازگشایی مدارس در پایه‌های اول و دوم ابتدایی

رئیسی درباره وضعیت شهرهای کشور از لحاظ شیوع کرونا گفت: در سطح کشور هیچ شهر قرمزی نداریم، ۲۰۵ شهر ما نارنجی شدند و ۲۴۳ شهر ما در وضعیت زرد قرار دارند؛ چهار شهر نیاز به توجه ویژه دارند که امروز نیز به روسای دانشگاه‌‌های علوم پزشکی و استانداری‌‌ها این هشدار را دادیم؛ کردکوی در گلستان، بافت در کرمان، آمل و گولوگاه در مازندران در آستانه قرمز شدن هستند. توصیه ما به مردم همه شهرها رعایت پروتکل‌هاست، در هفته گذشته مازندران، گلستان، گیلان و اردبیل در وضعیت قرمز بودند که از این وضعیت خارج شدند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: برای ۲۹ و ۳۰ آذر منع تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۰ در درون شهر اجرا می‌شود‌؛ همچنین در این دو روز همه مشاغل به جز مشاغل گروه یک از ساعت ۱۸ تعطیل هستند. پس از این دو روز نیز منع تردد از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح در شهرهای نارنجی و همچنین منع تردد بین شهری از شهرهای نارنجی به سایر شهرها برقرار خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی تصریح کرد: ۱۰۰ هزار نفر پس از برگزاری این آزمون قرار است جذب مراکز دولتی شوند. با توجه به آرامش نسبی که در کشور ایجاد شده این آزمون در موعد مقرر خود در بیش از ۲۷۰۰ حوزه در سراسر کشور با رعایت پروتکلها برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یک پیشنهاد درباره بازگشایی مدارس در پایه‌های اول و دوم ابتدایی مطرح شد، با توجه به مشکلات در حوزه آموزش، پیشنهادی مبنی بر بازگشایی مدارس در این پایه‌ها درشهرهای نارنجی و زرد مطرح شد که مخالفین و موافقانی داشت و دوباره در جلسه قرارگاه اعلام و بررسی خواهد شد و دو هفته آینده درباره این موضوع نیز تصمیم گیری می‌شود.

منبع: تسنیم
  • صفایی ارسالی در

    و همچنان جان معلمان بی ارزش ترین موجودی کشور و باز هم ناقلان سالم بیان مدرسه خیل ی رااحت و باز هم شعارهایی زیبا در مورد ر عایت پروتکل های دروغین در مدارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها