|
کدخبر: 137197

زمان‌بندی آموزش مجازی دانش ‌آموزان تغییر کرد

به منظور حل مشکل سرعت شبکه شاد در ساعات پیک ترافیک و افزایش کیفیت آموزش، زمانبندی آموزش مجازی دانش‌آموزان جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ شد.

سرعت پایین شبکه شاد به نخستین اعتراض و گلایه معلمان و دانش‌آموزان نسبت به برگزاری کلاس‌های مجازی تبدیل شده است.

معلمان و دانش‌آموزان از سرعت پایین انتقال تصاویر و ویس‌ها در ساعات پیک ترافیک شبکه شاد خبر می‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود تا کلاس درس را به سمت سایر پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی کوچ دهند و در این میان بحث هزینه‌های اینترنت آموزش مجازی به مشکل دیگری تبدیل می‌شود.

اگر چه پیش از این وزارت آموزش و پرورش از تقسیم ساعات آموزش دانش‌آموزان در شبکه شاد به منظور توزیع پیک ترافیک خبر داده بود و براین اساس کلاس درس دبستانی‌ها باید در ساعات عصر برگزار می‌شد اما این موضوع وارد فاز اجرا نشد و بیشتر کلاس‌های درس در ساعات پیک یعنی از ۱۰ صبح تا ۱۳ برگزار می‌شد.

هم‌اکنون علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزاتی آموزش و پرورش در بخشنامه‌ای به استان‌ها جدول زمان‌بندی جدید برنامه آموزشی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ را جهت اجرا ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به مسائل مربوط به سرعت شبکه آموزشی دانش‌آموز «شاد» در ساعات پیک ترافیک اینترنت (ساعت ۱۰ تا ۱۳) به منظور مدیریت هرچه بهتر زمان‌های آموزشی و افزایش کیفیت فعالیت‌های درسی در فضای مجازی، جدول زمانبندی برنامه آموزشی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ ارسال می‌شود.

خواهشمند است از از تاریخ اول آذر ۹۹ مراتب را جهت اجرا به تمام مدارس استان ابلاغ و نسبت به نظارت دقیق بر آن اقدام کنید.

براین اساس دوره اول و دوم ابتدایی در دو زمان اول و دوم فعالیت می‌کنند. زمان اول از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح و زمان دوم از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر است. همچنین زمان سوم و چهارم به ترتیب از ساعت ۱۳ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۷ طراحی شده است که مختص تکلیف و تمرین در فضای مجازی (کلاس لایو تعاملی) است.

دوره اول و دوم متوسطه نیز در دو زمان ۸ تا ۱۰ صبح و ۱۰ تا ۱۲ کلاس لایو تعاملی خواهند داشت و از ساعت ۱۳ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۷ عصر به فعالیت فردی آموزشی، تکلیف و تمرین در فضای مجازی و کلاس لایو تعاملی برای گروهی که در ساعات صبح کلاس نداشتند، می‌پردازند.

جدول زمان بندی آموزش مجازی را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید:

زمانبندی-شبکه-شاد

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها