|
کدخبر: 134122

توضیح آقای وزیر درباره رعایت حقوق برخی معلمان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نیازمند مدارس غیردولتی هستیم و حمایت می‌کنیم، گفت: برخی کارها و فعالیت‌ها مانند خرید خدمات آموزشی باعث شد تا داوری‌ها در حوزه مدارس غیردولتی به خطا برود.

فرهنگ توضیح آقای وزیر درباره رعایت حقوق برخی معلمان

محسن حاجی میرزایی در نشست شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی شهر تهران با بیان اینکه نیازمند مدارس غیردولتی هستیم و از این مدارس حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: حمایت از مدارس دولتی به معنای افزایش کیفیت و کارایی این مدارس است و بیان حمایت از مدارس دولتی به معنای عدم‌حمایت و پشتیبانی از مدارس غیردولتی نیست، موظف هستیم که کیفیت مدارس دولتی را ارتقا دهیم و دسترسی عادلانه همه دانش‌آموزان را به آموزش باکیفیت تأمین کنیم و این تعارضی با حمایت از مدارس غیر دولتی ندارد که یک حکم قانونی است.

وجود مدارس غیر دولتی مترادف با خصوصی‌سازی آموزش نیست

وی بابیان اینکه برخی وجود مدارس غیر دولتی را مترادف با خصوصی‌سازی آموزش مطرح می‌کنند، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش یک امر حاکمیتی است و تنظیم‌گری در امور حاکمیتی توسط دولت انجام می‌شود و امور اجرایی در تعدادی از مدارس برعهده مدارس غیر دولتی است بنابراین نوع همکاری غیر دولتی نوعی مشارکت با آموزش و پرورش است و امور حاکمیتی قابل‌واگذاری نیست.

توسعه مدارس غیر دولتی نیازمند بستر مناسب اجتماعی

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه توسعه فعالیت‌های مدارس غیردولتی نیازمند ایجاد بستر مناسب اجتماعی است، اظهار کرد: مدارس غیردولتی برای به وجود آوردن چنین فضایی باید تلاش کنند تا از بروز موج‌های منفی اجتماعی پیشگیری شود.

حاجی میرزایی ادامه داد: برخی کارها و فعالیت‌ها مانند خرید خدمات آموزشی باعث شد تا داوری‌ها در این حوزه به خطا برود، نقش دولت‌ها باید تنظیم گری و قانون‌گذاری باشد و امور اجرایی بر عهده بخش دولتی نباشد که در این صورت به افرایش کارآمدی منجر می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه باید به تأثیرگذاری محیط اجتماعی باور داشته باشیم، گفت: مجموعه مؤسسان مدارس غیر دولتی باید به محیط اجتماعی پاسخگو باشند و به اشکالات و ابهامات آن پاسخ بدهند.

وی با بیان اینکه رعایت حقوق معلمان در مدارس غیردولتی ضروری است، گفت: سازمان مدارس غیردولتی علاوه بر نظارت کامل، موظف به حسن اجرای این موارد است.

 

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    این وزیر بزغاله داره سفسطه میکنه

  • دبیر ارسالی در

    با توسعه و پشتیبانی از آموزش مجازی حداقل 20 درصد مشکل کمبود مدرسه حل می شه

  • پارمیدا ارسالی در

    یکی از حقوق غیر مادی معلمان عزیز به‌شدت داره نقض میشه و متأسفانه حریم صدا و تصوی ر این عزیزان در فضای مجازی نقض شده و هیچ کس هم حواسش نیست. دانش آموزان و اولیای آ نها مشغول ساخت کلیپهای مضحک از اشتباهات سهوی و تپق ها و تکه کلامهای معلمان هستن . این نوع شیطنتها داره کم کم مد میشه و ب دبختانه فراموش کردند که حرف زدن و نوشتن و رفتار کردن خود بچه ها سرشار از اشتباها تی بوده که با کمک و دلسوزی همین معلمان ا صلاح شده و هرچه دارند از رنج این عزیزان دارند

  • ناشناس ارسالی در

    عجب شغلی دارین بخدا.تعطیل. همه رو هم که ریختیم سر اولیا بدبخت.همیشه هم که جماعت معلم ار وقتی یادمونه در حال نالیدن از حق وقش بود ول کن بابا یه فکری برای پدر و ما در بدبخت بکن.روزی ۲ ساعت کلاس انلاین،تاز ه تعطیلات تقدیمی رو هم که تعطیلن،هیچ،یه روز تو هفته هم کلاس آنلاین رو برگزار نمی کنن روز استراحتشونه .عجب شغل انبیایی و ع جب حقوق حلالی. اف.

ارسال نظر