|
کدخبر: 134104

خبر جدید از استخدام معلمان حق التدریسی

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی استخدام معلمان حق‌التدریس به تصویب رسید و مشمولان قانون تا پایان سال ۱۴۰۰ استخدام می‌شوند.

۱. وزارت آموزش و پرورش مطابق با قانون تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب ۲۸ مرداد ۹۴ و قانون اصلاح تبصره مذکور مصوبه ۳ شهریور ۹۵ مجلس شورای اسلامی مکلف بود که نیروهای پیش دبستانی، حق التدریسان غیر مستمر و خرید خدمات آموزشی که قبل از سال ۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند و آموزشیاران و آموزش دهندگان تجمیعی که قبل از سال ۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته‌اند با توجه به ارتباط رشته تحصیلی (منحصر به دوره متوسطه) مقطع تحصیلی (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری به عنوان معلم حق التدریس به کار گیری کند.

بر همین اساس مطابق با نیاز مناطق آموزش و پرورش تعدادی از مشمول این قانون به صورت نیروی حق التدریس آزاد در واحدهای آموزشی اشتغال به کار دارند و عملاً به کارگیری نیروی حق التدریس مطابق تکلیف قانون (مصوبات مجلس شورای اسلامی) صورت پذیرفته است.

۲. هیات وزیران در اجرای بند ۳ قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب ۱۳ شهریور ۹۷، آیین‌نامه اجرایی مربوط را در تاریخ ۳۰ شهریور ۹۸ به تصویب رساند. وزارت آموزش و پرورش در اجرای ماده ۲ آیین نامه مذکور، شیوه نامه اجرایی آن طی بخشنامه شماره ۱۶۰۱۵۰ مورخ ۲ آذر ۹۸دجهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش ارسال کرده است.

متعاقب مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۹ قانون تفسیر قانون الحاق یک ماده به قانون موصوف را تصویب کرد که مطابق آن مشمولان تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون مصوب ۳ شهریور ۹۵ که حقوق خود را از سرانه مدارس و مشارکت‌های مردمی (ساز و کار مدیر مدرسه، انجمن اولیا و مربیان، کارفرما، موسس یا شرکت‌های طرف قرارداد با آموزش و پرورش) دریافت کرده‌اند مشمول استخدام قانون مصوب ۱۳ شهریور ۹۷ دانسته است.

هیات وزیران نیز در تاریخ ۵ مهر ۹۹ اصلاحیه آیین نامه اجرایی مورد نظر را به تصویب رساند لیکن مصوبه مزبور توسط هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس مورد ایراد واقع شده است و وزارت آموزش و پرورش نیز پس از رفع ایراد مورد نظر و تأیید آن توسط هیات وزیران، اصلاحیه آیین نامه اجرایی را در تاریخ ۱۰ آبان ۹۹ به تصویب رسانده که انشالله مراتب جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش منعکس خواهد شد و مشمولان قانون تا پایان سال ۱۴۰۰ پس از سپری کردن دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان، استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش خواهند شد.

۳. نرخ حق التدریس نیروهای آزاد و نهضتی بر اساس تصمیم شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور که طی نامه مورخ ۴ آذر ۸۸ معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است، به مأخذ یکصدم امتیازات حق شغل و شاغل معلمان شاغل مشابه در بدو خدمت ضربدر ضریب ریالی سال محاسبه می‌شود. بدیهی است هر گونه اقدام خارج از تصمیم شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور این وزارتخانه را با ایراد مراجع نظارتی مواجه خواهد کرد.

منبع: تسنیم
  • مربی پیش دبستانی ارسالی در

    یا خدا مربیان پیش دبستانی بعد ۹۲ هم جذب آموزش پرورش خواهند شد خدایا توکل به تو ، ازاسترس میمیرم

  • مربی پیش دبستانی ارسالی در

    مسئولان گرامی سالهاست ما مربیان پیش دبستانی به امید استخدام هر رنجی را متحمل میشویم تنها یک انگیزه برای خدمت داریم وگرنه بجز سختی ومشقت دردورنج اندوخته ای در کوله بار نداریم لطفا خواهش مکنیم ملتمسانه تمنا داریم گره از کار ما نیز بگشایید وبه این بلا تکلیفی فیصله دهید ،بخدا که هیچ کس را ثمر آنقدر نباشد که به روی نا امیدی در بسته باز کردن

ارسال نظر