|
کدخبر: 133212

دانش آموزان شاد علاقه بیشتری به درس دارند

صدری‌زاده: در کلاس اول تدریس نباید خشک و باجدیت انجام شود/ معلم باید محتوایی تولید کند که وقتی خودش آن را می‌بیند لبخند به لب بیاورد

پریسا صدری‌زاده، آموزگار مبتکر کلاس اولی که با استفاده از روش‌های شاد و خلاقانه خود تدریس را برای دانش‌آموزانش جذاب و سرگرم‌کننده می‌کند معتقد است معلمان باید با فاصله گرفتن از فضای خشک تدریس، از طریق بازی و فیلم و سرگرمی، دانش‌آموزان را شاد کنند تا به درس علاقه‌مند شوند.

فضای آموزش و پرورش همیشه بستری برای پاگرفتن ایده‌های خلاقانه و روش‌های جدید برای افزایش اثرگذاری و تسهیل یادگیری بوده است، در نخستین صده هزاره سوم وقوع پاندمی کرونا معادلات پیشین نظام‌های تعلیم و تربیت را کم‌اثر و فضا را برای خلق و ارائه شیوه‌های مبتکرانه در این زیست‌بوم جدید آموزشی مهیا کرده است.

به محض سوق‌یافتن آموزش‌ها به سمت روش‌های غیرحضوری، خصوصا روش‌های مبتنی بر فناوری دیجیتال و شبکه جهانی اینترنت، فضا برای انواع ایده‌های نوین در عرصه آموزش باز شد که مسئولیت مضاعفی بر دوش مدیران، معلمان و والدین دانش‌آموزان نهاد. معلمان با بهره‌گیری از حداقل امکانات شخصی خود به ادامه تدریس در فضای اینترنت مشغول شدند تا حتی‌المقدور از آسیب‌های دوره پاندمی بکاهند و جریان آموزش و تربیت را تداوم بخشند.

در میان معلمان سخت‌کوشی که با تلاش شبانه‌روزی خود به شعار «آموزش تعطیل نیست» جامه عمل پوشاندند افرادی هستند که با ایده‌های خلاقانه به تدریس خود رنگ و بویی جذاب و منحصربه‌فرد می‌بخشند و به این طریق، علاوه بر انجام مسئولیت‌های محول‌شده، نه تنها به اثرگذاری آموزش‌های خود می‌افزایند، با تبدیل کردن کلاس درس به یک محل فعالیت تفریحی و سرگرم‌کننده، شوق و علاقه دانش‌آموزان به یادگیری را جهت‌ می‌دهند و به تعمیق و تثبیت یادگیری کمک می‌کنند.

سیده پریسا صدری‌زاده، کارشناس آموزش ابتدایی و آموزگار پایه اول دبستان شهید عراقی در منطقه ۱۵ تهران، یکی از این معلمان است که با بهره‌گیری از شیوه‌های مبتنی بر بازی، شعر و موسیقی توانست به نتایج موفقیت‌آمیزی در تدریس برسد و از این طریق انگیزه دانش‌آموزان و تحسین والدین آنان را برانگیزد.

منبع: پانا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها