|
کدخبر: 131856

این دانشگاه ایران بین برترین های دنیا

دانشگاه علوم پزشکی ایران با صعود بیش از ۱۰۰ پله‌ای در آخرین رتبه‌بندی موضوعی تایمز، در جایگاه ۵۰۰-۴۰۱ برترین دانشگاه‌های جهان در حوزه علوم پزشکی بالینی، پیش بالینی و بهداشت قرار گرفت.

رتبه‌بندی موضوعی تایمز، یکی از مهم‌ترین رتبه‌بندی‌های بین‌المللی است که سالانه به ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های جهان در یازده حوزه موضوعی مختلف می‌پردازد. حوزه‌های موضوعی تایمز شامل پزشکی (بالینی، پیش بالینی و بهداشت)، علوم زیستی (بیولوژی، علوم ورزشی، کشاورزی و...)، علوم فیزیکی (فیزیک، نجوم، شیمی و...)، روانشناسی، اقتصاد و تجارت، آموزش، حقوق، علوم اجتماعی، مهندسی فناوری، علوم کامپیوتر و هنر و علوم انسانی هستند.

 رتبه‌بندی موضوعی تایمز بر اساس سیزده شاخص عملکردی در پنج حوزه آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی به ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان می‌پردازد.

معاون بین‌الملل و رئیس پردیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه امسال ۸۵۶ دانشگاه از سراسر جهان در حوزه علوم پزشکی، رتبه‌بندی شده‌اند و یازده دانشگاه از ایران در بین آنها قرار دارند گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران با صعود ۱۰۰ پله‌ای نسبت به سال گذشته با کسب رتبه ۵۰۰-۴۰۱ در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر علوم پزشکی جهان قرار گرفته است.

مهدی مقتدایی اضافه کرد: این دانشگاه رتبه دوم در کشور خودمان را دارد.

وی افزود: در حوزه علوم زیستی نیز ۸۹۵ دانشگاه از کشورهای جهان رتبه‌بندی شده‌اند که دانشگاه علوم پزشکی ایران در این حوزه غیر تخصصی هم با کسب رتبه ۸۰۰-۶۰۱، در بین هفده دانشگاه ایرانی جایگاه پنجم کشوری را به‌دست آورده است.

مقتدایی ضمن تبریک این دستاورد به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی ایران از حمایت‌های رئیس، معاونان، مسئولان، اعضای هیأت علمی، تمامی کارکنان و دانشجویان این دانشگاه قدردانی کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر