|
کدخبر: 125501

جزئیات استخدام ۷۳ هزار معلم در سال ۱۴۰۰

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حضور معلمان در مدارس اجباری است گفت: مدیران مدارس موظفند سرانه را صرفا برای رعایت بهداشت مدارس مصرف کند.

فرهنگ جزئیات استخدام ۷۳ هزار معلم در سال ۱۴۰۰

قاسم احمدی لاشکی با حضور در منطقه ۱۶ آموزش و پرورش شهر تهران از دبیرستان رشد این منطقه بازدید کرد و در جمع مدیران ومسئولان این منطقه حاضر شد.

در این بازدید معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش با شاره به اینکه سعی شده است براساس اعلام یونسکو که آموزش نباید تعطیل شود در خصوص دایر بودن مدارس و کلاسهای درسی در وهله اول حضوری و در صورت عدم امکان غیر حضوری برنامه‌ریزی لازم انجام پذیرد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بسیار پر اهمیت و اولویت نخست عنوان کرد و گفت: انتظار من از رئیس منطقه آموزش و پرورش این است که برتمامی مدارس تحت حوزه خود نظارت داشته باشد ضمن آن که حضور معلمان در مدارس اجباری است.

 وی برپوشش ماسک، فاصله اجتماعی و جریان هوای آزاد تاکید کرد و گفت: سرانه بهداشت مدارس باید به مدارس داده شود و مدیر مدرسه هم موظف است آن را صرفا برای رعایت بهداشت مدارس صرف کند.

احمدی بااشاره به آن که درسال ۱۴۰۰ بیش از دو سوم معلمان براثربازنشستگی از آموزش وپرورش خارج می‌شوند گفت: امسال ۲۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شوند.۳۳هزار نفرهم از طریق آزمون استخدامی جذب خواهند شد. ۲۵هزار و ۴۳۷ نفر هم از نیروهای حق التدریس و آموزشیاران فعلی جذب می‌شوند که اینها بعد از یک دوره یکساله بکار گرفته خواهند شد. این برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی است که در یک سال ۷۳ هزار نفر جذب خواهیم داشت و این جذب می‌تواند خلاء آتی را جبران کند.

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش گفت: آنچه در بند ب ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه آمده است مهندسی نیروی انسانی درآموزش وپرورش است. دراین قانون اعلام کرده‌ایم اگر ۳۰ درصد از دانش آموزان جذب رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌شوند تاپایان سال این برنامه یعنی ۱۴۰۰سال باید به رقم ۵۰ درصد برسد. ما مقصریم که اینها را اجرا نکرده‌ایم و اکنون شاهد هجوم دانش آموزان به رشته‌های تجربی و... هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تقویت حس مسوولیت‌پذیری میان عوامل اجرایی ومدیران گفت: بزودی آیین نامه اجرایی مدارس با اصلاحات به عمل آمده ابلاغ خواهد شود. این آیین نامه هم اکنون در کمیسیون شورای‌عالی آموزش و پرورش نهایی شده وانشاء الله ظرف دوهفته آتی ابلاغ می‌شود در این اصلاحات وضعیت و شرایط فعلی و اجرای سند تحول بنیادین لحاظ شده است.

احمدی لاشکی ضمن قبولی نارسایی درشبکه شاد۱و۲ گفت این شبکه به مرور اصلاح و رفع اشکال خواهد شد. یادمان باشد که این یک ابزارمهم برای آموزش وپرورش کشور است و نباید نتایج مثبت آن را نادیده گرفت.

وی در خاتمه به تعامل دو سویه میان صف و ستاد تاکید کرد و آن را باعث ارتقای برنامه‌ها دانست.

گفتنی است در این جلسه مطالبی ازسوی معلمان و مدیران در خصوص شبکه شاد و ساماندهی نیروی انسانی عنوان شد.

 

 

منبع: ايسنا
  • mahalsediq ارسالی در

    سلام من امسال شرکت نکردم چون رشتم نمیخواستن ،،،الان سال۱۴۰۰ هم ازمون استخدامی هست یا نه تورو خدا جواب بدین

    • ناشناس ارسالی در

      بله حتما

    • ناشناس ارسالی در

      سلام ایا سال 1400 ازمون اموزش و پرورش بر گزار میشه؟ اگه برگزار بشه چه ماهی ثبت نا مش میشه سال جدید؟

    • ناشناس ارسالی در

      سلام
      متاسفانه نه از ۱۴۰۰ به بعد ف قط از طریق دانشگاه فرهنگیان ‌و شهید رجای معلم می پذیرن

  • ناشناس ارسالی در

    چرا وزیر معلمین غیر دولتی استخدام نمی کند

  • نصیری ارسالی در

    سلام من فارغ التحصیل تربیت معلم دانشگاه آزاد هستم متاسفانه آزمون استخدامی ۹۹ رشت م رو نمیخواستن و اینکه سنم بالای ۳۵ بود رو نپذیرفتن البته چندین ساله رشته ی آموز ش زبانانگلیسی نمیخوان حالا که دیگه سنم ب الا رفته من چیکار کنم آیا راهی هست که من معلم بشم؟

  • روشن ارسالی در

    ایا آزمون استخدامی آموزش وپرورش در سال ۱ ۴۰۰برگزار میشه ...اگه اینطوره ممکنه بگید در چه ماهی ؟

    • ناشناس ارسالی در

      ماهش مشخص نیست ولی هر ساله این آزمون برگ زار میشه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام ایا درسال1400ازمون استخدامی برااموز ش و پرورش هست درخبرها اومده دیگه ازمون ن داریم وفقط از طریق دانشگاه فرهنگیان امکا ن معلم شدن وجود داره جز ازمون را دیگه ای برا معلم شدن هست کسی خبرداره

    • Zahra ارسالی در

      سلام.اینا خودشونم نمیدونن چیکار میکنن هر روز یه حرف

  • حامد ارسالی در

    سلام خسته نباشی ایا سال ۱۴۰۰ استخدامی ام وزش پرورش میاد

  • ناشناس ارسالی در

    چرا خرید خدمات نمیگیرن چرا رشته ادبیات حدنصاب قبولی انقد بالاس چن نفر بیشتر هم نمیخواد نمیگیرن

  • ناشناس ارسالی در

    سلام . چرا آزمون 1400باید به این زودی بر گزار شود ؟ تکلیف ماها که ترم آخر هستیم چ ی میشه ؟ هرساله شهریور ماه ثبت نام میکرد ند و آزمود برگزار میشد حالا که بما رسید وارسید؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا آزمون نیمه دوم سال 1400برگزار بشه که ما هم که خرداد ماه فارغ التحصیل میشویم بتوانیم در آزمون شرکت کنیم

  • ناشناس ارسالی در

    شما را بخدا قسم میدهم ، آزمون آموزش و پر ورش را بگذارید نیم سال دوم سال من خیلی س ختی کشیدم توی این ایام کرونا و الان ترم آخر هستم و خرداد ماه فارغ التحصیل میشم . منم میخام توی این آزمون شرکت کنم منم ام ید دارم ...خیلی از دانشجو ها که هامسون ب ه روز هست و خرداد ماه فارغ التحصیل میشم دلشون میخواد توی آزمون آموزش و پرورش شرک ت کنند . چرا اردیبهشت اخه؟!؟

  • ناشناس ارسالی در

    پس نتیجه زحمت های ما چی میشه چرا نباید ما آزمون بدیم من رشته ام علوم تربیتی گرایش دبستان هست . خرداد ماه فارغ التحصیل میشم چرا باید زمان ثبت نام آزمون 1400اردبهشت ماه باشه که من نتونم آزمون بدم ؟ و بعدشم که میگید دیگه معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان میگیرید آیا این درسته بنظر شما ؟ پس نتیجه درس خواندن ها و جوانی ما که صرف شده چهار سال چی میشه

  • ناشناس ارسالی در

    شما را به خدا قسم اگه دستتون میرسه کاری کنید ....من میخام آزمون بدم امسال همش بخاطر اینکه شما زمان ثبت نام آزمون را جلو انداختید من نمیتونم آزمون بدم

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا زمان ثبت نام آزمون آموزش و پرورش نی مه دوم سال باشه من با معدل 18 رشته علوم تربیتی دانشکاه سراسری چرا نباید در آزمو ن سال 1400شرکت نکنم ؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    ای مسئولین من میخااااام آزمون شرکت کنم
    به من و امثال من که دانشجو ترم آخرین خرداد ماه فارغ التحصیل میشیم رحم کنید ما میخواهیم آزمون بدیم با هزار امید و آرزو درسمون به پایان میرسه و علممون هم به روز هست ما میخواااااهیم آزمون 1400اموزش و پرورش شرکت کنیم ... لطفا نیمه دوم سال برگزار بشه

    • ناشناس ارسالی در

      ببببببللللللله

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها