|
کدخبر: 124027

هشدار جدی پلیس فتا به معلمان

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: برای جلوگیری از آسیب‌ها و تهدیدات موجود علیه دانش آموزان حتما معلمان تمام فعالیت درسی خود را در اپلیکیشن شاد اجرا کنند.

فرهنگ هشدار جدی پلیس فتا به معلمان

سرهنگ علی‌ محمد رجبی اظهارکرد: متاسفانه با وجود «اپلیکیشن شاد» برخی از معلمان برای آموزش دانش آموزان به دلایلی مثل کندی سرعت، محدود بودن امکانات وغیره از این اپلیکیشن استفاده نمی‌کنند و اپلیکیشن‌های خارجی مثل تلگرام و واتساپ را پیشنهاد و یا در کنار آموزش در اپلیکیشن شاد از اپلیکیشن‌های خارجی نیز استفاده می‌کنند و ارسال و دریافت تمرین و آموزش بیشتر را در سایر اپلیکیشن‌ها انجام ‌می‌دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه استفاده از اپلیکیشن‌های فیلتر شده نیاز به استفاده از نرم‌افزارهای عبور از فیلترینگ دارد، به معلمان و مدیران محترم مدارس توصیه می‌شود از الزام والدین و دانش آموزان جهت حضور در کلاس‌های مجازی آموزشی تحت شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده و خارجی پرهیز کنند.

رجبی ادامه داد: استفاده از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی فیلتر شده به جهت اینکه برای دسترسی، نیاز به نصب فیلترشکن دارد و این امر دسترسی دانش آموزان را به هر گونه محتوا امکان‌پذیر می‌سازد، خطرناک است و می‌تواند باعث وارد آمدن آسیب‌های روحی و روانی به دانش‌آموزان ‌شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه امکان ارتباط گیری مجرمان سایبری در اپلیکیشن‌های خارجی با دانش آموزان وجود دارد، گفت: ورود و حضور دانش آموزان در اپلیکیشن‌های خارجی و عضویت در گروه‌های مختلف می‌تواند آسیب‌های محتوایی برای دانش آموزان داشته باشد و آنان را در دام مجرمان سایبری و یا اخاذان و زورگیران سایبری گرفتار کند.

وی با اشاره به حس کنجکاوی دانش آموزان و اطلاعات محدود آنها از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی خارجی اظهارکرد: احتمال افتادن در دام شیادان و تبهکاران فضای مجازی و آسیب‌های روحی و روانی برای آنها دور از انتظار نیست.

به گفته رجبی دسترسی به محتوای غیر اخلاقی و نامناسب از دیگر تهدیدات و آسیب‌های اپلیکیشن‌های خارجی است که نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس این مقام مسئول توصیه کرد: معلمان تحت هیچ شرایطی با توجه به تهدیدات و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی فلیتر شده نه تنها در این اپلیکیشن‌ها آموزشی برای دانش آموزان ارائه ندهند بلکه حتی این دست اپلیکیشن‌ها را هم به دانش آموزان توصیه نکنند.

 

 

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    خب شما ین فیلترینگ ها رو بردارید چون شاد واقعا بدردنخور و ضعیف هست آخه کد کشور نه جدی کد کشور؟

  • مهران ارسالی در

    آقا دانش آموز ساعت ۱۰ برام پیام داده ۴ ب عد از ظهر رسید انتظار دارید تو شاد آموزش داده بشه?

  • مریم ارسالی در

    وقتی شاد برنامه ارسال نمیکنه قطع میشه کلیپ دانلود نمیکنه همیشه سرعتش پایینه اون وقت هشدار میدین اول زیر ساخت و دزست کنید بعد هشدار بدین

  • معلم ارسالی در

    سلام ببخشیدوقتی شادتون ناشاده وقتی سرعت اینترنت پایینه وقتی زیرساخت های شادآماده نبوده وقتی از۲۵تادانش اموزفقط ۱۲نفرشادن صب کردن واحرازهویت نمیشن
    فقط داری د شعارمیدین تایکماه دیگه همه عاجزمیشن ما که دوهفته نشده بریدیم کم اوردیم
    ک اش یکی میفهمید
    حالا دیگه نگران این باشم دانش اموز سواستفاده نکنه میخام که همه جاجاربزنه وقتی دلمون پرخونه وهیچکس د رک نمیکنه که آقا خانواده ای که گوشی ندار ه وسه تادانش اموز داره کجاباید بره بمیره زودترراهنماییش کنین بس کنیدتوروخدا

  • ناشناس ارسالی در

    خدایی این دیگه از اون حرفها بودااا .

  • یسنا ارسالی در

    من دوسال سر نصب شاد مشکل دارم پارسال دخترم همش با گوشی این واون امتحان داد چرا چون اندروید گوشیم پایین الان چند روز از مدرسه گذشته هنوز دخترم به مدرسه وصل نیست بعد میگید شادنصب شه اهراز هویت نمیشه...هیچ کدوم از پیام رسانی های داخلی درست نیست

ارسال نظر