|
کدخبر: 121967

یک جلد کتاب و این همه سخن

مجید ابهری

در میان این همه مشکلات ریز ودرشت و حوادث کوچک وبزرگ گویی عده‌ای ذره بین به‌دست به دنبال بحث وگفت‌وگو می‌گردند. در این گیرودار، مشکلات آموزش وپرورش از کلاس‌های فرسوده و در آستانه تخریب و کلاس‌های نیازمند به مستحکم وبازسازی تا کمبود امکانات کمک آموزشی، بهداشتی، ورزشی و آزمایشگاهی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند. تبعیض آزار‌دهنده امکانات آموزشی بین مدارس غیرانتفاعی و مدارس دولتی و مضاف برهمه موانع و کاستی‌های صنفی معلمان که ظاهرا درخلا اتفاق می‌افتند، از مواردی هستند که کسی را نسبت به آن حساس نمی‌کند. در این میان گویی تعدادی از دست اندرکاران در آموزش وپرورش با جدیت و پشتکار به دنبال تولید سوژه برای انتقاد وگاهی تهاجم به نظام جمهوری اسلامی می‌باشند.

ابهری

ظاهرا تمام اشکالات علمی وفنی وزیبایی شناسی در کتب درسی ابتدایی اصلاح و ترمیم گردیده و فقط عکس روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان باقیمانده که با انجام آن مشکلات گرانی در ارزاق، کاستی‌های باشگاه‌های فوتبال، قرار داد فراموش شده ویلموتس، مشکلات اعتیاد ومواد مخدر و... به یکباره حل و محو خواهند شد. واقعا نمایندگان مجلس باید از وزیر آموزش وپرورش بپرسند درشرایطی که ملت ونظام از هرسو مورد تهاجم ناجوانمردانه قرار داشته و شبکه‌های معاند و آن سوی آب در شبانه روز موضوعی جز تهاجم واهانت به ما را ندارند اصلاح عکس روی جلد چه ضرورتی داشته؟ بنده با تمام وجود اعلام می‌کنم شاید اکثریت دانش‌آموزان کلاس سوم به جنسیت یا تعداد کودکان درتصویر یاد شده توجه نکرده‌اند. اما حالا با این سروصداها به دنبال کتاب ریاضی خود گشته و به صرافت موضوع می‌افتند. واقعا آیا از محتوای کتب درسی رفع اشکال گردیده؟

باید گفته شود درحال‌حاضر تعداد دختران در دانشگاه‌ها ومراکز آموزشی ما بیشتر است یا پسران؟ نسبت جمعیتی دختران وپسران در ورود به مراکز آموزش ابتدایی ومتوسطه چگونه است؟چه خوب وانسانی است که حتی در دشمنی وجدال نیز انصاف وعدل رعایت شود. در خاتمه از دست اندرکاران محترم آموزش وپرورش وبخش کتب درسی برادرانه خواهشمندم قبل از اقدام در اینگونه موارد علاوه بر کارشناسان دینی از کارشناسان روانشناسی تربیتی زیبایی شناسی و مفهومی نیز نظرخواهی نمایند. همه ما باید به این نکته مهم توجه نماییم که اتاق فکر تهاجم فرهنگی با ذره بین در دست بدنبال یافتن وبزرگنمایی نقاط ضعف ما هستند پس لازم است که ماهم با دقت حرکت کنیم.

نویسنده: مجید ابهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها