|
کدخبر: 121773

۳ هزار حق التدریسی جذب آموزش و پرورش می‌شوند

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزیر آموزش و پرورش با جذب مجدد سه هزار نیروی شاغل در نهضت سواد آموزی که در آزمون استخدامی این وزارتخانه نمره نیاورده و مردود شدند در قالب حق التدریس و با هدف رفع مشکل این افراد خبر داد.

فرهنگ ۳ هزار حق التدریسی جذب آموزش و پرورش می‌شوند

شیوا قاسمی پور اظهارکرد: در جلسه تخصصی کمیسیون آموزش که با وزرای آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات و فناوری مصوبات بسیار خوبی به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: براین اساس وزیر آموزش و پرورش نیز با جذب مجدد سه هزار نهضتی مردود شده در آزمون موافقت کرد و وزیر علوم و تحقیقات نیز با افزایش شرط سنی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از ۲۲ سال به ۲۴ سال موافقت که براین اساس متولدین اول مهر ۷۵ به بعد می‌توانند در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شوند.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بکارگیری مجدد پذیرفته نشدگان آزمون نهضتی‌ها تاکید کرد و افزود: با توجه به همکاری این افراد با مجموعه بزرگ آموزش و پرورش و نیاز به نیروی انسانی، می‌توان از این ظرفیت در قالب نیروهای حق التدریس استفاده کرد.

قاسمی پور تاکید کرد: کل مشمولان نهضت سوادآموزی برای شرکت در آزمون ۲۴ هزار نفر بودند که به جز ۳۰۰ نفر بقیه همه در آزمون شرکت کردند که تعدادی پذیرفته و تعدادی نیز مردود شدند تا قبل از استفساریه مجلس درخصوص مربیان پیش دبستانی کل مشمولان ۶۷ هزار نفر بودند.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به استفساریه‌ای که خرداد امسال، مجلس قبل انجام داد و شرط پرداخت حقوق از محل اعتبارات دولتی را برداشت، تعداد مشمولان زیاد شد که در حال آمارگیری از استان‌ها هستیم.

وی گفت: این افراد باید طبق قانون تا پایان برنامه ششم توسعه بکارگیری شوند و با رایزنی‌های صورت گرفته شرایط برای بازگشت سه هزار نهضتی مردود شده آزمون جهت بکارگیری مجدد در قالب نیروهای حق التدریس فراهم و مصوب شد.

دبیر اول کمیسیون آموزش مجلس بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رفع نگرانی‌های خانواده‌ها تاکید کرد و افزود: وزارت آموزش و پرورش باید در کنار آموزش نیم نگاهی به موج سوم کرونا داشته باشند و با حداکثر توان و استفاده از دستورالعمل‌های بهداشتی، آموزش حضوری را در مدارس با اولویت سلامت دانش آموزان ومعلمان برقرار سازند هرچند که حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است.

شهرستان‌های سروآباد و مریوان با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفری در غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده‌اند و یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی دبیر اول کمیسیون آموزش مجلس یازدهم است.

 

 

منبع: ایرنا
  • مربی پیش دبستانی غیردولتی ایلام ارسالی در

    باسلام تقاضادارم پیگیرمشکلات مربیان پیش دبستانی باشید،من مدرکم مرتبطه،بدون بیمه وباحقوق(200هزارتومان)فعالیت میکنم،به امی دروزی که جذب شوم،ماهم کمترازسایرمعلمان ز حمت نمیکشیم.

  • یه نهضتی زحمت کش ارسالی در

    سلام کل قبول نشده ها ۶۰۰۰نفر بوده اند ای ن ۳۰۰۰نفر شامل چه کسانی اند؟

  • ناشناس ارسالی در

    سلام آخه مربیان حق التدریس پیش دبستانی چ ی؟ ما هم الان چند ساله که حق التدریسیم ولی خبری از استخدام نیست
    به فکر ما هم باشید

  • زیبا ارسالی در

    من و همسرم هر دو باز نشسته اموزش و پرورش هستیم چرا یکی از. فرزندانمان را جای گ زین نمی کنید دخترم کارشناس. ای تی است و علاقه دارد که در اموزش وپر ورش خدمت کند این لطف را. در حق بچه های ما بکنید متش کرم زیبا کلاه کج و ید الله سیحون. از خو زستان

  • یعقوب یوسفی ارسالی در

    باسلام حق التدریس معلمان فروردین واردیبه شت امسال چه موقع پرداخت میشه؟

  • ناشناس ارسالی در

    سلام به داد آموزش و پرورش برسید
    این همه تحصیل کرده در بهترین دانشگاههای دولتی و با معدل خوب داریم دنبال نهضتی ها هستید که بعضی یک ساعت هم کار نکردند ولی از طرق مختلف چند سابقه ردیف کردند به بچه‌های معصوم رحم کنید

  • ناشناس ارسالی در

    حقوق مهر تا اسفند حق التدریس ۹۷ گیلان هنوز پرداخت نشده،خرید خدمات سال ۸۸ بودیم سال ۹۷ حق التدریس شدیم اما ۶ ماه حقوق و بیمه به ما ندادن الانم از ۱۵ شهریور میریم سر کلاس اونم از شهر میریم روستا میگن حقوق و بیمه نداریم😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔

  • خوزستان ارسالی در

    اینجانب مربی پیش دبستانی در اهواز با ساب قه ۶ سال بدون حقوق و مزایا و با بیمه ای که مبلغ آن ۷۳۰ هزار تومان هست و از جیب پرداخت میکنیم،شرایط خیلی سختی داریم لطف ا به فکر مربیان باسابقه هم باشید که به ا مید روزی نشستیم که ی روزی جذب بشیم

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام لطفاً به فکر ماهم باشید مدرس مدع و دانشگاهها که چندین سال تدریس در دانشگا ه را داشته اند واکنون خانه نشین شده اند با سابقه کاری چندین سال .اما آموزش وپرور ش از استخدام افرادی که با ثبت یکی دو شنا سنامه به نام خودشان با یک سال حق التدریس ی امسال با گرفتن امتحان در حد فوق دیپلم که اکثرا هم قبول شده اند حرف میزند .اما در امتحان استخدامی شرایط بسیار سخت برای قبول شدن در آزمون وجود دارد آن هم هر محل یک یا دونفر در هر رشته.

  • سرباز معلم بیچاره ارسالی در

    سلام چرا به فکر سرباز معلمای 92به بعد نیستیدما که دو سال تجربه کلاسی داریم استخدام نمیکنید اون وقت با استخدام نهضتی ها با سرنوشت بچه های مردم بازی میکنید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها