|
کدخبر: 121134

بحران کمبود معلمان کی تمام می‌شود؟

رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهارکرد: تمام تلاش ما این است کمبود معلمان تا سال ۱۴۰۱ جبران و کف نیاز آموزش و پرورش به معلم شایسته و فرهیخته در نظام جمهوری اسلامی رفع شود.

فرهنگ بحران کمبود معلمان کی تمام می‌شود؟

حسین خنیفر روز سه شنبه در مراسم انعقاد تفاهمنامه بین جهاد دانشگاهی و دانشگاه فرهنگیان افزود: هر ساله تعدادی از معلمان بازنشسته می‌شوند و این کمبود باید جبران شود تا در روند آموزشی مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه درحال‌حاضر تعداد دانشجویان این دانشگاه از مرز ۱۶۰ هزار نفر عبور کرده است، ادامه داد: در حالی که اواخر سال ۹۶ تعداد ورودی‌های جدید به ۳ هزار نفر می‌رسید، امسال ۷۷ هزار ورودی جدید خواهیم داشت.

خنیفر ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه حاکمیتی و ماموریت گرا است که با بیش از ۵۸ پردیس و مرکز در سراسر کشور فعال است و شاید به نوعی بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی تمام وقت ایران محسوب شود.

وی با اشاره به اینکه این تفاهمنامه از معدود تفاهمنامه هایی است که خیلی به آن دل بسته ایم، اظهارکرد: در قالب این تفاهمنامه در تلاش هستیم از تجارب بسیار ارزشمند جهاد دانشگاهی بهره کافی ببریم و شاهد اتفاقات بسیار ارزشمندی برای هر دو مجموعه باشیم.

تفاهمنامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه فرهنگیان به منظور ارتقای مشارکت در نهضت تولید علم، افزایش تولیدات علمی در محتوای آموزشی و تربیتی و ترویج نیازهای ملی و کاربردی کردن دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق تعامل پویا و سازنده با مراکزعلمی، پژوهشی داخلی و حرکت در مسیر نظریه پردازی و اشاعه تفکر علم، ارتقای سطح زندگی و تعالی روح انسان و استفاده بهینه از امکانات موجود در جهت اهداف مشترک؛ منعقد شد.

انجام همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی در زمینه‌های مرتبط با اهداف و برنامه‌های دو طرف، موضوع این تفاهمنامه است و مدت اجرای این تفاهمنامه از تاریخ انعقاد ومبادله پنج (۵) سال خواهد بود.

 

 

منبع: ایرنا
  • شیعه ارسالی در

    در مورد نیرو های خدماتی کیی خبر داره اطلاع رسانی کنه

ارسال نظر