|
کدخبر: 114823

پیام رئیس خانه معدن به مناسبت روز خبرنگار

محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران بمناسبت روز خبرنگار پیامی منتشر کرد.

فرهنگ پیام رئیس خانه معدن به مناسبت روز خبرنگار

متن کامل پیام محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران به این شرح است:

هفدهم مرداد سالگرد شهادت محمود صارمی، خبرنگاری که جانش را هنگام خدمت به مردم کشورش در جهت تهیه و رسانیدن اخبارصحیح و بموقع فدا کرد، روز خبرنگار بزرگداشت تلاش‌های سفیران خبر و قلم به دستانی است که با صدق و آگاهی بخشی، نقشی غیر قابل انکار را در هدایت و تنویر افکار عمومی جامعه برعهده دارند.

بی گمان قدرت باورنکردنی عشق و باور درونی است که تحمل سختی‌ها و رنج‌های طول مسیر رابرای اهالی قلم، سهل و آسان می‌سازد.

نقش بی‌بدیل رسانه ها، بعنوان یکی از ارکان اساسی جامعه برای اطلاع رسانی رویدادها، هدایت و تغییر افکار جامعه نقشی حائز اهمیت می‌باشد.

در عصر اطلاعات و دیجیتال امروز که اشخاص می‌توانند اطلاعات را آزادانه منتقل کنند، و دسترسی سریع به اخبار و رویدادهای اقتصادی، اجتماعی، علمی و سیاسی داشته باشند که قبلاً ممکن نبوده‌است، اصحاب رسانه نیز ناگزیر به تغییر کارکرد و نقش آفرینی خود برای جلب اعتماد و توجه مخاطبین آگاه و هوشیار خود باید باشند و با تحلیلهای دقیق و مدبرانه در لایه‌های تمرکز فعالیت خود، برای اصلاح ساختار‌ها و فرآیندها تلاش کنند و جامعه ی هدف خود را از روشنگری و اصلاح بهره‌مند سازند.

خانه معدن ایران همواره از انعکاس عملکرد و فعالیتهای خود از طریق اصحاب رسانه بهره برده است و در اینجا و به بهانه روز خبرنگار به نمایندگی از هیات مدیره این تشکل فراگیر از تلاش‌های خالصانه و

بی شائبه شما سفیران خبر، قدردانی میکنم، وتاکید می‌کنم که درک صحیح از نقش و اثر خبرنگاران راست گفتار و درست کردار از نیازهای امروز ایران عزیزمان است.

خبرنگاران جان رسانه‌اند و کار در رسانه رسالتی است که اگر به دور از حبّ و بعض باشد و فراتر از باندها و جناح‌ها عمل کند، می‌تواند منادی جامعه‌ای فرهیخته و توسعه‌یافته باشد که در آن شاهد رشد اخلاقیات، آگاهی، عقلانیت و مدنیت خواهیم بود.

روز خبرنگار را قدر شناسانه و از صمیم دل به محضر با شرافت خبرنگاران صدیق تبریک گفته و آرزو می‌کنم، روزی بتوانیم به قدرت صیانت از حریم مادی و معنوی آنان که صیانت حریم شفافیت و آزادگی است بر خود ببالیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر