|
کدخبر: 109146

۲۰ درصد دانش‌آموزان در شبکه "شاد" فعال حضور دارند

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، گفت: ۳۰ هزار پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در ۶۱ رشته مختلف دینی، قرآنی، هنری، فرهنگی و مهارتی برای دانش‌آموزان کشور از طریق شبکه شاد فعال شده است.

فرهنگ ۲۰ درصد دانش‌آموزان  در شبکه "شاد" فعال حضور دارند

سید جواد حسینی امروز (چهارشنبه) در نشست شورای آموزش و پرورش سبزوار، افزود: فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت از ۱۴ تیر آغاز شده و حدود ۲۰ درصد دانش‌آموزان کشور در این پایگاه‌ها نقش آفرینی خواهند کرد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی شبکه شاد که یک پلت‌فرم اختصاصی آموزش و پرورش است دانش‌آموزان از برنامه‌های آن در فضای امن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، گفت: همچنین هر هفته ۱۶ محتوای ویژه برای این پلت‌فرم طراحی شده که دانش‌آموزان استثنایی از این فرصت در اوقات فراغت بهره‌مند شوند.

وی افزود: اوقات فراغت چون مبتنی بر انتخاب، اقناع درونی و علاقه دانش‌آموزان است کیفیت بیشتری دارد و فرصتی برای پرورش مهارت‌های همه جانبه دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

حسینی ادامه داد: برای امسال ۶۴ مدرسه انطباقی مناسب‌سازی و استاندارد‌سازی شده که این مدارس متناسب با نیازهای دانش‌آموزان عمل کنند.

وی گفت: همچنین بسته تحولی مناسب سازی، مدرسه انطباقی و مداخلات به هنگام طلایی به عنوان یکی از بسته‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش و در راستای اجرای سند تحول بنیادین محقق شده است.

حدود ۱۵۳ هزار دانش‌آموز دارای نیاز ویژه کشور در هزار و ۶۰۰ مدرسه ویژه، ۸۰۰ مدرسه پشتیبان و ۵۰ مرکز اوتیسم به شکل تلفیقی و ویژه مشغول تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها