|
کدخبر: 91712

گفت‌و‌گوی گسترش‌نیوز با سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

سلامت دانش‌آموزان از امتحانات حیاتی‌تر است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به احتمال بازگشایی مدارس از هفته آینده گفت: تصمیم گیری درباره بازگشایی مدارس حساسیت بسیار بالایی نسبت به موضوعات دیگر دارد و سلامت دانش‌آموزان از امتحانات مهم تر است.

گسترش‌نیوز: میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با توجه به اظهارات وزیر کشور مبنی بر احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پس از ۲۰ فروردین گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه موضوع تخصصی است که وزارت بهداشت و درمان و ستاد مقابله با کرونا باید درباره آن تصمیم گیری کنند اما باید به این نکته توجه کرد که موضوع آموزش و پرورش نسبت به سایر موضوعات از حساسیت بسیار بالایی در مقابل کرونا برخوردار است.

mirzade.jpg

میرزاده با تاکید بر این که نسبت به بازگشایی مدارس و خروج دانش‌آموزان از منزل باید نگاه همه جانبه داشت، اظهارکرد: بازگشایی مدارس فقط حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس نیست، سرویس مدارس یکی از محل‌های پرریسک در معرض شیوع کروناست و مسئولان باید توجه داشته باشند که ممکن است قبل و بعد از حضور دانش‌آموزان افراد دیگری در این سرویس‌ها حضور داشته باشند که احتمال شیوع ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

وی افزود: صرفا با ضدعفونی کردن کلاس‌های درس ریسک ابتلا به ویروس کرونا کاهش پیدا نمی‌کند، دانش‌آموزان علاوه بر کلاس در زنگ تفریح، خرید از بوفه، استفاده از سرویس‌های بهداشتی و.... در معرض آسیب هستند. علاوه بر این ما با اقشار کم سن و سالی رو به رو هستیم که ممکن است همچون بزرگسالان نکات بهداشتی را رعایت نکنند بنابراین در زمینه تصمیم گیری برای مدارس باید حساسیت بسیار بیشتری نسبت به ادارات، اماکن عمومی و محل و رفت و آمد بزرگسالان داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید براین که تصمیم ستاد مقابله با کرونا فصل الخطاب است، گفت: نظر شخصی بنده این است که سلامت کودکان و نوجوانان از هر موضوع دیگری هم چون شرایط تحصیلی، امتحانات و... مهم تر و حیاتی تر است بنابراین امیدواریم با در نظر گرفتن تمام جوانب و نقطه نظرات کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم مناسبی در ستاد مقابله با کرونا در این زمینه اتخاذ شود تا منافع ملی و سلامت شهروندان نیز به خطر نیفتند.

میرزاده درباره دیدگاه کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: با توجه به تعطیلی مجلس و تشکیل نشدن جلسات کمیسیون‌های مجس شورای اسلامی، کمیسیون آموزش و تحقیقات به طور رسمی در این زمینه اظهار نظری نداشته است اما اعضای کمیسیون به صورت متمرکز و پراکنده نظرات خود را در اختیار آموزش و پرورش و وزارت علوم قرار داده‌اند. در هفته جاری نیزجلسات مشترکی به اشکال مختلف با مسئولان ذی ربط خواهیم داشت تا دیدگاه‌های اعضای کمیسیون ارائه شود.

وی با اشاره به این که نخستین بار نیست که دانش‌آموزان برای مدتی از تحصیل محروم می‌شوند گفت: به دفعات متعدد در کشور در مقابل چشمان تمام رسانه‌ها و مردم دانش‌آموزانی بوده‌اند که ماه‌ها به مدرسه نرفته‌اند و بعد سر کلاس‌های درس حضور پیدا کردند.به طور مثال دانش‌آموزان عشایری پس از فروردین تا چندین ماه نمی‌توانند سر کلاس‌های درس حاضر شوند.کسی تا به حال به این موضوع فکر کرده است که دانش‌آموزان روستایی که مدرسه ندارند و دانش‌آموزانی که متفرقه تحصیل می‌کنند چگونه در امتحانات شرکت می‌کنند؟! این موضوع بدین معناست که راهکارهایی وجود دارد و نباید نگرانی برزرگی نسبت به تعطیلی مدارس داشته باشیم.

لازم به ذکر است که رئیس‌جمهور امروز اعلام کرد: فعلا تصمیم بر این است که در بخش آموزش به استثنای آموزش تکمیلی (مخصوصا دکترا) که از ۳۰فروردین حضوری خواهد بود، مدارس و مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها تا ۳۰‌فروردین همچنان تعطیل باشند. اینکه برای ۳۰فروردین به بعد چه می‌شود، در جلسات بعدی تصمیم‌گیری می‌شود.

ارسال نظر