|
کدخبر: 264888

سینما های ناایمن تهران را بشناسید

در روزهای اخیر و متاثر از تراژدی متروپل شهرداری تهران اسامی ۱۲۹ سازه ناایمن پایتخت را منتشر کرده که نام سه سینمای تهران در آن به چشم می‌خورد.

پس واقعه غم انگیز ریزش ساختمان متروپل در آبادان بار دیگر موضوع سازه های ناایمن و نگرانی از بابت ساختمان های فرسوده مطرح شد. موضوعی که به اعلام عنوان ۱۲۹ سازه ناایمن در تهران منجر شد که در این میان نام سه سینما به چشم می خورد. سینماهای قیام، اروپا و فردوسی ساختمان‌ها و سینماهایی بودند که برچسب ناایمن بودن را دریافت کردند تا در برنامه های احتمالی ایمن سازی منظور نظر باشند.

سینما قیام

این سینما که عمری ۵۶ ساله دارد دارای یک سالن ۴۰۰ نفره است و پیشتر به دلیل تمرکز اجراهای صحنه ای و برگزاری تئاتر به عنوان سینما تئاتر قیام شناخته می شده است. البته این سینما جدای از شهره بودن در حوزه تئاتر به دلیل نمایش انحصاری آثار کودک و نجوان در این حوزه هم نام برجسته ای بوده است.

سینما قیام در خیابان ولیعصر تقاطع طالقانی واقع شده است.

سینما اروپا

سینما اروپا حتی از سینما قیام هم بزرگتر است و ۵۵ سال عمر دارد. این سینما که در زمان اوج خود سینمایی مقبول پرمخاطب در بین سینمادوستان بود با برخورداری از ۳ بالکن و ۱۴۰۰ صندلی، سهم بزرگی در جذب مخاطب در دوران خود داشت.

اروپا تا سالهای پایانی دهه ۸۰ همچنان مشغول به میزبانی از سینماروها بود تا این که در اسفند ۱۳۹۰ آتش گرفت و پس از وقوع این حادثه عملا از دور خارج شد.

سینما اروپا در خیابان جمهوی بعد از میدان بهارستان قرار گرفته است.

سینما فردوسی

ساختمان سینما فردوسی با عمری ۶۰ ساله پیرترین سینما در این مقایسه سه بعدی است. این سینما به دلیل موقعیت مرکزی خود در تهران نامی آشنا برای ساکنین پایتخت است.

سینما فردوسی یک سالن ۱۰۰۰ نفره دارد و در خیابان انقلاب روبروی خیابان لاله زار قرار گرفته است.

این امیدواری وجود دارد با توجه به فاجعه متروپل و ضرورت جلوگیری از اتفاق مشابه این‌چنینی، به وضعیت ایمنی سازه‌های قدیمی سینما توجه بیشتری شود و نهادهای مسئول، فهرست متمرکزتری از سینماهای ناایمن کشور منتشر کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها