|
کدخبر: 101977

تصاویر/ صادرات جهانی گلاب ایرانی

ایران یکی از بزرگترین کشورهای تولید گل محمدی و همچنین گلاب در جهان محسوب می‌شود و هرساله حجم زیادی از این محصول و فرآورده پرطرفدار به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود.

عکس تصاویر/ صادرات جهانی گلاب ایرانی

با گسترش تولید گل و گلاب و صادرات آن به کشورهای مختلف اشتغالزایی بالایی به صورت فصلی و دائمی برای افراد در شهرهای مختلف ایجاد شده است که گامی مؤثر در توسعه زندگی روستایی است و مانع مهاجرت افراد به شهرهای بزرگ می‌شود.از طرفی با صادرات حجم وسیعی از گل و گلاب به کشورهای مختلف جهان درآمد ارزی قابل توجهی نصیب کشور می‌شود.ایرانیان از جمله معدود افرادی هستند که با روش تقطیر از گل محمدی گلاب و اسانس می‌گیرند.

در حال حاضر گلاب ایران به دلایل مختلفی مورد توجه سایر کشورها قرار گرفته.به طور کلی گلاب در انواع متفاوتی مانند گلاب دوآتیشه، گلاب ممتاز، گلاب اعلا، گلاب معمولی و… تولید می‌شود، مرغوب‌ترین آن گلاب دو آتیشه می‌باشد که از تقطیر دو باره گلاب معمولی به دست می‌آید و دارای بالاترین درجه کیفیت می‌باشد. از یک کیلوگرم گل محمدی مقدار یک لیتر و نیم گلاب به دست می‌آید که این عمل بین ۵ تا ۷ دقیقه زمان می‌برد.

بیش از ۴۰ کشور جهان در سال ۹۷ خریدار گلاب ایرانی بوده‌اند که در میان آن‌ها کشورهای آلمان، ایتالیا، امارات متحده عربی، سوئد، ژاپن، ترکیه، فرانسه و کویت دیده می‌شود.

 

 

 

 

منبع: مهر

ارسال نظر