|
کدخبر: 310879

برگزاری تانای آلومینا در مجتمع آلومینای جاجرم

امروز دوم آبان ماه تانای آلومینای جاجرم در مجتمع آلومینای ایران_ جاجرم برگزار شد.

صنعت برگزاری تانای آلومینا در مجتمع آلومینای جاجرم

این پنجمین رویداد تانا و سومین رویداد تانای صنعت است که در خراسان شمالی برگزار شده و تاناها به منظور رفع نیازهای آنها برگزار می شود.

تولید ۲۴۰هزار تن پودر آلومینا در جاجرم

مدیر مجتمع آلومینای جاجرم در این مراسم از تولید ۲۴۰ هزار تن پودر آلومینا از بوکسیت های داخلی در این مجتمع خبر داد.

حیدر افزود: در حال حاضر شرایط در این مجتمع تولیدی به گونه ای شده که چرخه از معدن تا تولید آلومینیوم کامل شده و چند سالی است که تولید شمش آلومینیوم نیز انجام می شود.

وی ادامه داد: چند سالی است که نیازهای فناورانه  آلومینا احصا شده و با استفاده از شرکت های دانش بنیان این نیازها احصا شده است.

حیدر تاکید کرد: در حقیقت استفاده از شرکت های دانش بنیان چند سالی است که زیربنای این مجتمع تولیدی شده و برای رفع نیازهای فعلی ۱۲ نیاز فناورانه احصا شده است.

سامانه نان فرصتی خوب برای رفع نیازها

دکتر قربانی رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در این جلسه بیان کرد: تاکنون پنج تانا در این استان برگزار شده که پنجمین تانا مربوط به مجمتع آلومینای جاجرم بوده است.

وی تاکید کرد: دستگاه ها موظف هستند که نیازهای خود را در سامانه نان ثبت کنند که تمام کشور این نیازها را می بینند و می توانند راهکارهای فناورانه را برای رفع آن ها را ارائه دهند.

قربانی خاطرنشان کرد: در دنیا دانش را نمی فروشند و اگر بفروشند نیز دانش مربوط به ۵۰ سال گذشته است.

وی افزود: تاکنون به علت تحریم ها، پول می دادیم و دانش می خریدیم تا یک نیاز را رفع کنیم و یا اینکه دانشی به ما ارائه نمی دادند، بنابراین باید به دانشمندان و متخصصان کشور فرصت خطا و کار کردن داده شود.

قربانی ادامه داد: بعد از برگزاری پنجمین تانا در این استان به این نتیجه رسیده ام که نیازی در کشور وجود ندارد که متخصصی نتواند آن را رفع نکند.

وی ادامه داد: سامانه نان فرصت خوبی است که نیازها در آنجا بارگذاری شود تا جوانان ما آن را احصا کنند.

صادرات محصولات خراسان شمالی به ۳۸ کشور

حاجی بگلو مدیرکل صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در این آیین از صادرات محصولات این استان به ۳۸ کشور خبر داد.

حاجی بگلو گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم فضای مطلوبی ایجاد شده است و به سمت صادرات محصولات غیر نفتی در حال حرکت هستیم.

وی بیان کرد: برگزاری رویدادهای تانا در استان خراسان شمالی نیز با قدرت در حال انجام است که در حال حاضر شاهد برگزاری سومین تانای صنعت هستیم.

وی تاکید کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای گسترش دانش در تولید و توجه به مصوبات ستاد توسعه دانش بنیان استان، از جمله راهبردهای ما برای ادامه مسیر محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: حلقه مفقوده در صنایع ما عدم توجه به تحقیق و توسعه است و در حال تلاش هستیم تا با توجه به آن به سمت بی‌نیازی حرکت کنیم.

وی گفت: در حال حاضر ۳۴ ایده بر اساس ۱۲ نیاز شرکت آلومینای ایران ارایه شده است.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها