|
کدخبر: 228694

صعود ۶۰ درصدی تولید شمش آلومینیوم در آلومینای ایران

مدیر مجتمع آلومینای ایران واقع در جاجرم خراسان شمالی گفت: ۹ ماهه امسال ۲۴ هزار و ۹۲۳ تن شمش آلومینیوم در این مجتمع تولید شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد رشد دارد.

امیر تردال روز یکشنبه اظهار داشت: ۹ ماهه  پارسال ۱۵ هزار و ۶۱۷ تن شمش آلومینا در این مجتمع تولید شده است.

 

مدیر مجتمع آلومینای ایران خاطرنشان کرد: امسال ۱۷۶ هزار و ۸۵ تن آلومینا در این واحد صنتی تولید شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۷۶ هزار و ۷۰۰ تن ثبت شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به محدودیت ها برای مصرف گاز صنایع با بیان اینکه سال پیش محدودیت گاز باعث افت قابل ملاحظه ای در تولید محصول در این مجتمع شد اظهار داشت: سرما و افت دمای هوا سبب شده تا گاز صنایع محدود شود و از ابتدای پاییز امسال گاز طبیعی این واحد تولیدی در چند نوبت محدود شده است.

وی با اشاره به اینکه نیاز این واحد تولیدی به سوخت مازوت روزانه ۴۰۰ مترمکعب و نیاز به گاز طبیعی ساعتی ۲۰ هزار مترمکعب است گفت: از سال گذشته پیگیری های زیادی برای مشکلات ناشی از قطع گاز انجام شده است و امید می رود مجوز برای تامین مازوت به میزان نیاز ۴۰ روز داده شود.

تردال افزود: تعطیلی و یا توقف بخشی از فعالیت واحد آلومینا موجب خسران برای اقتصاد کشور و نگران هستیم که در زمستان بدلیل قطع و کاهش گاز اختصاص یافته، کاهش شدید تولید داشته باشیم.

مدیر مجتمع آلومینای ایران گفت: دستگاه‌ها و تجهیزات در آلومینا به گونه‌ای است که فعالیت آن باید به صورت مستمر باشد. در صورت تعطیلی آلومینا راه‌اندازی مجدد آن بسیار هزینه‌ بر بوده و شاید غیرممکن باشد.

آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصربه‌فرد و تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور است که این محصول به عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می‌رسد.

مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و پنج کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع بوده که در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسیده است.

این مجتمع صنعتی، که قطب تولید پودر آلومینیوم در کشور است، تاکنون سه هزار و ۵۴۰ نفر فرصت شغلی مستقیم داشته است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها