|
کدخبر: 274045 نیما مجدی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبر داد؛

خیز هرمزگان در تامین نیروی ماهر صنعتی

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان؛ از کمبود نیروی کار در این استان بالاخص شهرک‌های صنعتی ابراز نگرانی کرد و گفت: « در تلاشیم تا با انعقاد قراردادهایی در راستای آموزش نیروی کار این مانع تولیدی را از سر راه برداریم».

صنعت خیز هرمزگان در تامین نیروی ماهر صنعتی

گفته می شود، کمبود نیروی کار نگرانی برای تولیدکنندگان شهرک های صنعتی و یا صنایعی که در مرکزیت استان ها متمرکز هستند به دنبال داشته به شکلی که وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب رفع موانع تولید به این موضوع نگاه ویژه تری دارد و با تشکیل کارگروه هایی در جهت رفع مشکل گام برداشته است.

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان، معتقد است؛ این سازمان  با انعقاد قراردادهایی در جهت رفع کمبود نیروی کار در تلاش است اما این که چقدر موفق بوده است را هنوز زمان لازم دارد.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در گفتگو با گسترش نیوز از کمبود نیروی کار در این استان ابراز نگرانی کرده و با بیان این که تامین نیروی کار ماهر همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه تولید بوده است افزود: « طی سال‌های گذشته اقدامات مهمی در راستای رفع موانع تولید از جمله رفع معضلات کمبود نیروی کار انجام شده است که از آن جمله می‌توان به فعالسازی مرکز ارتقا مهارت اشاره کرد».

وی اضافه کرد: «در همین راستا تفاهم نامه سه جانبه بین شرکت شهرک های صنعتی، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل فنی حرفه‌ای استان تهیه شده و برنامه عملیاتی احیاء و راه‌اندازی مرکز نیز تهیه و از ابتدای مهرماه سال جاری (۱۴۰۱)، اقدامات اجرایی انجام خواهد شد».

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش به سایر اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد: « همچنین تفاهمنامه‌های انجمن گچ استان با اداره کل آموزش و پروش استان و واحدهای صنعتی کنسانتره با آموزش و پرورش از دیگر اقدامات تربیت نیروی کار ماهر بوده است».

قاسمی-صنت-هرمزگان

وی در پاسخ به این سوال که طی چند سال گذشته،‌ آمار تولیدات در شهرک‌های صنعتی به چه شکلی بوده است ادامه داد‌: « طی سال های گذشته؛  آمار تولید‌کنندگان در شهرک صنعتی تغییر محسوسی نداشته این در حالی است که حجم تولید در برخی محصولات افزایشی بوده و یا تغییر معنا داری نداشته است».

به گفته این مقام مسئول استانی، علیرغم تحریم ها، گسترش شهرک های صنعتی و افزایش تعداد واحدهای مستقر در شهرک ها در برنامه بوده و در حال انجام است.

تحقق اهداف صادراتی هرمزگان در سال جاری

وی به ارزش صادرات یک ساله گمرکات استان طی پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت‌: « ارزش صادرات طی این مدت ۱۱۳۷۷ میلیون دلار بوده همچنین، هدفگذاری صادراتی طی سال گذشته  ۱۲۵۴۸ میلیون دلار بوده که موفق به تحقق ۹۰ درصدی هدفگذاری ها شدیم».

قاسمی کشورهای هدف صادراتی از این استان را امارات، عمان، ترکیه و هندوستان دانست و گفت: « صادرات شامل، محصولات صنایع شیمیایی، محصولات معدنی-فلزات معمولی و مصنوعات است».

وی ارزش صادرات یک ساله بخش‌های مختلف اقتصادی استان را ۱۷۰۷ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: « هدفگذاری صادراتی امسال ۲۳۵۴میلیون دلار و  میزان تحقق هدفگذاری  ۷۲ درصد بوده است اما ارزش صادرات در بخش های مختلف اقتصادی استان طی پنج ماهه گذشته؛ ۷۴۹ میلیون دلار بوده که با هدفگذاری صادراتی به میزان۲۳۵۴میلیون دلار تا به امروز موفق به تحقق ۳۲ درصدی این هدفگذاری ها شده ایم».

شیلات سکاندار توسعه صادرات

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان با اشاره به این که در مجموع ۳۳۲ میلیون دلار ارزش دلاری صادرات واحدهای صنعتی طی ۵ ماهه ۱۴۰۱ است ادامه داد: « این در حالی است که در حوزه صنایع غذایی و فراورده‌های شیلاتی ۱۰۰ درصد افزایش داشته است».

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها