|
کدخبر: 270197

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان گلستان در گفتگو با گسترش نیوزخبر داد:

خیز گلستان برای توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان از عملکرد توسعه ای ۴ ماهه نخست سال جاری شهرک های این استان خبر داد و افزود: « حمایت از صنایع کوچک در این استان از اولویت برخوردار بوده و حضور تولیدکنندگان و صعنتگران در نمایشگاه ملی و بین المللی با حمایت کامل این شرکت انجام می شود».

صنعت خیز گلستان برای توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی

حل مشکلات زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان سالهاست که به آرزوی فعالان حوزه صنعت بدل شده و صنعت‌مردان معتقدند با حضور رئیس جمهور وقت، فرصت دوباره برای تولید و ایجاد اشتغال مطلوبتر در صنعت فراهم شده است اگرچه  گلستان در زمره استان های کشاورزی محسوب می شود و جایگاه چندانی در حوزه صنعتی کشور ندارد اما ضروری است تا محورهای اقتصادی دیگری همچون صنعت و گردشگری مورد توجه بیشتر مسئولان قرار بگیرد.

گفته می شود،‌ صنایع می توانند به عنوان موتورهای مولد اقتصاد، در سامان دهی و جهت دهی نیروی کار فعال جامعه نقش کلیدی بازی کنند و زمینه ساز توسعه صنعتی کشور از جمله استان گلستان شوند. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان درباره عملکرد شهرک ها و نواحی صنعتی و همچنین پتانسیل هایی که برای شهرک های صنعتی این استان فراهم است با گسترش نیوز گفتگو کرده است که ماحصل آن را در ذیل می‌خوانید؛ با گسترش نیوز همراه باشید.

رضا شهمرادی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان به عملکرد ۴ ماهه شهرک های صنعتی این استان اشاره کرده و به گسترش نیوز می‌گوید: « توسعه شهرک صنعتی گنبد به وسعت  ۶۵ هکتار، آغاز عملیات اجرایی خیابانکشی و  انجام شبکه برق داخلی از اقداماتی است که در این مدت انجام شده است»

وی با بیان این که آغاز عملیات اجرایی خیابانکشی و زیرسازی فاز توسعه شهرک صنعتی ۱۰۰۰ هکتاری اترک در مساحتی قریب به۴۰  هکتار از دیگر اقدامات توسعه ای شهرک ها محسوب می شود به خرید اراضی ۱۸ هکتاری جهت توسعه ناحیه صنعتی دهنه در شهرستان کلاله اشاره کرد و افزود: «خرید اراضی جهت ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی مبلمان در روستای عطاآباد شهرستان آق قلا قریب بر ۱۵ هکتار و در حال انجام بوده و  پروژه خط انتقال برق در دستور اجرا قرار دارد».

شهمرادی از دیگر اقداماتی که طی ۴ ماه گذشته به وقوع پیوست را ایجاد و حفر ۲ حلقه چاه جهت تامین آب مورد نیاز متقاضیان بخش صنعت در شهرک های صنعتی بندرترکمن و کردکوی عنوان کرد و با بیان این که  عملیات حفر آنها تمام شده و در مرحله تجهیز  قرار دارد ادامه داد: « در حال انجام پروژه سیل بند در شهرک صنعتی آق قلا جهت جبران خسارات احتمالی در مواقع وقوع سیل در این شهرک با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد درحال انجام است».

به گفته وی، گاز رسانی ناحیه صنعتی گمیشان و متصل شدن تمامی شهرک ها و نواحی صنعتی استان به گاز از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه توسعه شهرک های صنعتی بوده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این که  انعقاد ۱۲ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۵۷۰ میلیارد ریال در حال انجام است یادآور شد: «بازفعال سازی ۹ واحد صنعتی راکد در ۴ ماهه سال جاری در شهرک های صنعتی  این استان و همچنین ، انعقاد ۳۳قرارداد عمرانی در شهرک های صنعتی استان با سرمایه گذاری ۳۵۰میلیارد ریال انجام شده است».

رضا-شهمرادی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان از دیگر پروژه هایی که در حال انجام است را این چنین برشمرد: «پروژه آسفالت در ناحیه صنعتی دهنه، انجام پروژه لوله گذاری چاه آب در شهرک صنعتی علی آباد، انجام پروژه روشنایی معابر در شهرک های صنعتی علی آباد و آق قلا، انجام پروژه شبکه توزیع برق در شهرک صنعتی اترک و ناحیه صنعتی گوزن فارس، طی چهار ماه سال جاری به انجام رسیده است».

حمایت از صنایع کوچک برای حضور در نمایشگاه های بین المللی

شهمرادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که حمایت از ۱۵ واحد صنعتی جهت حضور در نمایشگاه های داخلی  با حمایتی بالغ بر ۲۳۰۰میلیون ریال خبر داد و گفت: « همچنین حمایت از ۹ واحد های صنعتی جهت حضور در نمایشگاه های خارجی همچون کشورهای ازبکستان و قزاقستان به مبلغ ۴۵۰۰ میلیون ریال توسط شرکت شهرک های صنعتی انجام  شد و در این مدت تعداد ۱۰ دوره آموزشی برای ۱۷۲ نفر به صورت مجازی و حضوری برای مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال  برگزار شد».

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان با اشاره به این که ۶۵ میلیون ریال  برای برگزاری تور صنعتی برای ۲۵نفر از مدیران واحدهای صنعتی برگزار شد ادامه داد: «انجام پروژه های عارضه یابی و بهبود برای ۵ واحد صنعتی به مبلغ ۳۵۰میلیون ریال و همچنین واگذاری تعداد ۱۸ دفتر برای مشاوران حوزه صنعتی در ساختمان کسب و کار شهرک صنعتی آق قلا از دیگر اقدامات چهار ماه گذشته شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان بوده است».

افتتاح ۲۹ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در هفته دولت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که در هفته دولت امسال ۲۹ میلیارد تومان برای  پروژه های زیر ساختی هزینه شده است ادامه داد: « به زودی احداث فاز دوم تصفیه خانه، تکمیل زیرسازی و خیابانکشی، روشنایی معابر، شبکه توزیع برق، فیبر نوری، تکمیل شبکه توزیع آب، روکش و لکه گیری آسفالت تصفیه خانه فاضلاب، خرید خودرو آتش نشانی، حفر و تجهیزچاه‌های جدید، جدول هدایت آبهای سطحی و... در شهرک‌های صنعتی گلستان انجام می شود».

شهمرادی دراین خصوص تصریح کرد: «یکی از رسالت‌ها و دغدغه‌های شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان آماده کردن زیرساخت های لازم و مناسب در جهت ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران صنعتی است که بدین منظور از ابتدای امسال پروژه‌های عمرانی متعددی در شهرک‌های صنعتی استان آغاز شده و به تبع آن در هفته دولت تعداد ۲۱ پروژه افتتاح خواهد شد».

وی از خرید بخش عمده تجهیزات لازم برای تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی گنبد و آزادشهر و بهسازی تصفیه‌خانه فاضلاب ناحیه صنعتی آقچلی خبر داد و گفت: «در این خصوص با پیمانکار ذیصلاح قرارداد جهت خرید تجهیزات مورد نیاز پروژه منعقد شده و عملیات اجرایی خرید تجهیزات با استفاده از منابع تخصیص یافته در سفر ریاست محترم جمهوری در حال انجام است».

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تصریح کرد: «در استان گلستان ۱۳ شهرک صنعتی و ۱۰ ناحیه صنعتی فعال وجود دارد که هم اکنون ۶ شهرک صنعتی در استان و پنج ناحیه صنعتی دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند. همچنین درحال‌حاضر حدود ۱۰ هزار نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مشغول به کار هستند».

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها