|
کدخبر: 286585

اعتبار میلیاردی به شهرک های صنعتی این استان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: اختصاص ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان به منظور تقویت صنایع و رونق سرمایه‌گذاری، رهاورد سفر رییس جمهور به همدان بود.

صنعت اعتبار میلیاردی به شهرک های صنعتی این استان

مصطفی حقیقی روز یکشنبه همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار به تکمیل زیر ساخت‌های برق شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار داشت: دولت سیزدهم یکی از برنامه ها و اولویت های کاری خود را شفاف سازی و پایش کارخانه‌‌‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا تعطیل کشور اعلام کرده است تا ظرفیت بلا استفاده حدود بخش تولید و صنعت احیا شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: حسب دستور تکلیف ما راه اندازی ۸۳ واحد غیرفعال در شهرک ها و نواحی صنعتی بوده است و هم اکنون بیش از ۱۰۰ واحد مستقر در شهرک ها و نواحی راه اندازی و فعال شدند و نیز در افزایش ظرفیت تکلیف ما ۴۰ واحد بوده که امروز محقق شده است.

حقیقی اظهار داشت: عمده منابع درآمدی شهرک های صنعتی از محل فروش اراضی صنعتی حاصل می‌شود که طبق بودجه سنواتی از بودجه عمرانی دولت نیز حمایت می‌شویم و با عنایت ویژه استاندار مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی استانی در سالجاری به شرکت شهرک‌های صنعتی استان ابلاغ شد که در شرف تخصیص است.

وی افزود: مبلغ ۲۵۵ میلیارد تومان هزینه برنامه های عملیاتی سال جاری این شرکت بوده که ۱۶۰ میلیارد تومان از آن از منابع داخلی در تامین پروژه های عمرانی و زیرساختی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با اشاره به اینکه این استان دارای ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی است افزود: ۵۰ درصد از آن در نواحی برخوردار و ۵۰ درصد در نواحی کمتر برخوردار جانمایی شده است که سیاست و برنامه دولت در پیشرفت اقتصادی توام با عدالت را نشان می دهد.

حقیقی با بیان اینکه هم اینک کل اراضی در اختیار شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی سه هزار هکتار است، گفت: ظرف ۶ ماه گذشته با تمام مشکلاتی که از گذشته به ارث رسیده برنامه عملیاتی افزودن هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی جدید است که این مساحت در مرحله عملیاتی برای توافق است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد جمهوری اسلامی در دولت سیزدهم به برکت روحیه جهادی سرعت گرفته است افزود: در خصوص تامین برق در شهرک ها و نواحی صنعتی، میانگین سالانه دولت‌های قبل هفت مگابایت بوده که در بازه زمانی یک ساله این دولت این عدد به ۴۱ مگابایت رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان ادامه داد: آبرسانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در بازه زمانی دولت سیزدهم از ۱۵ لیتر بر ثانیه به ۲۳ لیتر بر ثانیه رسیده است و نیز گازرسانی به چهار شهرک و نواحی صنعتی انجام شد.

حقیقی گفت: در بهره گیری از پساب فاضلاب شهری با ۳۲ لیتر بر ثانیه جزو هفت استان برتر و پیشگام کشور هستیم.

وی ادامه داد: استان همدان ظرفیت‌های ارزشمندی دارد که باید با یک برنامه ریزی دقیق و مدون، به سوی توسعه اقتصای و صنعتی این استان حرکت کنیم و در راستای تحقق شعار سال گام‌های ارزشمندی در استان همدان برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه فرش و چرم همدان دارای قدمت دیرینه است گفت: تعداد خوشه های صنعتی در بازه یک ساله دولت از ۶ به ۹ رسیده و ایجاد خوشه فرش، چرم همدان و پوشاک ازندریان در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی قرار دارد.

حقیقی اظهار داشت: در ۶ ماه گذشته ۲۰۰ هکتار از قراردادهای واگذاری زمین به افرادی که صلاحیت نداشتند، فسخ شد.

وی با اشاره به اینکه فسخ قراردادهای شرکت شهرک‌های استان و پس گیری اراضی در دست افراد فاقد صلاحیت از ابتدای شکل‌گیری تا سال ۱۴۰۰، ۳۵ هکتار بوده است در حالیکه در ۶ ماه اخیر ۲۰۰ هکتار فسخ و تعدادی از اراضی واگذاری مجدد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه ۱۴ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان همدان اشتغال دارند گفت: هزار و ۳۵۴ واحد پروانه بهره‌برداری اخذ کردند که ۵۰ درصد از این واحدها با ظرفیت نزدیک به ۱۰۰ درصد مشغول به فعالیت هستند.

استان همدان دارای ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی است.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها