|
کدخبر: 284224

صادرات از استان تهران۱۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل سازمان صمت استان تهران اعلام کرد در ۹ ماه از ابتدای سال، نزدیک به ۹۵۰ میلیون دلار صادرات از این استان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد رشد داشته است.

صنعت صادرات از استان تهران۱۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل سازمان صمت استان تهران اعلام کرد در ۹ماه از ابتدای سال، نزدیک به ۹۵۰ میلیون دلار صادرات از این استان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد رشد داشته است.

محمود سیجانی در «مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران»، گفت: یکی از اهداف ما از برگزاری چنین مراسمی بیان مشکلات است.

مدیرکل سازمان صمت استان تهران افزود: در استان تهران حوزه صادرات و تجارت خارجی را در قالب کارگروه تجارت غیرنفتی پیگیری می‌کنیم و در این کارگروه به دنبال آن هستیم که بالقوه‌ها را به بالفعل تبدیل کنیم و شاید مهم‌ترین برنامه در این بخش افزایش صادرات استان باشد.

سیجانی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان‌ها در رابطه با صادرات بیان کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها لازم است پایانه‌های صادراتی در استان‌ها تشکیل شود تا صادرات از استان‌ها تسهیل شود.

مدیرکل سازمان صمت استان تهران افزود: موضوع دیگری در استان تهران در حمایت از صادرات به آن می‌پردازیم حمایت از واحد‌هایی که دارای ظرفیت صادرات هستند و لذا در این زمینه به واحد‌های دانش‌بنیان صادراتی نیز توجه ویژه‌ای داریم.

وی افزود: همچنین از واحد‌های تولیدی صادراتی که ارزش افزوده بیشتری دارند حمایت از آنها در اولویت قرار دارد.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها