|
کدخبر: 283131

استفاده از ساندویچ پانل دیواری جهت افزایش مقاومت و زیبایی سازه

اگر شما میخواهید علاوه بر بالا بردن مقاومت ساختمان، زیبایی آن را افزایش دهید، استفاده از ساندویچ پانل دیواری به شما در این امور کمک شایانی میکند. پانل دیواری با وجود مرغوب بودن و کیفیت بالایی که دارد انتخاب آن بسیار مقرون به صرفه است. قابلیت بازیافت، نصب مجدد، مقاومت در برابر مواد اسیدی و نور خورشید از ویژگیهای مهم این سازهها به شمار میروند.  

خرید و سفارش انواع ساندویچ پانل ها از خط تولید پانل کارخانه آریا بارون توس تماس با شماره 051-36228800

ساندویچ پانل دیواری

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل دیواری

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل دیواری آریا بارون بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود. این فاکتورها عبارتند از نوع ورق فوقانی و تحتانی، فوم به‌کار رفته در هسته عایق، ضخامت و فشردگی عایق. ناگفته نماند که واحد اندازه‌گیری برای ساندویچ پانل‌ها بر حسب متر مربع می‌باشد. ساندویچ پانل یکی از مصالح پیش ساخته مدرن محسوب شده که در مقایسه با مصالح سنتی هم‌چون آجر و سیمان از قیمت بسیار مناسب‌تری برخوردار است. از آن‌جایی که مواد مصرفی در ساختار پانل‌های ساندویچی عمدتاً واردتی هستند و نوسان بازار و ارز جهانی بر قیمت آن‌ها تأثیرگذار است، نمی‌توان رقم مشخصی برای محصول مذکور عنوان کرد. چنانچه تمایل دارید از قیمت ساندویچ پانل‌های دیواری مطلع شوید، می‌توانید با کارشناسان شرکت آریا بارون توس تماس حاصل فرمائید.

جدید ترین ساندویچ پانل های 1401 آریا بارون

انواع ساندویچ پانل دیواری آریا

پانل ساندویچی دیواری ساده: این پانل از انواع دیواری است که لایه بیرونی آن را ورقهای صاف و بدون شیار پوشانده که معمولیترین نوع پانلها است.

پانل دیواری طرح دار: این پانل دیواری چهار نوع طرح سنگ، طرح چوب و کرکرهای دارند که از جنس آلوزینک و گالوانیزه به صورت طرح دار یا ساده تولید میشوند. به این پانلها، ساندویچ پانل دیواری دکوراتیو میگویند. انواع پانل  دیواری به دلیل زیبایی و همچنین ماندگاری طرح و رنگ آنها بسیار به فضای سازه شما در جهت جذاب شدن کمک می‌کند. این دسته از پانلها هم در نمای خارج و هم داخل ساختمان کاربرد دارند.

پانل دیواری پیچ مخفی: در برخی از پانلها هنگام نصب، پیچهای به کار رفته در آنها مشخص نمیشود. به طوری که زمان نصب با قرارگیری در کنار از طریق همپوشانی ایجاد شده لبه یک پانل پیچ و اتصالات پانل کناری را مخفی میکند؛ بنابراین استفاده از این محصولات باعث زیبایی و بالاتر رفتن کیفیت سازه شما میشود.

پانل دیواری با ورق آلوزینک: یکی از مرغوب‌ترین ورقها برای استفاده در پانلها آلوزینک است. شما میتوانید با ضمانت آنها را تهیه کنید. این محصول ساخت کشور کره است و قیمت بالاتری هم دارد.

پانل دیواری با طرح چوب: این طرح پانل بسیار زیبا و لوکس است. از آنها میتوانید برای ساختمانهای اداری و تجاری استفاده کنید.

پانل دیواری با ورقهای پلی کربنات: این پانل شفاف بوده و برای مکانهایی که میخواهید نور وارد انها شود مانند گلخانهها بسیارمناسب است.

ابعاد ساندویچ پانل دیواری

ابعاد ساندویچ پنل دیواری بر اساس مقدار طول، عرض و ضخامت آن محاسبه می‌شود. به طور معمول پانل‌های دیواری با عرض ۱۰۰۰ تا ۱۱۹۰ میلی‌متر تولید شده و طول آن‌ها به درخواست مشتری و بر اساس پروژه تعیین می‌شود. عموماً طول پانل‌های مذکور بین ۱.۵ تا ۱۴ متر خواهد بود. ضخامت پانل‌های دیواری نیز وابسته به ضخامت ورق‌های فوقانی و تحتانی و فوم مصرفی در هسته عایق می‌باشد.

کاربرد ساندویچ پانل دیواری

پانلهای دیواری به دلیل وزن سبک و راحتی در حمل و نصب بسیار پر طرف‌دار هستند. استفاده از ساندویچ پانل دیواری علاوه بر استحکام باعث زیبای دیوارهای سازه میشود. از ساندویچ برای دیواری برای به کار بردن در خانههای پیشساخته اتاق حمل بار، پارتیشن بندی داخل سازه، پوشش سقف داخلی و کانکس انبار، کانتیرها، دیوارهای اتاق عمل، سولهها، دیوارهای سالن ورزشی، سردخانههای ثابت و متحرک، نمازخانه و آزمایشگاه استفاده میکنند.

کاربردهای ساندویچ پانل دیواری آریا بارون

مزایای ساندویچ پانل دیواری آریا بارون

  • قیمت پایین و مقرون به صرفه
  • تنوع طرح و رنگ
  • مناسب برای تمام مناطق
  • بهداشتی و قابل شستشو
  • مقاومت در برابر زلزله و بادهای شدید
  • بالا بردن طول عمر سازه
  • قابلیت نصب مجدد
  • عایق گرما، سرما و مواد شیمیایی
  • مقاومت در برابر نور خورشید
  • قابلیت فروش بعد از نصب
  • قابل بازیافت

کاربرد ساندویچ پانل دیواری در اتاق تمیز

اتاق تمیز مکانی است که در آن مواد نیمه رسانا مانند ژرمانیوم و سیلیکون یا تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی تولید میشود. برای ساخت ساندویچ پانل دیواری اتاق تمیز از ورقهای پلی اورتان استفاده میکنند. پانلهای اتاق تمیز که به آنها مدولار HPL می‌گویند. علاوه بر عایق بودن در برابر سرما و گرما آب بند کامل هستند و از ورود رطوبت به داخل اتاق جلوگیری میکنند لایه روکش این پانل از جنس پلی و ینیل کلراید است که در برابر ورود مواد اسیدی مقاومت بالایی دارد. با وجود مقاومت بالا دارای قیمت مناسبی است. همچنین به دلیل کیفیت بسیار بالای پانل دیواری دیگر نیازی به تعمیرات و رنگ کردن مجدد این پانل و صرف هزینههای اضافی ندارید. 

استفاده از ساندویچ پانل دیواری در ساخت کانکس

امروزه به دلیل استحکام بالای ساندویچ پانل دیواری از این پانل در ساخت کانکس استفاده میکنند طول عمر یک کانکس به طور معمول 5 سال است که با رعایت نکاتی مانند نگهداری صحیح از کانکس  طول عمر آن را میتوانید بالا ببرید. همچنین عوامل دیگری مانند استفاده از پانلی که روکش آن ورق گالوانیزه یا آلومینیوم است و عایق با کیفیت پلی اورتان در آن به کار رفته باشد باعث افزایش طول عمر کانکس میشود. این نوع پانلها از ورود سرما و گرما به داخل کانکس جلوگیری میکنند. 

مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری آریا بارون

ابعاد پانل دیواری شامل طول، عرض و ضخامت آن است. ضخامت لایه میانی پانل در ضخامت ساندویچ پانل مؤثر بوده و عرض این پانل با توجه به شرکتی که آن را تولید میکند متغیر است. معمولاً ضخامت ساندویچ پانل دیواری بین 4 تا 12.5 سانتی‌متر محاسبه میشود در بعضی مکانها حتی از پانلهایی با ضخامت 15 سانتی متر هم استفاده میکنند. عرض پانل دیواری 1.14 متر و طول آن با توجه به استفاده شما بین 2 تا 4 متر است. در این پانلها بیشتر از روکش گالوانیزه و فوم پلی اورتان استفاده میکنند.

اصول مهم درباره ساندویچ پانل دیواری آریا بارون

استفاده از ساندویچ پانل دیواری در برخی موارد علاوه بر عایق کردن و مقاومت سازه شما در برابر عوامل آسیب‌زا باعث زیباتر شدن دیوار سازه میشود. مانند (پانلهای دکوراتیو و طرح چوب). اما این پانلها کاربردهای دیگری هم دارند. به طور مثال از آنها برای ساخت دیوار کانکس، اتاق تمیز، سرخانه و گلخانه هم استفاده میکنند. پانلهای دیواری دارای ابعاد و ضخامت متفاوتی هستند که با توجه به کاربرد مشتری متغیر است. این ساندویچ پانلها دارای مزایایی از جمله عایق کردن سازه در برابر گرما، سرما و مواد شیمیایی هستند. پانلهای دیواری طرح و رنگ متنوع و قیمت مناسبی دارند همچنین باعث مقاومت ساختان در برابر زلزله، باد و آتش میشوند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر