|
کدخبر: 269574

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

نخستین رویداد مسئولیت اجتماعی صنعت ساختمان برگزار شد

امروز نخستین رویداد مسئولیت اجتماعی صنعت ساختمان در مجوعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.

شیدا مهنام مدیرعامل مسئولیت اجتماعی صنعت ساختمان در این مراسم اظهار کرد: این رویداد  فرصتی است که یک هم اندیشی نسبت به موضوع سازه های تاریخی داشته باشیم. ما امروز توانستیم همه حلقه ها را در کنار هم جمع کنیم.

وی ادامه داد: حلقه بخش خصوصی نیز مهم است. طراحان ارزشمندی در جمع ما حضور دارند. ارتباط بیشتر حلقه های مرتبط با پژوهش و سیاست گذاری بسیار مهم است‌. ترویج بیشتر آموزه های مسئولیت اجتماعی نیز بسیار اهمیت دارد.

مهنام

مهنام افزود: داشته ها و پتانسیل های داخلی ما باید الگوسازی شود. از سازمان های نیز بین المللی تشکر می‌کنم که به ما کمک خواهند کرد از خروجی های این رویداد در فضاهای بین المللی استفاده کنیم. همه ما باید احساس دغدغه مندی زیادی به خصوص نسبت به ابنیه تاریخی باید داشته باشیم.

در ادامه سرپرست کاخ نیاوران اظهار کرد: وقتی با عشق به هر پدیده ای نگاه کنیم باعث می‌شود آن مورد تبدیل به یک پدیده هنری شود.

رییس

وی پیام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را چنین بیان کرد: میراث فرهنگی معرف تمدن انسان های متفکر است. این سرمایه ها امانتی سنگین است. جمهوری اسلامی ایران سرزمین ریشه هاست. مشارکت مردم و بخش خصوصی در صیانت از میراث فرهنگی ما نقش ویژه ای دارد. میراث فرهنگی متعلق به فرد فرد جامعه است. رشد و رونق گردشگری نیازمند آگاهی افزایی در جامعه و بالطبع آن بالندگی مسئولیت اجتماعی است.

اکبر نیکزاد، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه گفت: در کشور ما بزرگان ما صاحب علم و فن و نظرات کارشناسی بالایی هستند و مسائل کشو را چکش کاری می‌کنند. بحث ارتقای کیفیت و کمیت سلامت اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. توسعه و پیشرفت پایدار جامعه نیز مقوله مهمی است.

نیکزاد

وی در پایان گفت: در بحث روستا کانون تولید می‌دانیم و باید سطح زندگی مردم در روستا مطلوب باشد. در حوزه ساختمان باید واحدهای مسکونی در روستاها نوسازی شود. امروز ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی نوسازی شده است.

مسئولیت جهادی واژه های شیرین برای مردم است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از برگزار کنندگان این رویداد، بیان داشت: مسئولیت جهادی یکی از واژه های شیرین و دل‌چسب برای مردم است. انتظار می رود که این نشست بلندگوی اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت های اجتماعی صنعت ساختمان باشد. من معتقدم در آینده ای نزدیک رقابتی نزدیک بین دولت و بخش خصوصی در خصوص اجرای مسئولیت های اجتماعی رخ خواهد داد. 

وی افزود: این نشست می تواند برخی پیشنهادات و اصلاحات را به ما ارائه دهد تا بتوانیم در خصوص ایفای مسئولیت های اجتماعی اقدامات موثری را انجام دهیم. در صنعت ساختمان باید مسئولیت های اجتماعی به بهترین وجه انجام شوند. در این زمینه استفاده از مصالح ساختمانی جدید، استفاده از مدل های ایرانی و اسلامی، استفاده از مدل های جدید ساختمان سازی و... بسیار ضروری است.

دغدغه مسئولیت های اجتماعی پیرامون صنعت ساختمان

در ادامه این نشست، حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس و رییس مجمع خیرین سلامت کشور نیز ضمن تشکر از برگزارکنندگان این رویداد، بیان داشت: ۷۲۵ پایگاه اورژانس بیمارستانی، شهری و بین جاده‌ای توسط خیرین سلامت احداث شده است. این افراد از سال ۸۸ تا کنون بیش از ۱۲ تریلیارد تومان در زمینه صنعت سلامت سرمایه گذاری کرده‌اند. متأسفانه تاکنون آن‌طور که شایسته این بزرگواران بوده از آنها تقدیر و تشکر  نکرده‌ایم. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در مجلس شورای اسلامی نیز برای رفع دغدغه‌ها و چالش‌های این افراد اتفاق خاصی رقم نخورده است. امیدواریم در قانون برنامه هفتم تسهیلات ویژه‌ای برای این عزیزان در نظر گرفته شود. 

 رییس کمیسیون بهداشت مجلس در پایان گفت: من دغدغه بزرگی در خصوص مسئولیت های اجتماعی صنعت ساختمان دارم. در مواقع بحرانی بیمارستان‌ها تنها پناهگاه مردم و مرکز اصلی ارائه خدمات هستند. متأسفانه امروزه بیمارستان‌ها از استحکام کافی برخوردار نیستند و با وقوع یک زلزله خفیف ساختمان این بیمارستان‌ها آسیب می‌بینند. این موضوع بسیار مهمی است که باید نسبت به آن حساس باشیم و اقدامات ویژه‌ای برای رفع این چالش انجام دهیم.

شهروندان باید در قبال خرید مسکن مطالبه گر باشند

حمزه شکیب رییس سازمان نظام مهندسی در ابتدا صحبت های خود به حادثه متروپل اشاره کرد و گفت: اگر اجرا، طراحی و نظارت در  این ساختمان وجود داشت، هرگز شاهد این اتفاق نبودیم. همچنین اگر به سال های قبل برگردیم و به حادثه پلاسکو نگاه کنیم عدم مسئولیت پذیری این اتفاق را رقم زد.

 با کسب دانش و اصلاح نواقص باید جلوی این حوادث تلخ را گرفت و کسب تجربه کرد. همچنین سرمایه گذاران نباید فقط برای کسب سود  اقدام به ساخت و ساز کنند. باید با کسب دانش و تخصص های لازم و همچنین درک مسئولیت اجتماعی در جهت حل مشکلات ساخت و ساز قدم بردارند و از اتفاقات حادثه ساز جلوگیری کنند.

وی در ادامه گفت: شهروندان نیز به نوبه خود وظایفی دارند و باید در قبال خرید مسکن کاملا مطالبه گر باشند و قبل از خرید خانه  تمام زوایای نحوه ساخت آن را جویا شوند و چشم بسته عمل نکنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها