|
کدخبر: 281665

افزایش ۲۲ درصدی صادرات از مبادی استان گیلان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از افزایش ۲۲ درصدی صادرات استان به لحاظ ارزش دلاری در ۸ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

صنعت افزایش ۲۲ درصدی صادرات از مبادی استان گیلان

«تیمور پورحیدری» مدیرکل صمت استان گیلان از رشد ۲۲ درصدی صادرات استان به لحاظ ارزش دلاری در ۸ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این ارتقاء و رشد بی‌شک با تلاش همه فعالان حوزه صادرات گیلان و تجار گیلانی حاصل شده که نویدبخش ظرفیت بالای تولیدکنندگان صادرات محور در عرصه جهانی استشاتا.

وی به افزایش وزنی صادرات گیلان اشاره کرد و افزود: صادرات استان به لحاظ وزنی رشد ۴ درصدی را نسبت به سال گذشته در ۸ ماهه اول سال داشته است.

مدیرکل صمت استان گیلان با بیان اینکه میزان صادرات از ۳۹۴ میلیون دلار به ۴۸۰ میلیون دلار در امسال رسیده، خاطرنشان کرد: بیشترین گروه کالایی صادراتی از مبادی استان، محصولات پلیمری، محصولات نساجی، پوشاک و کفش و لوازم خانگی است.

وی میزان واردات استان در هشت ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته را ۱۸ درصد بیشتر اعلام کرد و یادآور شد: از جمله گروه کالایی وارداتی می‌توان به محصولات کشاورزی و صنایع غذایی از جمله دانه‌های روغنی جهت تولید روغن مصرف خانوار اشاره کرد.

پورحیدری در خصوص صدور کارت بازرگانی نیز از افزایش ۵۶ درصدی صدور کارت بازرگانی در ۸ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۰۳ فقره کارت بازرگانی صادر شده بود که با افزایش صادرات استان در سال جدید به تعداد ۱۶۱ فقره کارت بازرگانی رسید که این مهم را می‌توان در افزایش تمایل بازرگانان به صادرات و همچنین توسعه مبادلات با کشور روسیه نسبت داد

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها