|
کدخبر: 281519

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

ابتکار تازه برای انتقال دستگاه ۳۰۰ کیلویی به اتاق عمل

شاهین قنبری در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد: لامینار فلو یکی از آخرین محصولاتی است که شرکت در هفتمین دوره برگزاری نمایشگاه هاسپیتکس از آن رونمایی است. کارکرد این دستگاه، ایجاد یک جریان خطی یکنواخت هواست. این دستگاه در بالای تخت اتاق عمل قرار می‌گیرد

صنعت ابتکار تازه برای انتقال دستگاه ۳۰۰ کیلویی به اتاق عمل

نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی بسیاری هرساله در کشور برگزار می‌شوند و بی‌شک تاثیرات مثبت حضور در این عرصه بر کس پوشیده نیست. شرکت‌ها، گروه‌‌های صنعتی، موسسات و مجموعه‌های مختلف می‌توانند در عرصه نمایشگاهی ارتباطی سازنده با بازار هدف خود برقرار سازند و از محصولات نوین خود رونمایی کنند. شرکت‌های بسیاری در هفتمین دوره برگزاری نمایشگاه بیمارستان سازی گرد هم آمده‌اند تا جدیدترین محصولات خود را به نمایش گذارند. در همین راستا با شاهین قنبری، کارشناس فروش موسسه فنی شاهرخی، درباره نوین‌ترین محصولات این موسسه و چگونگی عملکرد آن به گفتگو نشستیم.

index

کارشناس فروش موسسه فنی شاهرخی با اشاره به چگونگی تاسیس این مجموعه گفت: موسسه فنی شاهرخی مجموعه‌ای شناخته شده در کشور است. این شرکت در اغلب پروژه‌های عمرانی مانند پتروشیمی، نفت، مسکونی، بیمارستانی و ... مشارکت داشته و مسئولیت تامین تجهیزات پروژه‌های بسیاری را بر عهده گرفته است. به همین جهت در کارنامه عملکرد این شرکت نام پروژه‌‌های فاخر و بزرگی چون ایران مال و ... به چشم می‌خورد. لامینار فلو یکی از آخرین محصولاتی است که این شرکت در هفتمین دوره برگزاری نمایشگاه هاسپیتکس از آن رونمایی است. کارکرد این دستگاه، ایجاد یک جریان خطی یکنواخت هواست. این دستگاه در بالای تخت اتاق عمل قرار می‌گیرد و وظیفه آن این است که جریان هوا را به‌صورت یکنواخت به سمت پایین هدایت و فشار مثبت ایجاد کند.

شاهین قنبری درباره عملکرد این دستگاه اظهار کرد: این قبیل از دستگاه‌ها از ابعاد بزرگی برخوردار هستند و همین امر چالش‌های متعدد و بزرگی برای ما در فرایند تولید و توزیع ایجاد می‌کرد. برای رفع این دست از چالش‌های همکاران ما تلاش کردند تا دستگاه را به‌صورت ماژولار طراحی کنند؛ یعنی دستگاه پس از تولید در چهار جعبه جدا بسته‌بندی شود. در حال حاضر حمل و نقل این دستگاه بسیار آسان‌تر انجام می‌شود. بدون‌شک حمل و نقل دستگاهی با ابعادی بزرگ و با وزنی بیش از ۳۰۰ کیلوگرم نه‌تنها به‌آسانی امکان‌پذیر نبود بلکه در حین انتقال تا مقصد این امکان وجود داشت که آسیب‌هایی به آن وارد شود و درنهایت خروجی مناسب و عملکردی که از آن انتظار می‌رفت را شاهد نباشیم. با اخذ این تدبیر ما توانستیم بر بسیاری از چالش‌های موجود غلبه کنیم. فیلتراسیون مشکل دیگری است که ما با آن مواجه هستیم. بر اساس آخرین استانداردهای بیمارستانی پیش از توزیع نهایی هوا باید فیلتراسیون انجام شود. لازم به ذکر است محصولاتی در این زمینه تولید شدند که هوا در این محصولات در ابتدای ورودی کانال فیلتر و سپس به جعبه اصلی منتقل می‌شد؛ از آنجایی که این دست از محصولات با استاندارد جهانی مطابقت لازم را نداشتند از خط تولید خارج شدند. شایان ذکر است که محصولات ما از سیستم فاینال فیلتر برخوردارند؛ یعنی در هر جعبه از دو عدد فیلتر استفاده  و درمجموع ۸ فیلتر را در محصولات خود تعبیه کرده‌ایم. این امر، ضمن اینکه عملکرد دستگاه را بهبود می‌بخشد سبب می‌شود تا طول عمر فیلتر نیز افزایش یابد.

وی در ادامه افزود: نشت فیلتر چالش دیگری است که دستگاه لامینار فلو ممکن است با آن مواجه شود. لازم می‌دانم اشاره‌ای کنم به سه مولفه مهمی که از  نشتی فیلتر جلوگیری به عمل می‌آورند. نخستین مولفه، نشیمنگاه فیلتر است. در این مکان از ورق استفاده می‌شود. نصب این ورق ظرافت بسیاری می‌طلبد و هنگام انجام این امر ممکن است ورق‌ها دچار آسیب‌هایی جدی شوند. یعنی ممکن است پس از اتمام کار و راه‌اندازی دستگاه متوجه نشتی دستگاه شویم. ما برای رفع این چالش از قوطی استیل استفاده کردیم و این‌گونه توانستیم بر این معضل غلبه کنیم. گسکت مولفه بعدی است. بسیاری از تولیدکنندگان از در فرایند تولید از گسکت فومی استفاده می‌کنند اما فوم با مرور زمان تراکم خود را از دست می‌دهد و امکان نشتی افزایش می‌یابد. ما برای رفع این چالش از گسکت‌هایی که از جنس EPDM هستند، استفاده می‌کنیم. هولدرهای مخصوص این دستگاه آخرین مولفه‌ای است که در نشتی دستگاه لامینار فلو نقش به‌سزایی دارد. همکاران ما هولدراهایی مخروطی در این زمینه طراحی کرده‌اند که شعاع آنها از بالا به پایین افزایش می‌یابد. با این طراحی جدید ما توانسته‌ایم درصد نشتی دستگاه‌های خود را به حداقل رسانیم. علاوه بر آن، طراحی جدید سبب شده تا فرایند تعویض فیلترها بسیار تسهیل شود. شایان ذکر است که تعداد هولدارهای تعبیه شده در دستگاه را نیز افزایش داده‌ایم تا هوای بندی در کل سطح فیلتر به صورت یکنواخت انجام شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها