|
کدخبر: 277556

ایجاد۱۵۰۰ کارگاه‌ کوچک در شهرک‌های صنعتی کشور

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۱۵۰۰کارگاه‌ کوچک در کشور تا پایان امسال ایجاد تا زمینه استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحب فناوری فراهم شود.

صنعت ایجاد۱۵۰۰ کارگاه‌ کوچک در شهرک‌های صنعتی کشور

علی رسولیان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران  ضمن افتتاح سه واحد کارگاهی در شهرک صنعتی الیگودرز در استان لرستان گفت: تاکنون بیش از ۱۵واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان لرستان به بهره‌برداری رسیده است و این سه واحد کارگاهی نیز با اعتباری بالغ بر ۴۵میلیارد ریال در شهرک صنعتی الیگودرز مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ‌در حاشیه افتتاح این سه واحد کارگاهی در شهرک صنعتی الیگودرز، گفت: ۱۵۰۰کارگاه‌ کوچک در کشور تا پایان امسال ایجاد تا زمینه استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحب فناوری فراهم شود.

علی رسولیان با بیان اینکه براساس مسئولیتی که داریم ۹منطقه ویژه اقتصادی را مدیریت می‌کنیم که دو منطقه در لرستان واقع شده است، افزود: یکی از مناطق ویژه اقتصادی بروجرد بوده که عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی آن در این سفر آغاز شده است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته ویژه‌ای را با کمک دولت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه عمق دانش بنگاه‌های تولیدی مصوب کرده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه مزایای خوبی در این راستا در نظر گرفته شده است، بیان کرد:  بیش از ۴۰شهرک فناوری را با مصوبه دولت شروع کردیم و مکان‌یابی آنها آغاز شده است که این شهرک‌ها را در سطح کشور ایجاد خواهیم کرد.

رسولیان با بیان اینکه یکی از این شهرک‌های فناوری را در لرستان ایجاد خواهیم کرد، گفت: مزایایی همچون واگذاری زمین در شهرک‌ها و مناطق ویژه اقتصادی، کمک‌های مالی و بازاریابی و حضور در نمایشگاه‌های کشور و بین‌الملی و برندسازی و... را برای تقویت این شهرک‌ها در نظر گرفته‌ایم.

وی همچنین عنوان کرد: حمایت ویژه را از ۸۵بنگاه‌های کوچک و متوسط در سازمان صنایع کوچک داریم و خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان هم در لرستان و هم در استان‌های بزرگ صنعتی کشور در حال رشد هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از برخی شرکت‌هایی که قابلیت دانش‌بنیان شدن را دارند حمایت می‌کنیم، افزود: در این مسیر سال گذشته بیش از ۱۰۰شرکت توانستند دانش‌بنیان شوند که امید می‌رود این بسته را تا پایان سال به سرانجام برسانیم.

رسولیان اضافه کرد: یکی از اقداماتی را که اخیرا شروع کردیم ایجاد کارگاه‌های کوچک است. از ابتدای امسال برای بنگاه‌های کوچک و متوسط و با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ۴۰۰کارگاه احداث شده است.

وی افزود: برنامه و هدفگذاری این است که ۱۵۰۰کارگاه را در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تا پایان امسال ایجاد کنیم تا زمینه استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحب فناوری در این کارگاه‌ها فراهم شود.

‌افتتاح ناحیه صنعتی چمن سلطان

در ادامه سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به استان لرستان، ناحیه صنعتی چمن سلطان در شهرستان الیگودرز مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

ناحیه صنعتی چمن سلطان در شهرستان الیگودرز با مساحت ۵۰هکتار آماده واگذاری به صنعتگران می‌باشد که درحال‌حاضر پروژه‌های زیرساختی، عملیات خاکی معابر، شبکه داخلی برق، بخشی از شبکه روشنایی، شبکه گاز داخلی، خط انتقال گاز، ایستگاه گاز، فیبر نوری، ساختمان مخابرات، شبکه توزیع آب، مخزن بتنی آب و نصب تابلوی ورودی برای استقرار واحد‌های صنعتی در این ناحیه صنعتی انجام شده است.

 

 

منبع: روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها