|
کدخبر: 277964

ایجاد واحدهای جدید تولیدی با اولویت مناطق محروم

در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با رئیس بنیاد مستضعفان، توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید با حمایت این بنیاد مورد تأکید دو طرف قرار گرفت.

صنعت ایجاد واحدهای جدید تولیدی با اولویت مناطق محروم

علی رسولیان در دیدار با پرویز فتاح، توسعه برخی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اراضی متعلق به بنیاد مستضعفان را پیگیری کرد.

وی همچنین ورود بنیاد مستضعفان به سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور و ایجاد واحدهای جدید تولیدی با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار را مورد تأکید قرار داد.

رئیس بنیاد مستضعفان نیز در این دیدار با اعلام هم‌افزایی و تعامل میان این نهاد و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: بنیاد مستضعفان برخی از اراضی در اختیار خود را به توسعه و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید اختصاص می‌دهد.

پرویز فتاح همچنین آمادگی شرکت‌ها و هلدینگ‌های وابسته به بنیاد مستضعفان را برای سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار اعلام کرد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۴۰ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، ۸۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها